Trucuri pentru concentrare maximă

By  | 

Nu te poți concentra? Antrenează-ți atenția cu aceste sfaturi eficiente, testate de profesioniști.

Ce părere ai despre munca pe stomacul gol sau cuburile de gheață cu cofeină, pentru a ridica nivelul de energie după-amiaza? Niciuna dintre acestea nu par prea sănătoase, dar sunt trucuri extreme la care liderii marilor companii apelează pentru a rămâne „pe probleme” și a-și crește afacerea. Deși nu credem că a munci pe stomacul gol chiar ajută la concentrare (ne-am petrece toată ziua visând la eclere), acea senzație de somnolență care se instalează după-amiaza chiar e un mare obstacol în calea productivității. Soluția? Încearcă trucurile noastre eficiente și sănătoase.

  1. Bea cafea la ora 9:40 dimineața

Mai întâi cafea, apoi mic dejun? Sau, mai rău, cafea pe post de mic dejun? Poate crezi că strategia asta te va face mai productiv, dar cofeina pe stomacul gol stimulează secreția hormonilor de stres, cortizolul și adrenalina, spune Dr. Nicole van Groningen, specialist în medicină internă. Acest lucru îți trimite corpul în modul „supraviețuire”, reducând la minimum atenția și concentrarea.

Soluția

Creierul secretă cortizol dimineața pentru a te ajuta să te trezești. Adaugă cofeina la rețeta asta, și îți crește instant nivelul de stres. Bea cafeaua aia tare abia după ce organismul tău a procesat acel cortizol secretat la trezire — dacă te trezești între orele 6-8, înseamnă că ar trebui să o bei în jurul orei 9:40. E o tehnică folosită de CEO-ul Twitter Jack Dorsey care începe ziua cu meditație, muncă și abia apoi cafea.

  1. Fii activ în pauza de prânz

Google are terenuri de basket. Twitter are centre CrossFit. Nike are studiouri de yoga. De ce? Să faci mișcare în timpul programului de muncă te ajută să-ți îmbunătățești concentrarea: un studiu german a descoperit că dacă mergi sau pedalezi în timp ce înveți ceva nou (nu înainte) sedimentezi mai ușor informații noi.

Soluția

Încearcă să bifezi 30 de minute de fitness în pauza de prânz, și împachetează-ți mâncare cu o seară înainte, astfel încât să nu te gândești prea mult la ce vei mânca și să câștigi timp. Sau găsește o sală de fitness care servește și mâncare — vei face ambele lucruri într-o oră.

 

Citește continuarea materialului în ediția de primăvară a revistei Cosmopolitan Man.

Foto: iStock, Guliver/Getty Images Text: Teodora Tîrcă

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *