Simte-te ca in vacanta

By  | 

Ianuarie post-Sărbători te trimite înapoi în rutină? Ei bine, ajunge. Anul acesta vacanta continuă atâta timp cât îți dorești și tu.

Un studiu efectuat de Universitatea din Toronto a arătat că, după concediu, odată cu ȋntoarcerea la realitatea cotidiană și mărunțișurile vieții de zi cu zi, cei mai mulți oameni intră într-o formă de depresie post-vacanță. De parcă mai aveam nevoie de un studiu pentru a şti asta! Dar anul acesta va fi altfel pentru că am decis că vacanţa se va termina când vom vrea noi să se termine. Iată cum.

Snackuri de vacanta

#1 Redecorarea de vacanță

Adam K. Anderson, Ph.D., coordonatorul studiului respectiv, susține că se poate ieși relativ repede din butoiul cu melancolie dacă facem unele schimbări în mediul nostru ambient. Respectiv, care este cel mai frumos loc ȋn care ai fost ȋn concediu? Redecorează-ți casa ȋn acel stil. Dacă adori muntele şi tot ce ȋţi aminteşte de pădure şi cabene, alege perne și cuverturi de pat cu un imprimeri “în temă”. Te vei simţi mai aproape de locul tău preferat de vacanţă. Dacă marea şi soarele reprezintă oaza ta de relaxare, alege albastru marin şi galben solar pentru așternuturi, perdele albe pentru mai multă luminozitate şi adaugă câteva accesorii navy. Nu trebuie cheltuiești o avere pentru a avea “o altă casă”.

5 destinatii de vacanta pentru 2016

#2 Lista dorințelor

O cercetare publicată ȋn Applied Research in Quality of Life a arătat că cea mai mare bucurie când vine vorba despre vacanţă nu constă doar ȋn ceea ce faci de-a lungul acelor zile, ci şi ȋn planificarea concediului. Se pare că efectul anticipației durează cam opt săptămâni. Deci, scoate o foaie de hârtie şi fă o listă a dorințelor pentru lunile de iarnă care au mai rămas. Ce visezi să bifezi? Un concert, un restaurant nou, un sport despre care ai citit sau un hobby pe care l-ai tot amânat? Decide-te, pune pe hârtie, sună prietenii şi marchează datele ȋn calendar. Te simți minunat când ai agenda plină fiindcă, la nivel profund psihologic, un program “full” te face să te simți utilă, dorită, integrată în societate.

#3 Panoul cu dovezi

Creează-ţi un moodboard de vacanţă, cu fotografii ȋn care zâmbeşti sau râzi, citate inspiraţionale, ilustraţii şi cărţi poştale care să-ţi facă ziua mai bună atunci când promite ȋncă de dimineaţă să fie extra-mohorâtă.

Rezultatul? Petrecere cu endorfine! Nu uita nici de aromele care te transpun imediat ȋn starea de vacanţă – prepară­-ţi un ceai de scorţişoară şi cuişoare (care e bun şi pentru că inhibă pofta de mâncare) sau un măr copt ȋn cuptorul cu microunde de la birou (nu uita să-i ȋnţepi coaja, ca să nu explodeze ȋnăuntru). Urmând exemplul Mirandei Kerr, alcătuiește o listă cu lucrurile din viața ta pentru care trebuie să fii recunoscătoare. Meditează zilnic, gândindu-te intens la momentele memorabile, dar şi la persoanele pe care le iubeşti cel mai mult.

Text: Anca Rusu


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *