Si tu te documentezi inainte de intalnire?

By  | 

Îmi este dor sã nu ştiu mai nimic despre persoanele pe care le cunosc faţã-n faţã şi îmi este dor de elementul surprizã, de delicioasa activitate de a descoperi, de a scoate la suprafaţã secrete, poveşti haioase din copilãrie, pasiuni care, ce sã vezi?!, coincid cu ale tale.  Îmi este dor de telefoanele în miez de noapte ale prietenelor mele care-mi povesteau cu sufletul la gurã despre prima întîlnire cu acel tip care le-a plãcut la un party sau care şi-a luat inima-n dinţi şi le-a invitat la o cafea. Ce frumos, ce romantic, vorba aceea… ce a fost şi nu mai este. 

Îţi creezi o imagine falsã, incompletã…

Acum, de cînd cu indiscretele reţele de socializare, adevãrate jurnale online pentru cei mai mulţi dintre noi, investigaţiile dinaintea unei întâlnirii se duc în izolare, fãrã prieteni, ci doar cu ajutorul computerului şi a “sfântului” Google. Dacã din nenorocul lui, tipul este un extrovertit şi suferã de narcisism în proporţii mai mari sau mai mici, atunci sigur va avea cel puţin câteva zeci de link-uri afişate în urma cãutãrii dupã numele lui. Vei afla cã încã îi plac la nebunie jocurile video (Pe bune?! Are încã 15 ani sau ce??!!), cã în timpul liber participã la curse de biciclete şi adorã sã campeze sub cerul liber (Uffa, s-a dus hotelul şi vacanţa în Tenerife, la cinci stele cu spa inclus.) sau cã are o gaşcã de vechi prieteni din liceu de care se pare cã nu se desparte niciodatã de vreme ce se fotografiazã cu ei non-stop (Mda, dacã lor n-o sã le placã de mine, o sã mã lase fãrã prea multe remuşcãri…). 

Urmeazã reţelele de socializare… întâi LinkedIn – aha, e avocat nu prea strãlucit de vreme ce a schimbat trei joburi în cinci ani şi acum, ce sã vezi, e “pe verde” şi-şi cautã de muncã. Facebook-ul vine la rândul lui cu alte informaţii proaspete: aha, a fost “in a relationship” de douã ori într-un an şi o datã anul trecut… E clar, e imatur, nu se ţine de muncã şi nu e pregãtit pentru o relaţie serioasã… Şi uite aşa, în urma “sãpãturilor” online te desumfli ca un balon, tot entuziasmul de dinainte piere şi începi sã faci scenarii care mai de care mai apocaliptice cu şomeri şi profitori sau pierde-varã. 

Eu când ţi-am spus cã Cenuşãreasa nu avea aproape nici o şansã cu Prinţul dacã exista Facebook-ul nu m-ai crezut…

Aevãrul este cã informaţIile pe care le-ai obţinut online sunt posibil eronate, incomplete, depãşite şi, în orice caz, nu pot crea portretul-robot al vieţii bãrbatului cu care urmeazã sã ieşi la cafea… Un om este o sumã imensã de activitãţi, pasiuni, nevoi, istorii, emoţii şi vise şi nu poate fi rezumat la câteva informaţii disparate din trecut şi prezent, este nedrept faţã de acea persoanã şi nici nu ai nici un câştig fãcând asta. 

Cînd nimic nu mai este nou…

… şi totul este cel puţin parţial cunoscut, lumea înceteazã sã mai fie magicã, înceteazã sã te mai ia prin surprindere în cele mai plãcute moduri, iar adrenalina şi deliciul descoperirii sunt noţuni de dicţionar, cuvinte uitate, momente frumoase care nu mai există. 

Psihologii atenţioneazã asupra faptului cã pregãtiriele pentru o întîlnire cu un tip nou te fac sã te simţi ca şi cum ai visa la o vacanţã de cinci stele într-un resort exotic, sã spunem din Thailanda – îţi faci vise frumoase, plãnuieşti ce ce vei spune, cum el va face aşa şi tu vei rãspunde aşa, cum îl vei da gata cu rochia aceea sexy, cum se va dovedi un gentleman şi un om foarte interesant… 

Dar a şti o grãmadã de lucruri despre noul tip, majoritatea cu potenţial negativ, este ca şi cum cineva ţi-ar spune cã acel resort în care urmeazã sã petreci (crezi tu) vacanţa vieţii tale este, de fapt, sub nivelul calitativ promis – mâncarea e bunã, dar nu strãlucitã, spa-ul este cam murdar, iar apa mãrii o sã fie aşa fiartã, de o sã-ţi piarã orice plãcere de a face o baie lungã. 

Ai prins idea, nu? Magia descoperirii a dispãrut, adrenalina aşteptãrii lipseşte, iar pasiunea este la cote atât de reduse încât nici un chibrit nu ai putea aprinde. 

Porneşti cu prejudecãţi la drum

Se întâmplã de multe ori ca atunci când cineva ţi-a descris un loc sau ţi-a povestit despre o anumitã trãsãturã de caracter a unei persoane, sã-ţi formeze deja pãrerea despre acel loc sau persoanã, deşi pentru tine ambele sînt necunoscute. La fel stau lucrurile cu Facebook-ul, LinkedIn-ul sau Google-ul – ceea ce citeşti sau ce fotografii vezi descriu doar o fãrâmã din persoana cu vei sta de vorbã în curând şi de multe ori poţi interpreta greşit unele informaţii sau le poţi folosi în conversaţie în cel mai nerespectuos mod. De exemplu, dacã descoperi cã a divorţat în urmã cu doi ani şi îl întrebi ce s-a ȋntâmpla de la prima ȋntâlnire, ȋţi bagi nasul unde nu este treaba ta şi astfel rişti sã pierzi şansa de a cunoaşte un om care, poate, este nemaipomenit.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *