Short & sexy – noul trend in comunicare

By  | 

Conform celor mai recente studii, vremurile in care prietenele se intalneau la cafea pentru a discuta ore in sir despre rochia gasita la reduceri sunt pe cale sa fie date uitatii. Cercetatorii au observat ca un nou fenomen se face tot mai mult observat in utlima vreme: conversatiile la minut.

Nu mai avem timp sa ne lungim cu vorba si preferam sa stim doar strictul necesar, deoarece timpul a devenit tot mai pretios si fiecare dintre noi incearca sa profite de el cu intelepciune.

Sau poate ca in secolul vitezei avem atat de multe experiente de savurat, incat refuzam sa ne mai pierdem timpul cu discutii inutile, atat de "simpatizate" pe vremuri.

Dar oare cum a luat nastere comunicarea short & sexy?

COSMO definitie: Short & sexy = noul trend de interactiune care se refera la abilitatea de a fi concis. Exprimarea este scurta si la obiect, in stilul celei din mediul online, iar oamenii o prefera din lipsa de timp.

Internetul, principalul "suspect"

"Keep it short and sexy", suna a fraza dintr-un serial american, rostita de un personaj grabit, care rasfoieste cateva file dintr-un raport. E clar – vrem sa auzim esentialul, vrem sa aflam lucruri care ne ajuta cu adevarat, ne inspira si ne dau sentimentul ca avansam, in timp ce detaliile "de umplutura" nu mai au nici macar scuza de a fi amuzante.

Nu-i greu de ghicit de unde am gasit inspiratia de a emite fraze precum: "Ana nu mai vine. Ne vedem la 4. Pa!" – retelele de socializare se definesc prin acest tip de comunicare "la minut". Daca pana acum Twitter-ul si Facebook-ul reprezentau o lume separata de cea reala, iara ca au ajuns sa ne influenteze chiar si modul de a interactiona.

Nu-i chiar bine…

Nu o spunem noi, ci psihologii care au studiat fenomenul:

De ce e bine: Pentru ca de cele mai multe ori discutiile de umplutura chiar nu ne ajuta cu nimic, ba chiar ajung sa ne irite cand ne dam seama ca am pierdut doua ore degeaba. De exemplu, e indicat sa fii concisa la locul de munca – avand in vedere ca timpul e pretios si toata lumea vrea informatii reale, prezentate la obiect, fara ocolisuri si ezitari.

De asemenea, te poti folosi de aceasta strategie atunci cand ai de-a face cu o cunostinta care te tine de vorba cu orele fara sa spuna de fapt nimic.

De ce nu e bine: Suntem mai destepti, mai ocupati, mai grabiti, dar in esenta am ramas aceiasi oameni care au nevoie sa-si exprime emotiile pentru a trai in armonie. Desi n-ai mai apucat sa te bucuri de cafeaua aia cu prietena din copilarie, trebuie sa recunosti ca-ti lipsesc conversatiile voastre lungi de altadata.

Ei ii dadeai detalii despre orice nimic si te simteai atat de bine dupa! Inca mai ai nevoie de asta din cand in cand, oricat de ocupata crezi ca esti. Asa ca nu-i mai expune viata ta in linii mari, ci accepta provocarea de a aprofunda un subiect important pentru tine.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *