Sfaturi pentru o mai buna organizare a timpului

By  | 

Este uşor să te simţi copleşit de numărul mare de task-uri pe care trebuie să le îndeplineşti, mai ales dacă ţi se întâmplă des să uiţi să termini lucruri importante din cauza oboselii. Dacă şi tu ai această problemă, ţi-am pregătit câteva sfaturi care te vor ajuta să îţi organizezi mai bine timpul.

Fă o listă cu sarcinile zilei sau ale săptămânii. Când vedezi clar ce ai de făcut, te simţi mult mai organizată şi îţi e mai uşor să te concentrăzi. În plus, când tai ceva de pe listă, progresul este evident şi te simţi mai motivată să continui.

Dar o listă bună nu înseamnă toate task-urile amestecate. Împarte-le în funcţie de prioritatea fiecăreia. Poţi face un tabel, o listă simplă împărţită pe categorii sau poţi folosi markere colorate.

Exemplu de împărţire a task-urilor:

#1: trebuie terminat până azi la ora….

#2: trebuie terminat până mâine la ora…

#3: trebuie terminat până la sfârşitul săptămânii.

#4: trebuie terminat săptămâna viitoare.

Poţi face această listă pe hârtie sau poţi folosi diferite aplicaţii speciale online, precum Todoist (pentru Windows sau Mac OS, Web – Chrome sau Firefox – sau mobile – Android, iOS), Any.do (pentru device-uri cu Android sau iOS) sau Wunderlist (pentru iOS, Android, Windows, Mac OS şi Linux).

Învaţă care este partea zilei în care eşti cel mai productivă. Unele persoane lucrează mai bine dimineaţa, în timp ce alţii se concentrează mai bine după amiaza. Gândeşte-te cum eşti tu şi ocupă-te în acele momente de sarcinile cele mai grele sau urgente.

Fă pauze din când în când. Nu este sănătos să lucrăm în continuu, aşa că ieşi la aer, fă-ţi un ceai, citeşte câteva pagini dintr-o carte, rezolvă o integramă sau pur şi simplu uită-te pe geam şi lasă munca deoparte. În urma diferitelor cercetări, se pare că cel mai ok este să îţi împarţi timpul astfel: 45 minute de muncă urmate de o pauză de 10 minute. Totuşi, nu toţi funcţionăm la fel, deci va trebui să descoperi ce e potrivit pentru tine. Nu uita: dacă ai stabilit că lucrezi x minute şi faci pauză y minute, nu trişa!

De multe ori, totuşi, şi energia este o problemă; mai exact, lipsa ei. Degeaba faci zece liste colorate cu toate markerele dacă nu ai energie să duci la capăt sarcinile. Ai grijă să bei destulă apă pentru a fi mereu hidratată, să ai lumină bună (de preferat naturală), să faci o plimbare scurtă (creşte fluxul de oxigen ce ajunge la creier) sau să asculţi o melodie ce te motivează. Pe termen lung, încearcă să mănânci mai sănătos şi să faci exerciţii.

Sperăm că îţi sunt utile sfaturile noastre iar dacă ai şi tu sfaturi pentru o mai bună organizare a timpului nu exita să ni le împărtăşeşti!


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *