Porno chic – trendul care flirteaza nevinovat cu pornografia

By  | 

Află mai multe despre porno chic – un trend care mizează pe… sex. Pentru că sexul atrage, e cool, vinde și te scoate din anonimat.

Make love, not war

Prin anii ’70, revoluția sexuală a dat peste cap tot ce știam noi despre sex și pudoare. Legalizarea contraceptivelor, decăderea cenzurii, renunțarea la inhibiții sociale, vizionarea de pornografie ca studiu de caz, accentul pe vizual, pe senzual, pe revelator, toate astea au marcat o nouă eră. O eră a exprimării libere, spun unii, o perioadă a supremației vulgarului, atacă alții. A fost pentru prima oară când oamenilor nu le-a mai fost frică să-și strige dorințele, construindu-și din mers o nouă etică a sinelui. Un fel de democratizare a dorinței, dacă vreți, o popularizare a nonconformismului. În modă, Janis Joplin, cu multiplele ei șiraguri de mărgele și hainele hippie, a dat tonul libertinajului vestimentar, creînd un nou trend, care deborda de sexualitate. În cinematografie, filmele porno au început să prindă la public, fiind vizionate week-end de week-end, sub formă de studiu de caz. În media, Helen Gurley Brown, autoarea cărții Sex and the Single Girl, a transformat revista Cosmopolitan într-o revistă pentru femeile active sexual, umplându-i paginile cu imagini provocatoare din punct de vedere sexual și articole despre sex lipsite de obișnuita pudoare. Trăiește Clipa a devenit slogan , vitalitatea impulsivo-sexuală a fost îmbrățișată cu entuziasm, iar oamenii au început să simtă că libertatea ține doar de ei.

Trend sexy – Femeile si filmele porno

Am sex-appeal, deci exist

Nicola Bockelmann a definit trend-ul porno chic astfel: ”infiltrarea de reprezentări pornografice în cultura de masă, devenind astfel un fenomen cultural acceptat, ba chiar idealizat.” Pornografia este folosită în modă pentru a trezi dorința sexuală la nivel subliminal. Un decolteu adânc, un portjartier vizibil, o pereche de pantofi cu toc cui, toate acestea atrag atenția asupra corpului, asupra funcționalității sale strict sexuale. Madonna și-a clădit cariera pe o imagine puternic sexualizată, și chestia asta a prins la public. De ce? Pentru că sexul stârnește curiozități, intrigi, fascinație tocmai datorită statutului său de subiect tabu, de fruct oprit. Pentru că noi oamenii vrem să fim liberi social și sexual. Mass Media este plină de sexualitate pentru că asta cere publicul. Brandul Gucci a renăscut în anii ’90, grație muncii lui Tom Ford, care a ”sexualizat” totul și publicului i-a plăcut. Reclamele de la Sisley, Dior, YSL, Benetton, cu conținut erotic mai mult sau mai puțin subtil, au scandalizat la fel de mult cum au prins la public. Disecând tabuurile, jucându-se cu dorințele noastre sexuale refulate, publicitatea și-a atins scopurile, trezindu-ne interesul, nu neapărat aprobarea. John Galliano face din fiecare defilare un show erotic, provocator, aplaudat frenetic de fiecare dată. Helmut Newton, celebrul pionier al fotografiei porno chic, are un muzeu de artă numai al său, cot la cot cu Van Gogh și Picasso. Ba mai mult, sexul a intrat și în rutina fitness. Dansul la bară a devenit o modă, Kate Moss ia lecții private, iar Pamela Anderson și Goldie Hawn și-au instalat bări în dormitor, ca să poată exersa ori de câte ori au chef.

Cum vedeti filme porno impreuna fara sa mori de rusine

Porno chic vs. Porno cheap

Astăzi pornografia trece neobservată. Termenul a ajuns atât de uzual încât și fata de la colț știe că trebuie să fii dorită, ca să fii remarcată, așa că și-a umplut conștiincios garderoba cu fuste scurte și bluze cât mai decoltate și mai apetisante. Dacă înainte o femeie îmbrăcată ca o starletă porno era fie prea îndrăzneață, fie chiar o starletă porno, astăzi este pur și simplu, una ca celelalte. Pițiponcismul de toate zilele este varianta faux pas a porno chic-ului. Simon Doonan, director la Barneys, spunea: ”Problema mea cu porno chic-ul nu e că este pornografic, ci că e conformitate. Uitați-vă la fetele de la Pussycat Dolls, toate arată la fel.” Epidemia blondului platinat și a sânilor pneumatici este o dovadă că nimeni nu mai experimentează, femeile nu vor să fie diferite, vor să fie sexi și atât, fără substrat, fără savoare. Tot Doonan spunea: ”Le-am auzit pe Britney Spears și pe Christina Aguilera spunând: Oh, îmi place să experimentez, să fiu mereu altfel. Pe vremea mea altfel înseamna să fii neconvențională, să fii Janis Joplin, azi înseamnă să fii super sexi. Altădată fiecare femeie puternică se diferenția printr-un stil original, personal. Gândiți-vă la Annie Lenox și Siouxsie Sioux.”

Pornografia si viata ta sexuala

 

Problema este că însăși media impune cu strictețe anumite standarde fixe, pe care din ce în ce mai puțin femei acceptă să le încalce. Sex-appeal-ul a devenit un must have. Cine te mai bagă în seamă dacă nu te încadrezi în standardele impuse de media? Porno chic-ul nu mai reprezintă un mod de exprimare, nu mai este apanajul unei categorii sociale sau al unei zone teritoriale, nu mai are caracter de statement; e universal valabil și necesar. Persoanele care îndrăznesc să adopte un glamour mult prea excentric, sunt taxate imediat: vezi comentariile acide și reproșurile aduse Tildei Swinton și Ditei Von Teese. Și nu pentru că nu ar avea sex-appeal, ci pentru că personalizează acest trend după propriile dorințe și apetențe. Tilda merge pe avant-garde, în timp ce Dita privește în trecut, inspirându-se din clasicele pin-up. Deci, problema nu ar fi porno chic-ul ca trend, ci felul cum a evoluat de-a lungul timpului, trecând de la original la consumerist. Dita von Teese însă nu pare deloc deranjată de faptul că e condamnată pentru excentricitatea ei. ”Trăiesc pentru a fi considerată diferită,” mărturisește ea. Nu-mi rămâne decât să sper că ne vom trezi cât mai repede din acest somn de plastic și ne vom dori și noi să fim diferite, indiferent de ce înseamnă acest lucru.


Comments

comments