Pe tine ce tip de stres te macina?

By  | 

Află de ce tip de stres suferi şi cum poţi scăpa definitiv din ghearele anxietăţii.

Mai are rost să-ţi spun de stastici şi studii despre stresaţi când cunoşti „această boală a secolului” îndeaproape, şi tu şi mai toţi prietenii tăi!? Păi şi dacă e atât de rău, atunci, te întreb, de ce alegem să ne stresăm în continuare ca să ne clădim o carieră, să fim apreciate de şefi, colegi şi familie? Hmm, a venit timpul să uiţi de replica „brb, work”, să afli ce tip de stresată eşti şi cum să nu-ţi mai pui creierii pe bigudiuri.

Transpiri desi nu faci efort? Stresul e de vina?

Cât de stresată eşti?

Gândeşte-te la ultimele două săptămâni. Cât de mult ţi se potrivesc afirmaţiile de mai jos?

  •  De multe ori fac multitasking, dar tot nu reuşesc să termin prea multe.
  •  Tind să reacţionez exagerat în anumite situaţii.
  •  Unele chestii minore mă calcă pe nervi.
  •  Mă simt tot timpul ca şi cum aş fi pe ultima sută de metri.
  •  Fac abuz de energie.
  •  Îmi este foarte greu să mă calmez.
  •  Devin de multe ori agitată şi iritată.
  •  Sunt frustrată pentru că încerc zilnic şi cu disperare să termin tot ce am de făcut.

Acordă o notă între 0 şi 3 afirmaţiilor de mai sus, fă-ţi punctajul şi află de ce te stresezi în halul ăsta.

0 = N-am probleme de genul ăsta.

1 = Rar, dar mi se întâmplă.

2 = Aici m-ai prins. Fac asta des.

3 = Mi se întâmplă foarte des, ba chiar zilnic.

Ai un punctaj între 19 şi 24? Nu e normal să resimţi o asemenea presiune. Reorganizează toate activităţile şi învaţă să-ţi refuzi colegii. Nu ar fi rău să stai de vorbă cu un psiholog.

Ai un punctaj între 13 şi 18? Da, eşti stresată. Dacă această periodă se întinde pe mai mult de câteva zile, ar fi bine să-ţi reconsideri priorităţile şi să mai laşi baltă sau pe mâine câteva task-uri că nu e foc.

Ai un punctaj între 7 şi 12? Eşti puţin stresată, dar stresul în doze mici te poate ajuta să dai gata un număr mai mare de activităţi pe care, în cazul în care ai fi fost relaxată, nu ai fi putut să le duci la bun sfârşit.

Ai un punctaj între 1 şi 6? Stresul pentru tine e un termen de dicţionar? Nici aşa nu e bine. Schimbă-ţi locul de muncă cu unul mai “provocator”.

#LetGo – Sau ce sa faca femeile pentru a scapa de stres

Identifică grupul de stresate din care faci parte

În funcţie de treapta carieristică pe care te afli, “beneficiezi” de alt tip de stres şi de alte modalităţi de a scăpa de nervi şi zile negre. Identifică-te şi apoi învaţă de la fetele care se află în aceeaşi situaţie cum să-ţi transformi zilele de birou în unele aproape la fel de liniştite ca cele de concediu.

Multitasking, multitasking, multitasking şi-n somn

Cu o mie de liste cu ce ai de făcut, cu atâtea activităţi de te gândeşti să dai un decret de prelungire a zilei de la 24 de ore la 48, eşti omul stresului fără doar şi poate. Şi cum te afli încă pe băncile facultăţii, dar şi munceşti între timp, momentele tale de linişte s-au redus până la a dispărea cu totul.

Irina, 23: “Ziua începe la facultate şi continuă la birou până seara când ajung acasă şi cad lată de oboseală. Şi de mâncat, mănânc la birou, nu-mi iau pauză pentru că nu am când… Asta e. Chiar dacă sunt angajată part-time, în sesiune simt o nevoie constantă de a lăsa baltă tot. Am încercat să mă debarasez de stres, dar când mă aştept mai puţin mă ia prin surprindere starea de anxietate. Singurele evadări care au dat rezultate au fost pauzele scurte pentru plimbări în aer liber şi muzica chill-out.”

Mai sus, mai sus, neapărat mai sus

Ana, 28, munceşte peste program, face mai mult decât ar trebui şi încearcă să dea gata totul la timp ca să obţină postul pe care-l visează şi care ar propulsa-o cu câteva trepte mai sus în ierarhie. Între timp, trebuie să-şi împartă puţinele momente libere între iubit, prieteni şi familie.

Ana: “Cu toate că încerc să jonglez cu toate bilele deodată, şi serviciu şi prieten şi familie, munca de la birou îmi acaparează cel mai mult timp şi nervi. De multe ori visez cum să rezolv nu ştiu ce task care trebuie să fie gata a doua zi sau nu pot să pun geană pe geană pentru că n-am terminat tot ce aveam de făcut. Dar, bafta mea, ai mei reuşesc să mă facă să mă desprind de aceste gânduri şi să mă bucur de viaţă.”

Cum iti afecteaza stresul organismul

Trebuie să-i verific ca să nu facă prostii

Georgiana, 32, este şefă de departament, cu peste 10 oameni în subordine. Cum poate număra pe degetele de la o mână (şi rămân locuri vacante) persoanele de încredere cu care a lucrat până acum, ea stă cu ochii pe subalterni şi le verifică fiecare pas. De aici şi cuantumul mare de muncă şi stresul la cote gigantice.

Georgiana: “Trebuie tot timpul să am grijă ca cineva aflat în subordinea mea să nu cumva să strice un proiect, pentru că nu el o să răspundă în faţa şefilor mari, ci eu, şi nici să nu le rănesc orgoliile subalternilor arătându-le că nu am încredere în ei. Îmi e greu să iau decizii pentru că nu am cu cine să mă consult şi de aici tot stresul… Apoi, îmi e aproape imposibil să mă detaşez de problemele de la muncă când ajung acasă, şi mă stresez şi mai mult încercând s-o fac. Aşa ajung pachet de nervi. Reuşesc să mă relaxez doar când fac sport sau citesc o carte, atunci totul e perfect.”


Comments

comments