Panic mode! Cum te repui pe picioare

By  | 

Află care sunt cele mai frecvente efecte ale panicii şi cum să te repui pe linia de plutire.

Mintea ta e blanc

Dacă îţi stă gândul numai la prezentarea pe care o ai de făcut, o să-ţi paralizezi creierul şi nu vei mai putea scoate nici un sunet când te vei afla în faţa şefilor, indiferent de cât de bine stăpâneşti subiectul. Eliberează-te rapid de starea de panică astfel: închide-te într-o cameră goală, chiar înainte de prezentare, şi, timp de cam un minut, scoate pe gură doar un „hmmmm” fără nici o noimă. Creierul tău o să se deconecteze imediat de la gândurile negative la care l-ai supus o zi întreagă.

Ce sunt atacurile de panica si cum le poti stapani

Uiţi lucruri importante

Când eşti panicată, creierul tău se concentrează doar pe acea stare şi nu mai procesează corect informaţiile, ba chiar ajunge să le şteargă pe cele vitale. De exemplu, eşti atît de înspăimântată de faptul că te întâlneşti în sfârşit cu tipul de care eşti îndrăgostită de luni de zile încât uiţi cheile de la casă pe masa din bucătărie şi pleci în papucii de casă şi cu bigudiurile-n cap. Pentru a evada din această stare, culcă-te pe canapea şi respiră adânc câteva minute. Creierul va fi invadat de oxigen şi o să se restarteze rapid.

Faci exact ce-ţi e frică să faci

În momentul în care eşti terifiată la gândul că o să izbucneşti în plâns, exact asta vei face. Propriu-zis, tu îţi setezi mintea să se comporte conform unui stereotip – oricine e copleşit de situaţie, plânge-, dezactivând partea raţională a creierului şi lăsând zona care controlează emoţiile să acţioneze în totală libertate. Cel mai bine ar fi să te închizi în baie sau într-o încăpere goală câteva minute pentru a te calma.


Comments

comments