Obiceiurile tale epuizante

By  | 

Cu totii avem cate un obicei (sau mai multe!) care ii scoate din sarite pe ceilalti si chiar pe noi insine. Fie ca dai muzica prea tare la miezul noptii sau ca iti rozi unghiile atunci cand seful intra in birou, imaginea ta are de suferit. Exista oameni care fac terapie pentru a se schimba, dar adevarul e ca ne bazam inutil pe „scurtaturi”, pentru ca schimbarea presupune de fapt o lupta cu propria persoana.

Noi te ajutam sa constientizezi si sa elimini definitiv obiceiurile care s-au „instalat” mult prea confortabil in viata ta!

Totul are o cauza

Psihologii spun ca, pentru a schimba ceva ce nu-ti place la tine, e nevoie de mai mult decat rabdare. Ei te sfatuiesc sa privesti un obicei „prost” din doua unghiuri: ce „castiguri” iti aduce si care sunt pierderile.

Sa zicem ca seara, cand vii cu nervii la pamant de la serviciu, obisnuiesti sa ridici tonul la iubitul tau. Ce ai de „castigat”? Faptul ca ti-ai descarcat nervii te face sa te simti mai bine pentru un moment. Dar ce ai pierdut? Buna dispozitie a iubitului.

Acum gandeste-te pe care dintre aceste doua lucruri le preferi. Constientizand faptul ca ai reusit sa-i strici si lui seara, te vei stradui sa fii mai atenta data viitoare.

Asadar, e foarte important ca atunci cand faci un lucru, sa te gandesti la el din aceste doua puncte de vedere. Nu incerca sa negi realitatea daca cineva apropiat vrea sa te „puna in garda”. Astfel nu vei reusi decat sa faci acel obicei si mai persistent, iar scopul tau e sa-l elimini, nu? Fii mai atenta la tine insati cateva zile si mai putin la ceilalti.

Timpul liber

De multe ori, timpul tau liber e prea… liber. Gandeste-te la ce faci de obicei cand scapi de la serviciu.

Scenariul e urmatorul: intri pe usa apartamentului oftand, acuzi o durere nesuferita de cap, iti iei ceva de rontait si te asezi confortabil la televizor. Filmele nu sunt cine stie ce si, in plus, le-ai mai vazut de cateva ori. Ca sa nu mai vorbim de stirile alea cu crime terifiante.

Dar ce altceva ai putea sa faci?! Exista o gramada de lucruri cu care ai putea sa te ocupi in acest timp. Te plangi mereu ca nu petreci destul timp cu prietenele, ca ai pus cateva kilograme pe nesimtite sau ca nu-ti gasesti sufletul pereche. Toate astea nu se vor schimba decat daca renunti la acest obicei „after work”. Daca te straduiesti putin, vei vedea ca ziua ta nu se termina odata cu programul de munca, ba chiar de-aici incolo poate incepe!

Pentru inceput, fii blanda cu tine. Planuieste o plimbare linistita impreuna cu cea mai buna prietena. Lucrurile pe care vi le impartasiti iti vor lua gandul de la telecomanda ta draga. Incearca sa petreci cat mai putin timp in compania televizorului.

Vorba lunga… saracia omului

Uneori esti atat de entuziasmata, incat simti nevoia sa vorbesti continuu.

„Uneori” e varianta blanda! Povestesti orice, pana la cel mai mic detaliu. Desigur, cine nu ti-ar admira iscusinta cu care iti alegi haine superbe si suuuper reduse, dar de aici si pana la vanzatoarea blonda, cu suvite castanii si imbracata „ca la circ”, care s-a purtat nu tocmai amabil cu tine, e cale lunga. Atat de lunga, incat „publicul” tau se plictiseste dupa maximum doua minute.

Uneori iti dai si tu seama ca vorbesti prea mult, prea despre orice si prea in detaliu. Dar pe ceilalti nu pare sa-i deranjeze… Esti sigura?

Gandeste-te cat de enervanta poate fi o asemenea colega de munca. Nu numai ca te tine din treaba, dar iti provoaca si o stare de tensiune care, practic, iti distruge nervii.

Nu mai e nevoie sa-ti spun ca trebuie sa renunti de urgenta la un asemenea obicei. Mai ales ca un sef isi doreste sa fii vorbareata numai in cazul unei idei marete de proiect!

Cum iti poti controla acest obicei? De fiecare data cand simti nevoia sa iei o pauza din lucru, nu-ti mai aminti de o alta povestire. Iesi putin la aer sau mergi dupa o cafea. La urma urmei, ceea ce te determina sa vorbesti prea mult e dorinta de evadare din problemele pe care le ai de rezolvat.

Gandeste-te la alte modalitati prin care poti sa te „aerisesti” pentru cateva minute.

Vise placute… de mai e timp!

Ai ajuns la „performanta” de a dormi atat de putine ore pe noapte, incat nu mai ai nici timp sa visezi. In zilele noastre, problema somnului este des intalnita si rareori rezolvata.

Unii oameni au ca scuza faptul ca muncesc foarte mult, dar, ca sa fii sincera, exista o gramada de alte lucruri care te pot „fura”, ca sa-ti taie fara mila din orele de somn.

Unul dintre ele este vorbitul in exces la telefon. Ai atatea prietene si atatea de barfit, incat bietul aparat scapa incins la maxim din miinile tale. Nimeni nu spune ca n-ar trebui sa tii legatura cu prietenii tai, dar vorbitul cu orele la telefon e inutil. Barfa mai poate astepta pana la urmatoarea voastra intalnire, nu crezi?

Apoi, ar mai fi faptul ca… te pregatesti pentru dus. De fapt, iti spui ca trebuie sa faci dus, dar intarzii cu ochii la cateva secvente dintr-o emisiune. Sau pentru o mica discutie pe messenger…

Elimina pe rand toate acele lucruri inutile care te transforma in „pasare de noapte”. Cu cat incepi mai devreme, cu atat mai repede ti se va obisnui organismul cu o ora de culcare rezonabila.

Mese „anapoda”

E de inteles ca programul de munca te determina sa-ti dai peste cap mesele, dar organismul tau nu e la fel de intelegator.

Nu e vorba numai despre silueta, ci si despre sanatatea ta, fara de care nu vei mai putea sa-ti faci treaba.

Obiceiul tau e sa nu mananci mai nimic toata ziua, iar seara, cand ajungi in sfarsit acasa, sa te „refugiezi” in frigider? Nimic mai grav! Nu numai ca celulita isi va face de cap, dar te poti alege cu ulcer si cu tulburari de somn.

N-ar fi mai bine sa te trezesti mai devreme dimineata, ca sa-ti faci timp pentru micul dejun? Vei vedea ca vei capata energie si te vei putea concentra mult mai usor.

Apoi… mai e pauza de masa. De ce crezi ca se numeste „pauza de masa”? Nu ca sa „infuleci” niste dosare in plus si nici ca sa-ti mai iei inca o cafea. Incearca sa mananci ceva sanatos in acest timp.

De ce nu-ti faci un pachetel de-acasa, asa cum iti facea mama cand erai mica? Daca ai la birou un frigider, iti poti depozita acolo ceea ce-ti face placere sa mananci de obicei.

Asta te va ajuta sa mananci mai putin seara si, incetul cu incetul, vei ajunge sa ai regim sanatos.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *