Obiceiuri sanatoase care iti indeplinesc dorintele

By  | 

Experții susţin că nu motivația te ajută să reușești în viață, ci creearea de obiceiuri sănătoase care să te ducă, treptat, dar sigur, în vârf.

Cred că tata s-a lăsat de fumat de sute de ori şi totuşi… niciodată. De fiecare dată a crezut cu tărie că va reuşi, dar vraja n-a ţinut mai mult de trei zile, după care îşi spunea că e practic imposibil. Nici măcar succesul altor colegi de serviciu nu l-a motivat să ducă lupta mai departe. Acest scenariu ţi-e cunoscut probabil, chiar dacă în cazul tău pionul principal e altul decât nicotina. Toate aceste scopuri pe care ţi le stabileşti au în comun un singur lucru, de care ţi-e cel mai teamă: sentimentul de vinovăţie care pune stăpânire pe tine imediat ce ai aruncat prosopul. De aici încolo încep alte probleme: neîncrederea în forţele proprii şi tendinţa de a te subestima, ne informează psihologii. Dar ăsta nu poate fi cazul tău, din moment ce te afli printre paginile COSMO. Ia aminte la ideile noastre şi vei fi mai aproape ca niciodată de dorinţele tale.

5 obiceiuri nesanatoase pentru parul tau

Adaptează-ţi rutina zilnică la scopurile pe termen lung

Ştiu, nu-i treabă uşoară să-ţi creezi obiceiuri constructive cu care să le înlocuieşti pe cele vechi – e aproape dureros să ne lepădăm de ritualul zilnic, un prieten dulce-amărui. Dar vestea bună este că nu trebuie neapărat să renunţi la ora veselă de bârfă cu prietena ta cea mai bună pentru ca treburile să meargă şnur. Mai bine zis, nu trebuie să tai de pe listă, ci să adaugi. Ce? Activităţi care contribuie cu fiecare zi ce trece la îndeplinirea dorinţelor tale. Şi pentru că de obicei ne punem dorinţe atât de uriaşe încât numai gândul de a ajunge într-o zi la ele ne copleşeşte, ideea e să o iei încet, adică să te gândeşti numai şi numai la AZI. Nu te mai concentra pe ceea ce trebuie să reuşeşti până la sfârşitul anului, ci pe ceea ce faci în fiecare zi pentru a ajunge la premiul cel mare. Visezi să participi la un maraton? Propune-ţi să alergi în fiecare zi câte puţin, până ajungi să faci faţă distanţelor mari. Cheltuielile lunare te ard serios la buzunare şi ţi-ai dori să le reduci semnificativ? Taie în fiecare zi de pe lista de cumpărături un singur răsfăţ, şi nu pe toate deodată. În scurt timp te vei obişnui să deosebeşti nevoile imediate de cele care mai pot aştepta.

2 obiceiuri sanatoase pentru indragostiti

După cum vezi, aceste mici ritualuri pe care ţi le creezi nu numai că te ajută să-ţi îndeplineşti un scop, dar contribuie de asemenea la un stil de viaţă ordonat şi sănătos. Iar când te simţi mândră de tine şi ai totul sub control, obţii dispoziţia perfectă pe fondul căreia se vor derula reuşite mici, dar palpabile. Sfat: După ce ai analizat lucrurile şi ai stabilit care obiceiuri pot contribui la îndeplinirea scopului suprem, nu te grăbi, ci ia-l pe fiecare în parte. Entuziasmul e bun doar atâta timp cât tu rămâi cea care ţine frâiele.

Paşi de bebeluş, reuşite de oameni mari

Nu e un secret că oamenii ambiţioşi şi organizaţi, care îşi vizualizează în permanenţă scopul, apropiindu-se de el prin tot ceea ce fac, sunt printre cei care au simţit gustul succesului. Şi nu te gândi că mă refer numai la aceia care se află acum în fruntea unor companii multinaţionale – natura scopului tău nu conteaza câtuşi de puţin, însă îndeplinirea lui e esenţială. Fie că ţi-ai propus să slăbeşti cinci kilograme, fie că vrei să excelezi într-un sport de performanţă sau pur şi simplu să renunţi la rosul unghiilor, ideile noastre îţi vor deveni cele mai bune prietene!

8 obiceiuri nesanatoase la munca

  1. Menţine pozitivismul. Ca să-ţi fie mai uşor, gândeşte-te că înlocuieşti un obicei nesănătos (ca de exemplu fumatul) cu unul sănătos. Astfel, de fiecare dată când simţi nevoia să faci acel lucru de care vrei să scapi, propune-ţi să ieşi la o alergare pentru a te elibera de tensiune şi stres sau dansează de una singura prin casă. Pont: Dacă îţi priveşti corpul în oglindă în timp ce te mişti, unduirile vor deveni şi mai apetisante, iar tu te vei simţi sexy şi sigură pe tine!
  2. Acceptă provocarea de 30 de zile. Pentru a instala cu succes noul ritual constructiv, spune-ţi că vei face asta în fiecare zi, la acceaşi oră, timp de 30 de zile. Ia-o ca pe un joc şi fă tot posibilul să ieşi câştigătoare. Vei vedea că după cele 30 de zile, noul obicei va fi deja parte din viaţa ta şi nu vei mai renunţa la el. Iar dacă dai greş după câteva zile, nu te descuraja – ia-o de la capăt de câte ori e nevoie, până reuşeşti. Perseverenţa face diferenţa!
  3. Dăruieşte-te total. Asigură-te că fiecare por al pielii tale e “la curent” cu ce ai de îndeplinit şi dedică-te 100% eforturilor de a reuşi, mai ales că primele zile sunt cele mai critice. Da, vorbim despre un simplu nou obicei pe care va trebui să-l adopţi, dar nu lua lucrurile în glumă. La urma urmei, e ceea ce te va aduce mai aproape de visul tău, oricare ar fi acela. Nu e de-ajuns să-ţi spui că trebuie să faci asta, ci că o vei face impecabil. Ar putea fi o idee bună să vorbeşti despre noua ta preocupare promovând-o în faţa prietenilor şi familiei sau pe blog. Punându-i la curent cu intenţiile tale, vei simţi o presiune din afară (dar pozitivă) de a te pune în mişcare şi de a rămâne în mişcare.
  4. Combate tentaţia de a renunţa. Oriunde te uiţi găseşti tentaţii negative, care te pot determina să uiţi de scopul tău. Experţii spun că e o greşeală radicală în ceea ce priveşte îndeplinirea lui, deoarece el trebuie vizualizat şi “hrănit” în permanenţă pentru ca tu să creşti cu fiecare zi. E bine însă să-ţi monitorizezi aceste stări care te ţin în loc pentru a deveni conştientă de ele si pentru a le combate mai uşor. Experţii te sfătuiesc ca, atunci când simţi nevoia să renunţi, să-ţi faci un obicei din a respira adânc sau a bea un pahar cu apă. Nu intra în panică – aceste stări te părăsesc la fel de uşor precum vin.
  5. Nu te limita. Fii mândră de tine dacă ai reuşit să te disciplinezi şi să introduci în rutina ta zilnică un obicei sănătos, dar nu te limita la unul singur. Odată ce simţi că îl ai la degetul mic, încearcă să vezi şi alte căi de acces către dorinţa ta supremă, adică alte obiceiuri mici care te-ar putea duce către marele rezultat. Nu-i cazul să te forţezi, dar cu cât bifezi mai multe ritualuri de acest gen, cu atât mai aproape vei fi de reuşită.
  6. Acordă-ţi note. Unul dintre lucrurile care te pot motiva ar fi să-ţi urmăreşti evoluţia notând într-o agendă tot ce ai realizat până la momentul respectiv. Te vei simţi mândră să vezi unde ai ajuns şi vei cere şi mai mult de la tine.

Comments

comments