Nu face asta cand esti nervoasa

By  | 

Când nu te afli în cea mai bună formă psihică, evită să intri în discuţii în contradictoriu sau să iei decizii radicale. Pe scurt, nu face asta cand esti nervoasa:

Nu dezbate la culcare

Atunci când mergi la somn iritată de un subiect pe care l-ai dezbătut cu puţin timp înainte cu cineva, e posibil să îţi fie afectată calitatea somnului. Nu spunem să ignori problema, dar încearcă să nu te laşi copleşită de ea. Uneori, noaptea poate fi un sfetnic bun, aşa că lasă grijile pentru a doua zi, de dimineaţă. Ca să detensionăm puţin atmosfera, putem să o amintim pe Scarlet O‘Hara, personajul „nărăvaş“ din „Pe aripile vântului“, care spunea resemnată, dar totuşi plină de speranţă, înainte de culcare: „Şi mâine e o zi“.

Nu te exterioriza… fizic

Cu alte cuvinte, specialiştii spun că să loveşti în perne sau să trânteşti lucrurile atunci când eşti nervoasă nu te scapă de nervi, ci din contră. Te poţi trezi şi mai nervoasă după o ieşire de acest gen. De asemenea, atenţie la condus – nu te sui la volan când eşti într-o stare psihică proastă, pentru că e posibil ca atenţia să nu îţi fie la capacitate maximă.

Nu te arunca in fast-food

La nervi, e posibil să te repezi în primul fast-food şi să-ţi iei acel hamburger imens la care tot visai cu ochii deschişi de ceva vreme. Dar dacă nu te abţii, e posibil să îţi faci mai mult rău. Carbohidraţii şi grăsimile nesănătoase îţi încarcă ficatul şi intestinele, iar organismul ia poziţie – nu ştie ce i se întâmplă şi digeră mai greu alimentele respective. Încearcă să te linişteşti şi nimeni nu spune să mănânci o porţie mare şi bună de broccoli, ci doar să îţi poţi depăşi pofta.

Nu te plange pe social media

Ok, o dispută cu cineva se poate rezolva şi altfel decât să postezi un text care musteşte a frustrare pe Facebook sau Twitter. Nu vei rezolva nimic cu asta, ci poate din contră – îţi vei atrage antipatii inutile. Dacă ai ceva serios de discutat cu o persoană despre care crezi că ţi-a făcut rău, ai curaj şi confrunt-o. Nu o acuza din prima, ci cere-i versiunea ei de poveste. Dacă te-a enervat altceva, găseşte-i rădăcina – vezi de ce te irită atât de mult şi ce rezolvare poţi să îi găseşti. Concentrează-te pe soluţie, şi nu pe „detonator“.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *