Metode sigure pentru a iesi in evidenta

By  | 

1. Cele mai multe persoane se multumesc cu eternele carti de vizita albe. Creeaza-ti singura formatul, alege culoarea si scrie-ti doar numele si numarul de telefon pentru a arata ca tu insemni mai mult decat… un job.

2. Autoritatea vine in timp. Dar vine mai usor daca stabilesti relatii reale cu colegii de la IT, administrativ si alte departamente. Fii draguta cu ei, retine-le numele si nu-i lua de sus. Asa te vei putea baza pe ei oricand.

3. Poti sa-ti faci pagina proprie pe Wikipedia; acolo poti adauga fotografii si te poti „lauda” cu performantele tale. Limiteaza-te la chestii… decente.

4. Un om informat e un om puternic, mai ales daca stirile sint despre sef. Pentru a afla cit mai multe, intreaba-ti superiorii despre subiectul preferat al tuturor – ei insisi. Afla despre hobby-urile lor, ce animale prefera, si foloseste aceste informatii in favoarea ta, dar cu mare atentie (nu glumi despre operatiile estetice daca sotia sefului se mindreste cu noul ei numar de la sutien!).

5. Un pont pentru promovarea ta: trimite mai departe superiorilor mailurile in care colaboratorii sau managerii cu care ai interactionat te lauda, mesajul va fi: „Ia uite ce feed-back pozitiv avem…”, ceea ce va reprezenta un compliment indirect si la adresa sefului.

6. Cind stii ca te asteapta o zi incarcata la serviciu, trezeste-te mai devreme (si-asa nu vei dormi bine cu gindul la ea), incepe prin a-ti bea linistita cafeaua, inainte de sosirea celorlalti si incepe-ti activitatea odata cu ei.

7. Relatia cu colega de la biroul vecin (in conditiile in care sinteti supervizate de o sefa dura) nu trebuie sa mearga prea departe, nu-i dezvalui amanunte din viata ta personala. Nu stii niciodata cine cu cine vorbeste, ce vorbe ajung „sus” sau cine va deveni sef intr-o buna zi. Imaginea ta va conta!

8. Ai blog? Ar trebui; astfel te vei putea face cunoscuta in domeniul in care activezi, iti vei uimi colegii cu talentul tau de „scriitoare”, nu trebuie sa mai lasi loc liber in CV la rubrica „pagina personala” si vei gasi o cale de a te relaxa descarcindu-te pe blog.

9. Birfele sint inevitabile la serviciu, dar ar trebui sa te tii departe, pentru a nu da de bucluc. Daca asta este singura metoda de a te integra intr-un grup, fii cea care mediaza dupa ce vei fi ascultat tot ce au de spus. Chiar daca stii despre ce vorbesc, fii rezervata si sugereaza-le ca nu este problema voastra.

10. Comunica eficient cu toata lumea din companie. Incepe cu personalul de serviciu, ei te pot ajuta mult daca le cistigi respectul: portarul iti va gasi loc de parcare ca sa nu mai intirzii la munca, cei responsabili de curatenie te vor ajuta sa-ti pastrezi biroul curat. Saluta-i politicos pe cei cu care te vezi in lift (chiar daca-i stii doar din vedere) si nu uita sa urezi tuturor „o zi buna!”

11. Cind te adresezi unui grup, vorbeste clar si apasat, pentru a te putea face auzita. Lumea din jur n-o sa-si faca palmele pilnie la ureche pentru a putea deslusi sunetele slabe pe care le scoti si cel mult va da din cap politicos!

12. Fii lider de opinie. Nu e greu sa te transformi in conducatorul unui grup daca ai pareri pertinente si te descurci bine la capitolul coordonare.

13. Lasa-ti usi deschise. In orice fel de activitate intreprinzi, cauta sa te faci remarcata (pozitiv), continua comunicarea cu fostii colaboratori si fii mereu deschisa dialogului pentru a-ti face cunostinte noi. Cine stie cind iti folosesc…


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *