Marul discordiei colegiale

By  | 

Totul a pornit de la o campanie de publicitate pentru un client important. Tu ai propus o abordare socanta si neconventionala, in timp ce colega de birou vrea o campanie mai „soft”. Nu vrei sa te lasi mai prejos si ai hotarat sa-ti sustii punctul de vedere pana la cer si inapoi. Si uite-asa, nici nu stii cum s-a intamplat, v-ati trezit ratoindu-va una la alta, mai-mai sa va luati de par.

Fa primul pas

Oricat de pasnica ai fi, oricat de cuminte ai sta in banca ta la serviciu, confruntarile sunt la ordinea zilei. La un moment dat, tot iti vine randul sa intri in conflict cu cineva. Degeaba il iei pe NU in brate, degeaba arunci cu replici taioase, intepi cu ironii sau ridici tonul.

Atitudinea ta agresiva ii va indeparta si pe ceilalti de tine, iar atmosfera de lucru va fi compromisa definitiv. Dezamorsarea conflictului porneste de la analizarea cauzelor care l-au produs. Chiar daca nu este neaparat vina ta, fa tu primii pasi catre impacare.

E gresit sa crezi ca astfel vei parea partea slaba din conflict. In realitate, iti sustii argumentele, dar nu la modul razboinic. Ai grija insa: daca argumentele celeilalte parti implicate in conflict sunt mai bine fondate decat ale tale, este cazul de dai inapoi, pentru a nu cadea in penibil.

Cearta-te civilizat

Cel mai important este sa nu arunci vina pe cineva si sa-ti sustii punctul de vedere prin prisma faptelor, nicidecum a supozitiilor sau a ceea ce ai auzit de la altii. Adopta mereu un ton respectuos, dar nu vorbi numai tu. Da dreptul la replica si asculta cu atentie. Ia in seama si personalitatea celuilalt, pentru a stii cand sa lasi de la tine si cand nu.

Apeleaza la sef

Din pacate, nu toate conflictele se rezolva de la sine si trebuie sa apelezi la o instanta superioara. Dar cum sa-i spui sefului, fara sa pari o paracioasa, ca o anumita colega iti baga constant bete in roate? In niciun caz nu trebuie sa lansezi acuze de genul: „X este neserioasa si incompetenta”. Suna a barfe si se pot intoarce oricand impotriva ta.

Cel mai indicat este sa-i explici problema cat poti de impartial, argumentand ca apelezi la el din dorinta de a optimiza activitatea departamentului, a firmei. Poti sa incerci sa-i gadili putin orgoliul, mentionandu-i ca esti convinsa ca va lua cea mai buna decizie. Si uite-asa pui punctul pe „i”, fara sa ataci pe nimeni.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *