Lucrezi de acasa? Iata ce trebuie sa stii!

By  | 

Lucrezi de acasa sau te afli în plină vânătoare de joburi? Îți spunem care sunt provocările acestui mod de lucru și cum le faci față.

Minusul: Canapeaua ți-e birou.

Soluția: Creează un mediu de lucru.

„Nu trebuie să fie o cameră separată, ci un spațiu amenajat astfel încât, atunci când vrei să te apuci de treabă, să ai la dispoziție tot ce-ți trebuie. Așa vei intra mai repede în ritmul de lucru”, spune Lauren Berger, consultat de carieră și autoare a cărții Welcome to the Real World. Îți poți achiziționa un birou pliabil, pe care să-l strângi atunci când nu trebuie să muncești, o cană cu un mesaj motivant sau o agendă eficientă, care să-ți facă treaba mai ușoară. Aceste elemente te vor ajuta să uiți de canapeaua confortabilă și să te concentrezi pe ceea ce ai de făcut.

Cum te menții organizată și motivată dacă lucrezi de acasă

Minusul: Nu te-ai mai coafat de o veșnicie.

Soluția: Intră-ți în rol.

Dincolo de toate, mersul la birou este și o ocazie de a-ți exprima feminitatea: ritualul de dimineață, care constă în aranjarea părului, aplicarea machiajului și probarea ținutelor în oglindă, îți va lipsi dacă treci subit la munca de acasă. Dar nu trebuie neapărat să-ți renegi latura cochetă, spun specialiștii. Dacă niște bucle lejere și o rochie office te ajută să-ți iei rolul în serios, investește puțin timp în acest mic ritual. “Ideea e să-ți dai seama ce te-ar face mai productivă, fie că e vorba de o pereche de stiletto sau, dimpotrivă, de șlapi”, crede Elaine Quinn, autoare a There’s No Place Like Working From Home. Dar dacă se strecoară în program o ședință via Skype, e musai să ai grijă la ținută. O bluză feminină și un colier masiv îți vor da mai multă încredere, dar și credibilitate (în comparație cu hanoracul împrumutat de la iubit).

Minusul: Îți lipsesc conversațiile.

Soluția: Alătură-te unei rețele.

Munca în cadrul unei companii vine la pachet cu integrarea într-un cerc social – conversații în pauza de masă, petrecerea de Crăciun, întâlniri cu clienții etc. Tocmai de aceea, ai nevoie să rămâi în contact cu oamenii care fac parte din același cerc profesional, chiar dacă lucrezi de acasă. „Acum, mediul online oferă posibilități infinite”, spune Quinn. “Oamenii care au în comun pasiuni, idei de afaceri sau, pur și simplu, domeniul de activitate, se întâlnesc regulat pentru a socializa, a se încuraja reciproc și a discuta următorii pași în carieră”, adaugă specialistul. Documentează-te și alătură-te unui grup cu aceleași idealuri – îl poți găsi chiar și pe Facebook!


Comments

comments