Insta-famous. Poți să-ți faci o carieră din asta?

By  | 

Am stat de vorbă cu experți în domeniu pentru a afla dacă faima pe rețelele sociale e pe bune și are șanse să reziste testului timpului.

Adam Katz Singing

Artist fotograf, Le 21ème

Adam Katz Sinding by Michael C. Dumler 1

(Credit foto: Michael C. Dumler)

Se pare că social media e un domeniu esențial în zilele noastre. Oamenii intră pe Twitter și pe Facebook înainte de a intra pe canalele de știri. Influencerii din această zonă pot fi considerați pe bună dreptate faimoși. Poate că nu au o șleahtă de paparazzi urmărindu-le fiecare mișcare, dar sunt cunoscuți de sute de mii de oameni, ba chiar milioane, și asta, în viziunea mea, e definiția faimei. Plus că – și aici vorbim strict de Instagram – frumusețea e un bun argument de business, nu-i de mirare că sunt atâtea ”fețe frumoase” care câștigă fani și bani de pe urma sutelor de poze postate în avalanșă. Sigur, e un pic deprimant că se întâmplă asta, dar adevărul e că oamenii pun semnul egal între frumusețe și bine sau bun și e ceva după care toți tânjesc. De-aia vor ”urmări” și vor fi influențați de persoanele care au argumentul estetic de partea lor. Mă scoate din minți chestia asta, pentru că sunt de părere că toți suntem egali, dar asta nu înseamnă că nu conștientizez potențialul de business. Dacă ești suficient de inteligent și știi să-ți creezi un brand personal dezirabil, poți să câștigi bani serioși din asta, clar.

Antonia

Artist, 358.000 de fani pe Instagram

aBU8A7183

(Credit foto: Gabriel Hennessey)

Am fost unul dintre primii artiști din România care a avut cont pe Instagram, chiar înainte de a deveni atât de popular la noi în țară. Am reușit să-mi construiesc o comunitate aici pentru că am fost cât se poate de naturală și de spontană. Postez doar lucruri care îmi plac, muzica pe care o ascult, filmulețe din viața de zi cu zi, de la filmări, din concerte, din backstage, cu copiii. Practic, le permit celor care mă urmăresc să o descopere pe Antonia din spatele scenei, din spatele ecranului. În plus, încerc să fiu cât mai aproape de ei, să le răspund la mesaje și comentarii ori de câte ori pot. Nu știu dacă asta e ”rețeta succesului”, știu doar că la mine asta funcționează: onestitatea și sinceritatea. Cred că oricine, dacă se promovează inteligent și are ceva de spus, își poate face o carieră pe Instagram. Dovadă stau fetele care au pornit de la bloguri de modă sau frumusețe – de exemplu, Alina Ceușan sau Absolutely Fabulous – și care s-au promovat așa cum trebuie atât pe Instagram, cât și pe Facebook, și care și-au dezvoltat comunități impresionate și se bucură de un număr foarte mare de fani.

Dragoș Stanca

Partener ThinkDigital și fondator ICEEfest

dragos stanca

(credit foto: Alex Conu)

Mecanismele dobândirii notorietății nu sunt diferite pe net față de offline. Diferența majoră e că a dispărut bariera de intrare și de atingere a potențialului public pentru oamenii talentați sau care au ceva de spus. Ce nu a dispărut, însă, e cantitatea de conținut de proastă calitate. Vestea bună e că baza de selecție e mai mare și că mesajele se răspândesc mai ușor, prin urmare și cei 5% care produc un conținut de calitate au o șansă în plus să se afirme. Momentan, Instagram nu e încă un mediu care poate genera venit consistent pentru cei care dobândesc ”celebritatea” acolo, însă Youtube și Facebook sunt deja platforme care sunt un job full time pentru un număr semnificativ de oameni. Cantitatea nu înseamnă neapărat și calitate, dar atunci când cele două se întâlnesc avem excepțiile care duc la succes real. Altfel, în viață, în general, celebritatea este și rămâne verișoara săracă a prestigiului. Și online, și offline.

Monica Jitariuc

Managing Director MSLRGROUP The Practice

Monica Jitariuc co-managing director

În ziua de azi e mai simplu ca niciodată să devii faimos. Atenție, să devii faimos. A fi faimos nu înseamnă neapărat a fi de succes. Brusc orice persoană are propriul mini-imperiu mediatic: Facebook, Twitter, Instagram etc. Suntem toți producători de conținut. Tot ce îți trebuie e o strategie bună. Dacă obiectivul e să fii faimos, trebuie să urmărești aceiași pași pe care îi ai și atunci când lucrezi, de exemplu, pentru o companie: o identitate clară, un diferențiator puternic etc. Poți să devii ”faimos” pe Instagram dacă reușești să aduni mulți followeri. Cum faci asta? Păi the easy way sau the hard way. The easy way înseamnă poze cu pisici, citate motivaționale sau selfie-uri cu buze sexy. Ok, din când în când și un decolteu. The hard way înseamnă să găsești un public anume și să îi spui ceva relevant, rămânând autentic. Poți să-ți construiești popularitatea pe Instagram și pornind de la rațiuni estetice. Și nu e deloc în neregulă. Oamenii vor să vadă ”un chip frumos”, tânjesc să fie ca el, îl urmăresc cu pasiune. Dar succesul pe termen lung înseamnă că trebuie să ai ceva în plus – ceva unic, ceva doar al tău. Ceva care să te facă diferită de restul, ceva care să îi facă pe oameni să vrea să te urmărească zi de zi. Cred în influența vedetelor de pe Instagram. Din moment ce mii, zeci de mii, sute de mii de oameni decid să urmărească pe cineva, înseamnă că îl găsesc relevant sau interesant. Ceea ce-i conferă credibilitate. Și dacă ai credibilitate, poți face business serios.


Comments

comments