Innoieste-ti rutina de dimineata

By  | 

Ştii genul acela de zile aglomerate în care abia îţi vezi capul de treburi? Toate trecem prin asta, dar e timpul să le înfrunţi cu mai multă energie.

Exercitiile de mindfulness

Te trezeşti că respire sacadat şi eşti agitată? Probabil e de la stresul care te-a cam copleşit în ultima vreme. Exersează de câteva ori următorul truc: respiră adând şi numără cinci secunde până începi să expiri încet, de-a lungul altor cinci secunde. Repetă şi vei observa că după o vreme ritmul inimii s-a mai domolit şi probabil că şi presiunea sângelui a reintrat în ritm normal. Fă acest exerciţiu seara înainte de culcare, dar şi dimineaţa, înainte să îţi începi ziua.

Detensionarea muschilor

Când îţi simţi muşchii încordaţi, ba mai mult, ai acea senzaţie neplăcută de muşchi blocaţi, încearcă câteva serii simple de exerciţii benefice. Strânge-ţi pumnii şi apoi imediat relaxează-ţi degetele depărtându-le, roteşte-ţi capul (ştii tu, acele exerciţii pe care le făceam la începutul orei de sport) etc. Astfel, îţi sporeşti şansele de a-ţi induce o stare de relaxare şi de a te simţi mai bine. Repetă dimineaţa, dar şi în orice moment al zilei când te simţi obosită.

Muzica potrivita

Mai multe studii ştiinţifice au arătat că muzica din genul clasic şi ritmurile muzicale mai lente îţi pot reduce starea de stres şi contribuie la liniştea ta interioară. Poate că nu eşti cel mai mare fan al muzicii clasice, dar încearcă metoda asta prin care se spune că devii mai relaxată atunci când traversezi o perioadă mai grea. Spre exemplu, ai putea să asculţi o arie clasică dimineaţa, când te pregăteşti să ieşi din casă.

Miscarea regulata

Chiar exerciţiile fizice simple sau o simplă plimbare afară au puterea, spun studiile, să îţi reducă semnificativ nivelul hormonului cortizol din organism. Cortizolul este eliberat în organism ca răspuns la stres şi este esenţial pentru menţinerea mai multor funcţii ale corpului. Deci pune-te în mişcare chiar de la prima oră a zilei de lucru, de ce nu?


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *