Gandirea pozitiva e la un exercitiu distanta

By  | 

Gandirea pozitiva este cheia fericirii și implinirii personale. Iată cum devii maestră în controlarea propriului mental.

Gândurile, cuvintele şi atitudinile negative aduc cu sine stări şi acţiuni negative. În momentele de deprimare, în sângele tău sunt eliberate o serie de substanţe care accentuează starea de nefericire. De pildă, când ai o migrenă, dacă îţi concentrezi atenţia asupra durerii şi-ţi implementezi idei pesimiste, gen „mi-e extrem de rău, durerea asta de cap nu-mi mai trece!”, creierul tău îşi va activa acele arii care răspund de sentimentul de frică. Dimpotrivă, o atitudine optimistă (imaginează-ţi că durerea nu este atât de puternică şi că îţi va trece rapid), are puterea de-a modifica modul lui de organizare şi funcţionare. Ca rezultat, corpul tău va răspunde diferit.

Singura la 20 de ani: Bucket list

De încercat acasă: când îţi exersezi exerciţiile de aerobic, în loc să-ţi spui că eşti teribil de obosită, repetă pentru tine: „Abdomenul meu este mai puternic. Mă simt suplă şi plină de energie”  şi condiţia ta fizică va avea numai de câştigat.

  • Concentrează-te pe ceea ce faci în clipa respectivă

… şi beneficiile vor creşte ca prin minune. Un studiu a arătat că la persoanele care îşi imaginează că îşi contractă bicepsul, fără să o facă însă, forţa musculară creşte în 12 săptămâni cu 13.4%. Explicaţia e simplă: când te gândeşti la o anumită activitate, sunt activate anumite arii cerebrale ca şi atunci când chiar faci lucrul respectiv. Urmarea directă: în momentul în care începi acţiunea în sine, creierul tău se descurcă mult mai uşor, antrenat fiind. În cazul unui exerciţiu de fitness, organismul tău va mobiliza şi, implicit, lucra mai multe fibre musculare, deci efectele vor fi vizibile într-un timp mai scurt.

  • Vizualizează victoria.

Priveşte cu ochii minţii fiecare pas până la atingerea ţelului stabilit, oricare ar fi acesta. E drept, ai mai auzit placa asta, poate ai încercat-o, dar nu ai simţit diferenţa. Asta pentru că ai făcut-o fără să te implici efectiv, ca şi cum ai viziona un film într-o sală de cinema. Ca să reuşeşti, mergi mai departe cu autosugestia: implică-te cu adevărat, închipuieşte-ţi prietenii felicitându-te, colegele de serviciu invidiindu-te pentru că ai luat testul pentru promovare cu punctaj maximum, simte euforia şi emoţiile succesului. Elementul cheie: întotdeauna vezi jumătatea plină a paharului. Dacă nu-ţi găseşti timp să te înscrii la cursul de dans la care visezi de luni bune, propune-ţi să ajungi acolo în zilele următoare, dar nu te opri aici. Concentrează-te asupra beneficiilor: vei fi plină de energie, te vei simţi relaxată, silueta ta va fi suplă iar ritmurile de salsa îţi vor conduce paşii uşori alături de iubitul tău (actual sau… viitor – la urma urmei nu-i exclus să-ţi întâlneşti jumătatea la sala de sport!).

  • Priveşte întotdeauna partea frumoasă.

Focalizează-ţi atenţia doar asupra situaţiilor favorabile sau benefice. Obişnuieşte-te să foloseşti numai cuvinte pozitive (şi nu doar când stai de vorbă cu prietenii, ci şi atunci când îţi vorbeşti ţie însăţi), zâmbeşte cu orice ocazie şi propune-ţi ca în fiecare zi să observi măcar un lucru frumos – de la o rochie superbă din vitrina magazinului din colţ, până la culoarea cerului, florile din parc sau ochii tipului acela drăguţ din staţia de metrou. În momentul în care ai un gând negativ, trebuie să fii conştientă de el şi să îl înlocuieşti în mod firesc şi natural cu unul constructiv. Dacă reacţia ta este, dimpotrivă, una defensivă, de luptă, deşi încerci să îl uiţi, să îl depozitezi undeva departe, în magaziile memoriei, el va reveni obsesiv, cu o putere mult sporită.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *