Idei accesibile care te fac mai fericita

By  | 

Cine spune că drumul spre Nirvana este pavat cu mii de euro și genți de firmă? Experții descoperă că lucrurile care duc la adevărata fericire sunt mici (și de cele mai multe ori, gratuite!), ca “vitaminele” pentru bună dispoziție pe care ți le vom administra în continuare.

Vești bune în “happybiz”: studii recente sugerează că nu un stil de viață sofisticat este ceea ce îi face pe oameni fericiți. “Ci, mai degrabă, orice plăcere sau lucru pe care ți le permiți fără efort, care întăresc legăturile sociale sau îți oferă sentimentul pozitiv „am totul sub control” are beneficii mentale măsurabile”, spune profesorul de psihologie Leaf Van Boven de la Universitatea Colorado din Boulder. Așa că am plecat în căutarea celor mai noi ponturi de la profesioniștii psihologiei pozitive. Sunt toate ușoare și funcționale… și majoritatea nu costă nici un leu.

Flower Power

Un singur fir de floarea-soarelui pe biroul tău îți poate oferi un întreg… buchet de beneficii. Este percepută ca fiind rudă apropiată a soarelui și o corolă care arată aproape ca o față umană, iar culoarea petalelor sale se face “vinovată” pentru emoțiile pozitive pe care le declanșează. |n plus, spune un nou studiu din revista americană HortScience, oamenii care au plante la birou chiar sunt mai mulțumiți de slujba lor.

Mângâie un cățeluș

A fost demonstrat că simpla prezență a unui animăluț poate reduce stresul și scădea presiunea arterială. Și dacă Negruțu sau Patrocle este un pic agitat, amândoi puteți beneficia de pe urma unui masaj cățelușesc, care începe de la gât și merge în mișcări circulare pe toată coloana lui vertebrală. Micuțul se va relaxa și va fi gata să îți ofere și mai mult din acea dragoste necondiționată și neprețuită. Iar tu te vei simți grozav, știind că ai făcut o altă creatură să se simtă mai bine.

Alege drumul lung spre casă

Rutele prestabilite ne creează senzația de confort, dar, în mod ironic, și schimbarea lor eliberează emoții pozitive. O dată pe săptămână, adaugă o curbă sau două în ruta ta zilnică și traversează un parc sau o altă zonă din oraș care îți place.

4 activitati pentru fericire

O masă voioasă

Cui nu-i place să deguste ceva bun? Folosește-te de umătoarele ponturi ca să fii și mai încântată de ceea ce mănânci.

Alege o farfurie albă. Culoarea deschisă va accentua emoțiile pozitive pe care le vei avea uitându-te la feluritele culori și nuanțe ale mâncării, făcând-o să aibă un gust și mai bun.

Alege-ți mâncarea după culoare. Un curcubeu de culori te va înveseli, dar roșul te va face să vrei să mănânci mai mult, așa că adaugă neapărat și niște porumb galben, niște ardei, o vânătă și câteva frunze verzi de mentă sau busuioc.

Fii prima care comandă la restaurant. “După ce o persoană își comandă de mâncare, ceilalți tind să aleagă cu totul altceva și ajung să fie nesatisfăcuți cu alegerea lor”, spune Dan Ariely, doctorand, autor al cărții Previzibil de Rational.

Introducere în bilețelele de dragoste

Să plantezi unul pentru iubitul tău sau chiar pentru o prietenă foarte bună îți poate trezi buna dispoziție, spune consultantul financiar Brent Kessel, autor al cărții Nu este vorba despre bani. Așa că am rugat-o pe Ingrid Michaelson, cântăreață, să ne ajute să meșterim scrisorica perfectă.

  1. Cunoaște-ți omul. Dacă subiectul afecțiunii tale iubește o anumită culoare, mâncare, citat sau animal, scrie despre acel lucru. Incearcă să fii precisă.
  2. Evită cuvinte ca: inimă, suflet, trandafir, întotdeauna și moarte. Sunt toate supra-folosite și te vor face să pari neoriginală.
  3. Nu folosi rime. Niciodată.
  4. Ilustrațiile sunt întotdeauna o supriză plăcută.
  5. Fă-l/ fă-o să zâmbească. Râsul este cel mai bun afrodiziac.

Pur și simplu spune NU

„Cei mai fericiți oameni sunt cei care simt că au controlul asupra propriului lor timp”, spune David G. Meyers, autor al cărții În căutarea fericirii. Spune „Îmi pare rău, am deja un alt plan” unei rude îndepărtate care te cheamă la o petrecere de logodnă la care nu ai chef să te duci, sau unui coleg care te invită la un pranz de afaceri neesențial pentru cariera ta.

Cum construiesti fericirea zi de zi

Noua definiție a orei vesele

60 de minute pe zi la dispoziție ca să te simți grozav? Da, cu sugestiile noastre le vei putea presăra de-a lungul zilei.

10 minute. Fă un duș parfumat cu un gel de duș cu o aromă care îți amintește de plăcinta cu piersici sau de Pina Colada.

4 minute. Cântă ca la karaoke melodia ta preferată în timp ce te pregătești pentru a pleca spre birou.

5 minute. La prânz, intră pe un website care interpretează visele și află ce spun despre tine simbolurile fantastice din visul de azi noapte.

10 minute. În pauza de masă, mergi la un salon apropiat de biroul tău, pentru un masaj al mâinilor rapid și revigorant.

1 minut. Când îți place la nebunie stilul unei persoane complet necunoscute, spune-i-o. Te vei simți mai bine psihic făcând o faptă bună și vei avea o nouă inspirație pentru stilul tău.

5 minute. Uită-te la filme gastro-erotice (în care mâncarea face parte din jocul sexual). Răsfoiește reviste dedicate bucătăritului sau dă o căutare pe Google cu food porn în căutarea rețetelor a căror imagine îți lasă gura apă, apoi încearcă-le și tu.

20 minute. Fă-o… și des. Chiar dacă e doar o ședință scurtă, hormonii eliberați după o partidă de sex te binedispun pe termen scurt.

5 minute. Experimentează bucuria așternuturilor care miros a proaspăt sau a rece, adăugând în mașina de spălat un nou balsam de rufe.

Aprinde o lumânare parfumată fără nici un motiv

Încetează să mai economisești lumânărelele tale superbe doar pentru atmosfera de dormitor sau când îți chemi prietenii în vizită. (Dacă ești singură, nu meriți?) Aprinde un fitil de la o lumânare care îți place, mai ales dacă are aromă de lavandă sau de măr verde, care îți îmbunătățesc dispoziția.

Setează-ți un obiectiv care e absurd de ușor

Chiar dacă e vorba de a ajunge la birou la timp, să-ți faci ordine în portofel sau să prepari un sos vinegrette, „o reușită cât de insignifiantă îți va întări sentimetul că ai controlul asupra vieții tale, iar fericirea este un verișor foarte bun al acestei stări”, spune psihologul doctorand John Reich.

10 citate despre fericire

Mănâncă snacksuri nostalgice

Îți aduci aminte de pufarinele pe care le sortai pe culori, pufuleți, eugenia sau bombonelele Cip pe care le ronțăiai cu bucurie, dar, mai mult ca sigur nu ai mai mâncat așa ceva de… secole. Ce-ar fi să te duci la supermarket și să le reîncerci, amintindu-ți totodată de evenimentele plăcute din copilăria ta.

Savurează o bere rece

După un joc de frisbee cu prietenii, desfă o bere rece și bucură-te de ea. “Te va ajuta să te rehidratezi și va preveni durerile musculare”, spune un studiu efectuat de Universitatea din Granada.

Trage chiulul

Lasă muntele acela de rufe pentru un weekend și, în loc de această corvoadă, bucură-te de o carte bună sau de o plimbare în aer liber. Dacă nu poți să stai în casă fără să te simți vinovată, încearcă să faci o vizită unui prieten, și să nu faci nimic altceva decât să te bucuri de moment.

Găsește nuanța perfectă

“Să pictezi un perete din casă te poate binedispune”, spune psihologul Nancy Stone, doctorand, care studiază impactul culorilor. Se spune că albastrul are un efect calmant (și este ideal pentru dormitor), iar verdele relaxează (bun pentru camera de zi). Galbenul te energizează și este o culoare perfectă pentru bucătărie.

Ieși la alergat

Oamenii de știință au descoperit că sportivii, mai ales cei care fac atletism, sunt mereu mânați de endorfinele pe care corpul le produce, așa că ieși din casă și dă o fugă prin parc vreo jumătate de oră. Apoi, bucură-te de ceea ce ai realizat.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *