Cum sa te auto-educi sa gandesti pozitiv

By  | 

Auzim peste tot că e important să zâmbim, să fim veseli şi optimişti pentru a trăi mult şi bine. Că dacă gândim pozitiv, lucruri bune ni se vor întâmpla în viaţă, iar dacă suntem negativişti, atragem asupra noastră nenorociri. E drept că în viaţă există multe situaţii asupra cărora nu avem niciun control, dar la fel de adevărat este şi că unele lucruri ni le facem cu mâna noastră. Acţiunile noastre sunt rezultatul a ceea ce gândim, iar dacă gândim negativ, vom întreprinde acţiuni care vor duce la situaţii negative.

Beneficiile gândirii pozitive

Desigur, e absurd să crezi că poţi, cu puterea gândului, să trăieşti 100 de ani sau să faci să-ţi dispară ridurile de pe faţă, dar e perfect legitim să crezi că gândirea pozitivă îţi va aduce mai multă fericire, sănătate şi succes în viaţă. Se tot fac studii pentru a se stabili ce efecte au optimismul şi gândurile pozitive asupra creierului şi sănătăţii unui om, şi până acum concluziile sunt încurajatoare:

  • gândirea pozitivă previne şi combate depresia, tristeţea şi anxietatea
  • combate stresul – iar fără stres, te bucuri automat de o mai bună sănătate fizică şi psihică (spre exemplu, ai imunitate mai mare atunci când nu eşti stresată şi risc mai scăzut de a te îmbolnăvi de boli de inimă)

Râsul – terapia care te face mai sănătoasă şi mai fericită

  • te face mai energică şi mai activă, deoarece nu te concentrezi pe aspecte negative care te storc de energie, ci pe lucruri care te fac să vezi viaţa mai frumoasă
  • te ajută să faci mai bine faţă evenimentelor neplăcute şi perioadelor de stres
  • te simţi mai creativă, mai puternică şi mai încrezătoare în tine, aşa că te vei implica mai mult şi vei avea mai multe reuşite
  • te ajută să socializezi mai uşor, să fii mai amabilă şi mai drăguţă cu ceilalţi; prin urmare, ei te vor plăcea mai mult şi îşi vor dori să fie în preajma ta.

Pentru toate aceste motive, gândirea pozitivă îţi poate prelungi viaţa – cu până la 7.5 ani, susţin unii cercetători! Nu se ştie clar încă de ce oamenii cu o gândire pozitivă se bucură de aceste beneficii. Poate pentru că ei fac mai bine faţă stresului (care stres roade organismul), poate pentru că tind să trăiască mai sănătos, deoarece sunt mai activi din punct de vedere fizic şi au o alimentaţie mai sănătoasă.

Cert e că gândirea pozitivă îţi face viaţă mai bună! Şi să nu crezi că dacă eşti pesimistă de când te ştii, nu poţi să te schimbi. Trebuie doar să realizezi că tu îţi controlezi gândurile, nu ele pe tine, aşadar poţi să le schimbi din rele în bune. Gândirea pozitivă este o atitudine mentală. Nu e ceva cu care te-ai născut sau nu, ci se poate învăţa!

Consolidează-ţi încrederea în tine

Cum să gândeşti pozitiv

Elimină gândurile negative. Logic, nu? Dar cum poţi face asta, mai ales dacă eşti o pesimistă notorie? Ei bine, trebuie să îţi analizezi foarte atent gândurile, în orice moment. Când simţi că un gând negativ îşi face loc în mintea ta, înlocuieşte-l cu unul pozitiv. Când îţi spui: „nu pot”, „nu vreau”, „nu ştiu”, în mintea ta se creează automat un blocaj care te împiedică să acţionezi. Înlocuieşte negaţiile cu afirmaţii: „pot”, „vreau”, „ştiu”, şi întreabă-te: „de ce nu pot?”, ca să reuşeşti să depăşeşti blocajul. Dacă gândurile negative reapar, înlocuieşte-le din nou cu unele pozitive. Ai răbdare şi perseverează! În timp, vei schimba modul în care mintea ta gândeşte.

Elimină factorii externi negativi. Negativismul nu vine numai din gândurile tale, ci şi din exteriorul tău. Oamenii din jurul tău şi evenimentele la care participi îţi influenţează starea de spirit, iar dacă acestea sunt pesimiste şi deprimante, îţi vor alimenta gândurile negative. Înconjoară-te de oameni pozitivi, ascultă muzică veselă, uită-te la filme cu happy-end. Expunându-te cât mai puţin la stimuli stresanţi sau violenţi, o să reuşeşti să îţi menţii starea de spirit pozitivă.

Cum îţi afectează stresul organismul

Scrie lucruri pozitive. Nu e destul să îţi auzi gândurile pozitive, trebuie să le şi vezi. Partea conştientă a creierului are nevoie de fapte, nu doar de vorbe. Scrisul gândurilor pe hârtie te va ajuta să îţi analizezi mai bine gândirea, să identifici mai uşor gândurile rele şi să faci un plan eficient pentru a le transforma în gânduri bune.

Controlează-ţi fricile. De cele mai multe ori, frica te împiedică să acţionezi într-un mod sau altul, iar dacă nu acţionezi, nu ai cum să ajungi să te bucuri de succes. Confruntă-ţi temerile, analizează-le şi transformă-le în ceva pozitiv.

Meditează. Meditaţia şi yoga sunt activităţi care stimulează gândirea pozitivă, deoarece te ajută să îţi cunoşti mai bine gândurile, să îţi descoperi temerile şi să găseşti soluţii la orice probleme ai avea.

Apreciază aspectele pozitive din viaţa ta. De la faptul că ai un job care îţi place până la lucrurile mărunte din fiecare zi, cum ar fi că ai descoperit în sfârşit cum să îţi faci un smokey eyes perfect, alege să te focusezi pe chestiile pozitive din viaţă. Starea de recunoştinţă contribuie mult la formarea gândirii pozitive.

Gândirea pozitivă nu se va întâmpla peste noapte, dar cu voinţă, răbdare şi antrenament, vei putea ajunge să o experimentezi în fiecare zi!

Cum să îti începi ziua cu zâmbetul pe buze


Comments

comments