6 tehnici geniale pentru o viata mai frumoasa

By  | 

Oricat de bine ar merge lucrurile, probabil tot mai sunt cateva aspecte pe care ai vrea sa le schimbi la viata ta. Sa pui mana pe o promovare, sa scrii cartea aia la care te gandesti inca din liceu, sa scapi de alea cinci kilograme care-ti stau pe creier… si pe solduri.

Ai nimerit unde trebuie: articolul de fata iti intinde o mana prieteneasca si te ajuta sa scapi de “buruienile” care-ti umbresc viata si te ampiedica sa fii pe deplin fericita.

Ca sa ne asiguram ca-ti oferim exact sfaturile care trebuie, l-am contactat pe Jim Fannin, “strateg” intr-ale vietii… fericite. Acesta a ajutat o gramada de vedete, oameni de afaceri si sportivi profesionisti, iar acum a acceptat sa-ti impartaseasca si tie (prin intermediul nostru) cele mai tari trucuri de dezvoltare personala si profesionala.

Te vor ajuta sa te mentii conectata la realitate si te vor “aproviziona” cu un “procent gras” de fericire si implinire.

1. Gandeste lucrurile… de la coada la cap

In mod normal, atunci cand iti faci un plan de atac, fie ca e vorba de obtinerea unei promovari sau de economisirea banilor necesari pentru o vacanta, te gandesti la ceea ce trebuie sa faci pentru inceput si continui de acolo. Complet logic… doar ca foarte rar da roade.

E o chestie mentala. Chiar daca esti super pregatita pentru ceea ce ti-ai propus, cand creierul tau “vede” un to do list ca aceasta, subconstient crede “La naiba, o sa-mi ia ceva timp sa reusesc”, mai ales daca primii pasi sunt plictisitori si dificili si par foarte putin legati de telul dupa care tanjesti.

Prin urmare, multi oameni se simt coplesiti si renunta. Dar daca inversezi procesul de gandire – facand o lista de la Z la A -, planul tau pare mai atragator si mai realizabil, si mai putin amenintator.

Sa zicem ca vrei sa te antrenezi pentru a alerga intr-o cursa de cinci kilometri. Incepe-ti lista cu “Atinge linia de sosire”. Apoi noteaza pasii pe care ii vei parcurge pentru a ajunge la… inceputul cursei. Da, si lista asta va fi la fel de lunga, dar pentru ca etapele interesante si distractive, adica cele foarte apropiate de atingerea telului, sunt notate in cap de lista, vei fi mai motivata sa te apuci de treaba.

2. Viseaza cu ochii deschisi… tot timpul

Odata ce ai o strategie, pasul urmator este sa o vezi si sa o simti adeverindu-se pas cu pas an mintea ta. Opreste-te o clipa si gandeste-te la ceva ce vrei sa faci.

Poate vrei sa inveti sa canti la chitara. Sau poate fi ceva pe termen scurt, de exemplu sa te bucuri de o prima intalnire perfecta cu tipul de care-ti place. Acum inchide ochii si imagineaza-ti ca acel lucru chiar se intampla, ca si cum te-ai uita la un film – doar ca tu vezi scenele invers, incepand cu mult doritul happy end.

Imagineaza-te la finalul intalnirii, bucurandu-te de unul din acele saruturi de noapte-buna absolut bestiale – imagineaza-ti la propriu cum se simt buzele lui pe ale tale. Dupa care sari la scena de dinainte si “vezi” conversatia relaxata din timpul cinei, apoi flashback la zambetul larg de pe fata tipului atunci cand plecati de la film si va indreptati spre restaurant, si tot asa pana la primul moment al intalnirii.

Fa chestia asta de cateva ori, timp de 90 de secunde – doar de atat ai nevoie pentru “a extrage” toate beneficiile. Tehnica asta iti calmeaza nervii, de vreme ce “ai exersat” deja in capul tau tot evenimentul, si te face sa te simti mai increzatoare. In mintea ta, tipul ala e deja al tau.

3. Profita de cea mai importanta perioada a zilei

Okay, deci vizualizarea e o ” unealta importanta”… dar nu-i vorba doar de ce ati imaginezi; cand o faci este la fel de important.

Cel mai bun moment pentru a practica exercitiul descris mai sus este cu 30 de minute inainte de culcare, pentru ca la ce te gandesti atunci iti va ramane intiparit in minte in timp ce dormi.

Sa zicem ca vrei sa scrii un roman. Imagineaza-te ca avand deja cateva carti publicate (mergi in “turnee” de semnare de carte, dai interviuri la TV si in reviste etc.) Si introdu acest exercitiu in rutina ta din fiecare seara, ca si spalatul pe fata sau periajul dintilor.

Nu trebuie sa o faci timp de o intreaga jumatate de ora, 90 de secunde sunt de ajuns, dar integreaza-le in respectiva “fereastra temporala”.

Cand faci asta, mintea ta este subconstient conditionata “sa interpreteze” telul tau ca pe o realitate zilnica, nu un vis. O realitate pe care o poti obtine.

4. Restarteaza-ti creierul

Cand iti “ingheata” computerul pentru ca ai prea multe programe deschise in acelasi timp, care e primul lucru pe care il faci? Apesi butonul de restart. Ecranul se goleste si computerul isi reia activitatea ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat.

Cand esti stresata de toate activitatile in care esti implicata, trebuie sa-i faci creierului ce i-ai facut si computerului. Din nefericire, noi nu avem in dotare un buton de on/off, dar e o tehnica de care te poti folosi pentru a obtine acelasi efect.

Din nou, nu ai nevoie decat de 90 de secunde: inchide ochii, relaxeaza-ti maxilarul (te ajuta sa scapi de tensiune) si lasa-ti mintea sa se goleasca de ganduri, la fel ca ecranul computerului.

Respira adanc in timp ce faci asta, de cel putin cinci ori, maturandu-ti orice urma de gand sau grija din minte. Cand ai terminat, te vei simti mai putin epuizata si pregatita sa-ti continui ziua.

5. Fii un palmier

Mda, suna a tema penibila pe care ti-ar putea-o da profesorul de actorie din facultate, dar ia gandeste-te: Ai vazut vreodata un stejar pe plaja? Nu, si asta pentru ca o furtuna mai serioasa l-ar rupe an doua pe “sarmanul venerabil” – e mult prea rigid pentru a rezista fortei vantului.

Un palmier, pe de alta parte, e puternic, dar flexibil. Se apleaca pe ritmul vantului si, drept consecinta, e mai capabil sa supravietuiasca.

Exact asa vad viata si oamenii de succes. Cand esti pus in fata unei provocari, fie ca e vorba de o gafa la serviciu sau o datorie mare pe care trebuie sa o platesti, secretul reusitei e flexibilitatea.

Asta inseamna sa mergi mana in mana cu situatia, nu sa i te impotrivesti. Cand ai o zi proasta, spune-ti asa: “Okay, asta e, e nasol… dar ma descurc. N-o sa mor din atat.”

Asa reusesti doua lucruri: vei simti instant ca detii controlul asupra situatiei, de vreme ce o infrunti, in loc sa te afunzi in negare sau furie, si inlocuiesti gandirea negativa cu una pozitiva.

De exemplu, daca seful te critica, nu te bloca pe chestia asta, analizand milioanele de motive pentru care el greseste si tu esti rusinata. In schimb, accepta ca s-a intamplat si incearca “sa extragi” din asta ce lectie ajutatoare iti vine mai la indemana. Dupa care uita toata treaba.

Asa vei putea merge mai departe, astfel incat data viitoare sa primesti laude in loc de critici.

6. Priveste in sus timp de trei secunde

Gandirea pozitiva e esentiala pentru a-ti atinge telurile, dar e cam greu sa te mentii conectata la ea 24/24. Si e OK. E normal sa ai zile in care parul iti sta oribil, la serviciu simti ca nu-ti gasesti locul etc. Ceea ce conteaza e cum manageriezi astfel de situatii.

Data viitoare cand un gand negativ isi baga coada in mintea ta, opreste-te pentru cateva momente si inchide ochii. Dupa care lasa-ti capul pe spate astfel incat sa tintuiesti tavanul (cu ochii tot inchisi) si incearca sa tii gandul respectiv in minte.

Incearca chiar acum. E suprinzator de greu, nu? Capul tau are nevoie de cateva secunde pentru a se obisnui cu noua pozitie, si orice “te-ar fi bantuit” inainte dispare brusc din peisaj.

In loc sa incerci sa-ti refaci firul gandirii, lasa-l sa fuga. Cat de curand lucrurile vor incepe sa ia un contur mult mai… pozitiv.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *