5 activitati care te fac sa gandesti pozitiv

By  | 

Să gandesti pozitiv întotdeauna este o mare provocare. Oricât ai fi de optimistă din fire, viaţa ne duce pe toţi în situaţii neplăcute şi dureroase, în care e imposibil să ne păstrăm buna dispoziţie şi zâmbetul pe buze. Important e să nu lăsăm gândurile negative şi triste să pună stăpânire pe noi prea mult timp, ci să ne auto-mobilizăm pentru a vedea din nou partea frumoasă a vieţii.

Iată ce activităţi au puterea să te facă să gândeşti pozitiv – apelează la ele în mod regulat, mai ales atunci când ai nevoie de un impuls de fericire!

Meditatia

Poate că sună pretenţios, dar să meditezi nu e deloc complicat şi nici nu necesită vreo pregătire specială (nici măcar să stai în celebra poziţie lotus nu e obligatoriu). Pur şi simplu rezervă-ţi în fiecare zi câteva minute în care să îi permiţi minţii tale să se calmeze şi să se elibereze de orice gând. Concentrează-te pe respiraţie şi conştientizează poziţia corpului tău, din cap până-n picioare. Apoi, gândeşte-te cu calm la viaţa ta, la ce te nemulţumeşte, la răspunsurile de care ai nevoie. Departe de oameni şi de task-urile zilnice, când eşti doar tu cu gândurile tale, vei privi totul detaşat şi vei găsi mai repede soluţiile cele mai bune pentru orice problemă.

Scrisul

Se pare că scrisul are efecte beneficii asupra sănătăţii mentale, dar şi fizice. Într-un studiu din 2003, o parte dintre subiecţi au fost puşi să scrie despre o experienţă personală pozitivă câte 20 de minute pe zi, timp de trei zile, în timp ce restul subiecţilor au scris despre un subiect impus. Starea de spirit a participanţilor la studiu a fost măsurată înainte de scris şi la trei luni de zile după, când s-a constatat că cei care au scris despre lucruri pozitive erau mai bine dispuşi şi s-au îmbolnăvit mai rar.

Gândurile pozitive aşternute pe hârtie te protejează aşadar de stres, anxietate, depresie şi boli. Mintea noastră are tendinţa de a se „agăţa” de lucruri negative, dar prin scris putem să o focusăm pe aspectele pozitive ale fiecărei zile. Scrie zilnic câteva lucruri pentru care te simţi recunoscătoare şi vei vedea că gândurile pozitive vor deveni mai puternice decât cele negative.

Sportul

Când faci sport, creierul eliberează endorfine, serotonină şi dopamină, aşa-numiţi hormoni ai fericirii care îi „ordonă” corpului să se simtă fericit. Spre exemplu, după 30 de minute de mişcare fizică susţinută, corpul începe să experimenteze durere, moment în care endorfinele sunt eliberate în sânge pentru a înlocui disconfortul fizic cu o stare de bine. De asemenea, sporturi precum alergatul, ciclismul şi înotul cresc nivelul de serotonină – hormon care induce o stare de optimism, iar nivelul de dopamină (neurotransmiţător responsabil pentru stările de exuberanţă) tinde să crească atunci când muşchii sunt puşi în mişcare şi experimentezi satisfacţia atingerii unui ţel (pe care o simţi inclusiv atunci când reuşeşti să execuţi exerciţiile pe care ţi le-ai propus).

Cântatul

Muzica are numeroase beneficii asupra psihicului, nu degeaba se spune că vindecă sufletul! Actul de a cânta are aceleaşi efecte ca şi sportul – eliberează endorfine şi te eliberează de stres, îţi dă o stare de bine şi chiar te face mai încrezătoare în tine însăţi, mai ales dacă „performezi” în public. Atunci când cânţi, mai mult oxigen ajunge în sânge, ceea ce stimulează buna dispoziţie, iar respiraţia profundă din timpul cântatului este un excelent remediu împotriva stresului şi anxietăţii. În plus, concentrându-te pe actul de a cânta uiţi de grijile din viaţa de zi cu zi.

Joaca

La fel ca şi sportul, joaca eliberează în corp hormonii fericirii şi, în plus, te face să zâmbeşti şi să râzi. Fie că te joci cu animalul tău de companie, cu nişte copii sau cu alţi adulţi, vei face loc pentru gânduri pozitive în mintea ta. În plus, joaca alungă stresul, stimulează mintea şi creativitatea, te încarcă cu energie şi te face mai sociabilă, ceea ce îţi îmbunătăţeşte relaţiile cu cei din jur. Joaca este benefică la orice vârstă, nu doar atunci când eşti copil!


Comments

comments