3 lucruri pe care trebuie sa le faci incet

By  | 

Avem atât de puțin timp la dispoziție să le facem pe toate că nu-i de mirare că am ajuns să alergăm, la propriu și la figurat, prin viață. Sunt însă unele lucruri pe care, dacă într-adevăr vrei să le faci bine, e musai să le faci încet.

Altfel nu obții rezultatul scontat și trebuie să consumi alt timp, pentru a repara ce ai stricat. Apasă pe butonul de pauză și ajută-ți sănătatea să înflorească, puțin câte puțin.

Cum sa fii gata mai repede dimineata

Spălatul pe dinți

Cu cât îți periezi mai repede dinții, cu atât mai puțin timp trebuie să dedici acestei activități care, de ce să nu recunoaștem, are unele dintre cele mai monotone și plictisitoare valențe, nu-i așa? Greșit! Conform Marianei Cornea, medic stomatolog, un periaj corect trebuie să dureze cel puțin două minute, fără excepție. De ce? ”Pentru că bacteriile care duc la formarea tartrului și a plăcii dentare se vor acumula și pot cauza deteriorarea sănătății tale orale. Asta poate duce la decolorarea nuanței dinților, respirație urât mirositoare, carii și boli gingivale”, explică aceasta. Nu-ți place ce auzi? Atunci asigură-te că îți folosești periuța de dinți cu maximă eficiență.

Cum sa ii oferi creierului o pauza relaxanta

”Folosește mișcări circulare, pe arii mici, și masează-ți încet întreaga suprafață a dinților, linia gingiilor și zona din jurul plombelor sau a implanturilor dentare cu o periuță moale (asigură-te că acorzi atenție extra zonelor unde îți este mai greu să ajungi cu periuța, acolo se ascund cele mai multe bacterii)”, explică medicul.

Shoppingul de alimente

Deși să dai o tură rapidă pe la supermarket după serviciu pentru a-ți cumpăra ceva de mâncare e o opțiune mai bună decât să te oprești cu mașina să-ți iei un meniu de la fast food, indicat ar fi să dedici ceva timp plănuirii în avans a cinei, pentru ca atunci când mergi la supermarket, să știi ce ingrediente să cumperi, altfel tentația de a te arunca în secțiunea cu semi-preparate ca un copil într-un magazin de dulciuri va fi mult prea mare. Nutriționiștii avertizează împotriva pericolului semi-preparatelor, din cauza conținutului ridicat de sare, care-ți va arunca tensiunea arterială în aer. Dacă într-adevăr ești pe fugă, alege carne slabă feliată (pui sau curcan), legume congelate, noodles (tăiței chinezești) și un sos special pentru preparatele la wok (preferabil, din soia). Așa îți pregătești o cină ușoară și teribil de sănătoasă, în doar zece minute.

3 motive sa folosesti pauza de pranz

Ridicarea de greutăți

Înțelegem că ai vrea ca sesiunea de ridicat greutăți să se termine mai repede, ca să treci la ceva mai interesant de făcut și mai puțin obositor, dar alegând să duci acest proces la bun sfârșit într-un ritm mai lent, îi asiguri corpului tău dublul de beneficii. Ionuț Antonescu, personal trainer și health coach, spune că, deși ridicarea de greutăți în forță, la o viteză rapidă, își are beneficiile ei, pentru femeile care sunt la început cel mai important lucru este să le execute încet, pentru a se asigura că își însușesc corect tehnica. ”Urmează regula de 2-1-2 secunde. Două secunde să ridici gantera, o secundă pauză și două secunde să o cobori”, spune el. ”Așa te asiguri că țesutul tău muscular își creează doza necesară de toleranță pentru acest exercițiu, și îl poți executa în continuare fără probleme și cu maximă eficiență. Începe cu seturi de 15 repetări și ține minte, e mai bine să începi încet și să urci treptat”, conchide antrenorul.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *