18 moduri prin care să te calmezi în orice zi

By  | 

Femeia modernă are mereu programul plin și este din ce în ce mai stresată. Iată 18 de moduri prin care să te calmezi în orice zi a lunii.

Stresul are efecte negative asupra sănătății, însă multe dintre noi nu știm cum să îi facem față. COSMO îți vine în ajutor cu câteva idei de relaxare pentru fiecare zi a lunii – lucruri mărunte, la îndemâna oricui, care îți pot schimba starea.

Crează o nouă rutină. „Obișnuiam să deschid email-ul imediat cum mă trezeam – un vortex de mesaje care îmi furau energia”, spune Darlene Fiske, care deține o firmă de relații publice. „Acum, când mă trezesc îmi fac o cafea și mă uit la un serial în timp ce o beau.”

Schimbă-ți wallpaper-ul și screensaver-ul. Un studiu publicat în International Journal of Environmental Research and Public Health arată că atunci când vedem imagini cu peisaje verzi suntem mai puțin stresați.

Fă curat prin casă. „Dacă ai casa dezordonată, îți aduci aminte de proiecte neterminate”, spune Dana Claudat, designer de interioare din L.A. „Curățenia îți poate reduce anxietatea și îmbunătăți claritatea mentală”.

Plimbă-te fără țintă, de preferat undeva unde îți pot veni idei. De exemplu, Chloe Coscarelli, bucătar de succes, obișnuiește să se plimbe prin hypermarket pentru a vedea produse noi. Astfel, inspirația pentru preparate noi îi vine mai repede.

Fă stretching. Pentru un somn mai bun, fă câteva întinderi înainte de a te băga în pat.

Ieși cu prietenele. Cercetătorii sunt de părere că atunci când ieși cu prietenele eliberezi mai mulți hormoni ai fericirii.

Bea un ceai. „După-masa, îmi fac un ceai matcha, care mă ajută să mă calmez și să mă concentrez mai bine”, spune bucătarul și autoarea de cărți de bucate Candice Kumai. Aminoacizii L-theanine, care se găsește în multe tipuri de ceai, îți calmează creierul, fără a avea un efect sedativ.

Schimbă-ți perspectiva. Atunci când ai multe sarcini de făcut, amintește-ți de ce ai atâtea – „șefii cred că sunt talentată și bună la ce fac, așa că îmi dau multe task-uri”.

Concentrează-te pe calitățile tale. Atunci când faci asta, te vei simți mai puțin stresată și vei avea o stare de spirit mai bună. Ești plină de compasiune, independentă, loială? Gândește-te la asta câteva minute.

Schimbă becurile. Tonurile calde te relaxează și te pregătesc pentru culcare, deci schimbă becul din dormitor cu unul cu lumină caldă.

Trăiește în prezent. „Anxietatea apare când ne gândim la viitor”, spune psihiatrul Julie Holland. „Pentru a te calma, adu-ți gândurile în prezent și nu te mai gândi atât de mult la viitor”.

Fă sex. Iar dacă în acest moment nu ai un partener, masturbează-te!

Meditează. Caută un tutorial pe Youtube, citește un articol sau instalează-ți o aplicație care să te ajute să meditezi și fă-o pentru măcar 5 minute pe zi.

Mergi la masaj. Masajul are numeroase beneficii și ar trebui să îți faci o programare cel puțin o dată pe lună!

Protejează-ți timpul personal. După ce ajungi acasă de la birou, nu mai verifica mail-urile și nu te mai gândi la sarcinile pe care trebuie să le duci la capăt. Petrece timp cu familia sau cu prietenii, citește o carte, vizionează un film sau ieși la plimbare.

Râzi. Vizionează o comedie sau, dacă nu ai suficient timp, măcar câteva clipuri haioase pe Youtube.

Distrage-ți atenția. Când simți că ești prea stresată, concentrează-te pe ceva care te relaxează. Poți încerca să colorezi, să croșetezi sau să joci Sudoku.

Dansează. Când ajungi acasă, dă drumul la muzică și dansează 10 minute prin cameră.

Tu ce metode de calmare folosești?

 

*articol preluat din Cosmopolitan US (autor: Janet Lee)


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *