Cum stai cu sanatatea emotionala?

By  | 

Daca raspunsul tau nu a fost un DA hotarat, parcurge lista de mai jos si retine ce faci gresit si ce trebuie sa faci in loc. Da, fericirea poate fi o joaca de copii daca-ti permiti sa o abordezi asa cum ar trebui: cu zambetul pe buze!

Colecteaza prietenii

Ai nevoie de oameni. Cu cat mai multi, cu atat mai bine. Oricate teorii de psihologie si sociologie ai verifica, toate spun acelasi lucru: oamenii care se bucura de mult suport social sunt mai fericiti.

Prietenii tai, prieteni ai prietenilor tai sau simpli cunoscuti, toti te ajuta intr-un fel sau alatul sa-ti mentii sanatatea emotionala la un nivel echilibrat.

Daca, din varii motive, te-ai indepartat de mai toata lumea, incearca sa adopti un rol mai activ in cercul tau de cunoscuti. Invita o amica la o cafea, iesi la shopping cu o colega de birou sau cheama-ti prietenele la un brunch la tine acasa, sa va puneti la curent cu ce s-a mai intamplat in vietile voastre.

Nu te rezuma la a da un mail informativ sau like la o poza pe Facebook, ia fraiele in maini si cere intrevederi face to face. E mai usor sa formezi legaturi durabile (sau sa le repari pe cele „fracturate”) atunci cand interactiunea sociala se petrece pe viu.

Nu lasa tehnologia sa se hraneasca cu energia ta

Ti s-a stricat computerul si faci un adevarat atac de nervi? Iti uiti telefonul acasa pentru cateva ore si nu-ti gasesti locul de grija? Dependenta de gadgeturi iti poate face mai mult rau decat bine daca nu stii sa o tii la respect.

Oamenii au trait sute de ani fara sa-si verifice mail-ul de un milion de ori pe zi si, sincer vorbind, stateau mai bine la capitolul stres.

In loc sa petreci doua ore pe seara chatuind cu cea mai buna prietena, crezand ca e mai confortabil asa decat sa faceti un drum pana la cafeneaua voastra preferata, gandeste-te si la confortul psihicului tau, caruia i-ar prinde bine putina apropiere palpabila.

Comunicarea proactiva implica un dozaj ridicat de analiza a indiciilor non-verbale, asa ca apasa pauza pe virtual si iesi la aer!

Renunta la moderatie

O viata excesiv de riguroasa, care tine la loc de cinste regulile auto-impuse sau nu, iti „sapa” sanatatea emotionala. Nu te lupta pentru medalia de aur la capitolul corectitudine exacerbata – o astfel de atitudine este auto-sabotoare si te robotizeaza.

Din cand in cand, incalca normele si fa ce-ti dicteaza inima sau intuitia. Ai chef de o prajitura la zece noaptea? Nu te culca frustrata, visand la torturi toata noaptea. Te vei trezi prost dispusa si lipsita de energie. Cateva lingurite iti vor satisface nu doar pofta de dulce, ci si pofta de… viata!

Gaseste-ti o pasiune proprie si personala

Nu te apuca de tango doar pentru ca toate prietenele tale o fac si se jura ca-i cea mai tare experienta. Fa ceea ce vrei tu sa faci, fie ca-i vorba de citit romane siropoase de dragoste, pictat omuleti de zapada sau cantat la mandolina.

Hobby-urile constructive sunt cele pe care ti le dicteaza 100% propria constiinta, nu cea sociala.

Ia o pauza de cateva minute si poarta o discutie serioasa cu tine insati. Ce te-ar face sa te simti ca in copilarie, cand primeai de la bunici vata pe bat? Asuma-ti raspunsul, oricat de ciudat li s-ar parea cunoscutilor tai, si purcede la a-l concretiza. Sanatatea ta emotionala iti va face temenele!

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *