Cum sa tii o prezentare de succes

By  | 

Primul lucru la care ma gandesc este ca foarte multi dintre noi considera vorbitul in public ca pe un moment dificil. E foarte greu sa scapi de emotii atunci cand un grup de oameni sunt cu ochii pe tine si iti cantaresc fiecare vorbulita. Mai ales ca printre ei se mai afla si seful, pe care ar fi recomandat sa nu-l dezamagesti. Si stii asta, iti doresti sa iasa perfect, numai ca nu esti prea sigura pe abilitatea ta de a prezenta proiectul la care te-ai gandit astfel incat toata lumea sa-l aprobe. Insa ar trebui sa pui in plan secund grijile tale si sa te gandesti ca mai toti oamenii au aceasta teama, oricat ar parea de siguri pe ei.

Asa public, asa discurs

Nu uita ca e foarte important sa-ti cunosti publicul atunci cand faci o prezentare. Trebuie sa iei in calcul multe lucruri, de la media de varsta a celor care te asculta pana la atitudinea lor privind munca pe care o fac zilnic. Daca sunt tineri, ar fi bine sa presari in discursul tau si cateva glume, sa ai poate o abordare funny, dar fara sa sari calul. Probabil, petrecand fiecare zi cu ei, ai ajuns sa-ti cunosti colegii. Aratand ca le impartasesti dragostea pentru domeniul vostru de activitate, vor fi mult mai aprobatori in ceea ce priveste proiectul tau.

Scurt si la obiect

Nu lungi vorba la o prezentare, pentru ca nu vei avea rezultate satisfacatoare. Organizeaza-te in asa fel incat sa acoperi totul intr-un timp relativ scurt. Specialistii in comunicare sunt de parere ca, pentru o prezentare de succes, nu ai nevoie de mai mult de 22 de minute. In acest fel, iti vei expune ideile fara a-i plictisi pe ceilalti, si esti sigura ca nu rapesti prea mult din timpul nimanui. Colegii vor aprecia asta, garantat!

Numarul magic. Specialistii mai spun ceva foarte interesant si care iti va fi util la prezentare. Oamenii tind sa retina de obicei doar trei idei din tot ceea ce aud. Incearca sa-ti structurezi discursul bazandu-te pe trei idei esentiale pe care sa le argumentezi logic. Astfel vei fi mai concisa, iar ceea ce spui va fi retinut mai usor.

Repeta inainte. Perfectiunea e foarte greu de atins, insa exista modalitati prin care poti sa-ti imbunatatesti prestatia. Nu e recomandat sa mergi in ziua cea mare cu lectia neinvatata, asa ca sacrifica-ti o parte din timpul liber pentru a repeta acasa intregul „scenariu”. De dorit ar fi sa ai si ascultatori, pentru ca situatia sa se apropie si mai mult de cea reala. Cheama-ti parintii, prietenii, animalele de companie… in fine, pe oricine e dispus sa te asculte.

Atitudine de nota zece

Asa cum am spus mai devreme, e foarte important ca atunci cand vorbesti sa se vada ca esti pasionata de munca ta. Daca rostesti cuvintele taraganat sau gesturile tradeaza faptul ca tot ce-ti doresti e sa termini cat mai repede, e foarte putin probabil sa fii convingatoare. Asadar, vorbeste cat mai clar si concentreaza-te pe cat de mult iti place ceea ce faci. Vei vedea ca astfel si emotiile vor fi mai putine.

Fa-ti un plan de rezerva

E important, pentru ca nu stii ce poate aparea cand te astepti mai putin. Tehnologia e de mare ajutor, dar la fel de bine te poate si lasa balta intr-un moment cheie al prezentarii. Fie ca laptopul ti se blocheaza dintr-odata, fie ca versi cafeaua pe schitele pretioase, trebuie sa ramai calma si sa pui in aplicare planul B. Asa ca… apuca-te de treaba!

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *