Cum sa te calmezi in situatiile tensionate

By  | 

Atunci când eşti nervoasă, nimic nu mai pare uşor sau amuzant. Inima începe să îţi bată mai tare, palmele încep să transpire şi uneori simţi că nu mai ai control asupra acţiunilor tale. Trebuie să înţelegi că nervii sunt o reacţie normală şi că oricât te-ai simţi depăşită de situaţie, tu deţii controlul minţii şi organismului tău.

Numărătoarea inversă

Pentru a scăpa rapid de nervi, numără în sens invers, pornind de la 50. Atunci când te concentrezi pe această numărătoare, în mintea ta există doar numărul pe care trebuie să îl spui. Respiraţia ta se întoarce la normal şi corpul tău începe să se relaxeze.

Camera întunecată

Când te simţi copleşită de nervi, două minute într-o cameră întunecată te pot ajuta să te relaxezi. Din cauza nervilor, simţurile tale lucrează la capacitate maximă şi te simţi copleşită. Gândeşte-te că aceasta este o metodă un pic mai exagerată a clasicului truc de închidere a ochilor. Întunericul  te face să simţi că ai recăpătat control asupra situaţiei şi te calmează în acelaşi timp.

Relaxarea părţilor corpului

Un alt truc pentru a te elibera de nervi este să îţi relaxezi corpul, pornind separat cu fiecare părticică. Rămâi nemişcată şi închide ochii pentru a putea simţi tensiunea din corpul tău. Respiră adânc şi concentrează-te pe braţele tale, încercând să le relaxezi. Când simţi că muşchii tăi nu mai sunt încordaţi, repetă această acţiune pentru gât, picioare, spate şi orice altă parte a corpului pe care o simţi încordată. Trucul este să laşi la o parte toate gândurile tale şi să te concentrezi numai pe corpul tău.

Afirmaţiile pozitive

Deşi îţi va fi foarte greu să faci acest lucru, încearcă să faci afirmaţii pozitive de fiecare dată când eşti nervoasă. Acest lucru te va ajuta să îndepărtezi lucrurile negative şi să te concentrezi pe lucrurile bune din viaţa ta.

Limitează consumul de cafeina

Atunci când consumi multă cafeină ai tendinţa de a deveni mai nervoasă. Nu îţi spune nimeni să renunţi definitiv la consumul de cafea, dar o cană pe zi ar trebui să îţi fie suficientă pentru a nu ajunge la un nivel de energie care poate fi transformat în nervi. Evită să bei cafea la masa de prânz şi încearcă pe cât posibil să limitezi consumul de cafea pentru orele dimineţii. Există multe sucuri acidulate care conţin şi ele cafeină şi nu este bine să le consumi seara. De asemenea, evită pe cât posibil consumul de băuturi energizante.

Meditaţia

Ai fi surprinsă să descoperi cât de mult te poate calma o sesiune zilnică de 15 minute de meditaţie. Este momentul în care tu eşti în control şi îţi poţi stăpâni nervii care sunt acum uşor de înlocuit cu gânduri pozitive. Tot ce îţi trebuie este puţină linişte şi o poziţie în care să te simţi confortabil. Cel mai indicat ar fi ca în aceste 15 minute să te concentrezi mai mult pe relaxarea muşchilor iar rezultatele cu siguranţă vor fi vizibile dacă transformi meditaţia într-un obicei zilnic.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *