Cum să nu-ți mai urăști jobul vara asta

By  | 

Quiz rapid! Jobul tău e…

  1. A) plictisitor,
  2. B) într-un „punct mort”,
  3. C) presărat cu colegi enervanți și șefi iresponsabili, sau
  4. D) orice combinație a elementelor de mai sus?

Majoritatea oamenilor au cel puțin una dintre aceste nemulțumiri — dar aproape nimeni nu-și permite să-și ia lumea în cap și să-și dea demisia după pofta inimii. Ce poți face, însă, este să-ți schimbi perspectiva asupra jobului tău, spune Daniel M. Cable, autor al Alive at Work. Acest lucru te va ajuta să-ți îndulcești orele petrecute la muncă și să fii mai satisfăcută de viața ta profesională. Iată cum îți reinventezi atitudinea la birou.

  1. Nu-ți mai bârfi jobul

Știi și tu cum sunt serile de după muncă, când ieși cu colegii la câteva pahare și toată lumea își vorbește de rău șeful. Ei, bine, atitudinea asta nu ajută deloc, spune Amy Cooper Hakim, coautoare a cărții Working With Difficult People. Aceste întâlniri în grup sunt neprofesionale și îți adâncesc senzațiile negative. În plus, nu te vor ajuta să schimbi ceva, ci doar să fii și mai nefericită cu situația ta. Dacă tot simți nevoia să te plângi cuiva, mai bine apelează la prieteni. „Când ai nevoie să te descarci, vorbește cu un prieten sau cu o rudă din afara sferei profesionale”, spune Hakim. Ei te vor asculta și îți vor da sfaturi mai obiective, readucându-te cu picioarele pe pământ. De asemenea, impune-ți să nu-ți verși nervii mai mult de 10 minute pe același subiect, pentru că altfel riști să consumi timp atât de prețios — și nu doar pe al tău, ci și pe al persoanei care te ascultă.

  1. Identifică un lucru pozitiv

Așadar, nu e jobul visurilor tale, dar probabil că există măcar un lucru care îți place la jobul tău. Poate lucrezi în același birou cu cea mai bună prietenă sau biroul e la 10 minute de casă, scutindu-te de aglomerația infernală de la metrou (tot n-ai găsit nimic? Uită-te peste quiz-ul de pe pagina următoare). Să te concentrezi pe părțile pozitive te va ajuta să manageriezi mai bine acele momente care te scot din sărite. Căută mici detalii pentru care ești recunoscătoare, și ziua ta de muncă va deveni mai plăcută.  „Atunci când îți vine în minte un avantaj precum cele enumerate, scrie-l în agendă. O listă concretă cu părțile bune ale activităților tale zilnice îți va aduce o stare de bine”, spune specialistul.

  1. Recompensează-te

Animalele primesc gustări delicioase atunci când își ascultă stăpânii; copiii primesc jucării când sunt cuminți. Acum e rândul tău. Setează-ți țeluri mici, concrete și realiste la muncă, sugerează Hakim. Provoacă-te să nu te plângi de jobul tău pentru o săptămână sau să nu-ți înjuri șeful în gând atunci când îți pune în brațe un task care ție ți se pare inutil. Apoi, când atingi aceste țeluri, răsfață-te cu ceva bun: un latte în cafeneaua preferată, o manichiură sau o baie spumantă. „Suntem mai motivați să îndeplinim un task dacă știm că vom fi recompensați după”, confirmă Hakim. În plus, să elimini dramele și negativismul din gândurile tale nu-ți va face decât bine — și la muncă, dar și în viața personală.

Citeşte continuarea materialului în ediţia de august a revistei Cosmopolitan România.

Citeşte şi: Acesta poate fi job-ul la care ai visat mereu!

 Traducere și adaptare: Teodora Tîrcă

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *