Cum sa fii mai productiva daca lucrezi de acasa

By  | 

Când lucrezi de acasă, te bucuri de numeroase beneficii – lucrezi într-un mediu prietenos, liniştit, economiseşti bani de benzină, nu mai eşti atât de stresată, petreci mai mult timp cu familia, poţi lua o gustare oricând, nu eşti obligată să te fardezi şi îmbraci stylish în fiecare dimineaţă şi multe, multe altele.

Dacă şi tu lucrezi de acasă, la fel ca mine, probabil că din când în când ai probleme în a fi productivă. Nu există niciun şef în biroul de alături care te poate verifica constant, nu se ia nimeni de tine dacă faci o „mică pauză” pentru a te uita la un episod din serialul preferat în timp ce mănânci o pizza… însă, din păcate, munca ta are de suferit, iar acest lucru se vede în ziua salariului.
 
Din acest motiv, ţi-am pregătit câteva sfaturi pentru a putea fi mai productivă dacă lucrezi de acasă.
 

Crează un spaţiu care să nu îţi distragă atenţia

Orice persoană care lucrează de acasă şi-ar dori o cameră care să fie biroul său, dar nu toţi ne putem bucura de acest lux. Micile lucruri care îţi distrag atenţia se adună rapid şi îţi ruinează productivitatea, deci încearcă pe cât posibil să le eviţi.
 
Nu lucra într-o cameră cu televizor (chiar dacă tu nu îl deschizi, partenerul sau copilul tău poate vor să se uite la o emisiune), nu lăsa animalul de companie în cameră şi nu ţine pe birou lucruri care îţi pot distrage atenţia. Chiar dacă nu ai o cameră dedicată jobului, încearcă să îţi creezi un colţişor numai pentru asta.
 

Gestionează-ţi corect timpul

Dacă nu eşti obligată să ai un program strict pentru muncă, fă-ţi singură unul. Trezeşte-te în fiecare zi la o anumită oră, fă un duş, ia micul dejun, apoi aşează-te la birou şi apucă-te de muncă. Stabileşte o oră pentru prânz/gustări, dar şi pentru pauza de cafea şi ţigară. Bineînţeles, stabileşte şi o oră la care termini munca.
 
Nu uita de treburile casnice! În niciun caz nu trebuie să te ocupi de ele în timp ce lucrezi, deci fă ordine în casă şi schimbă aşternutul pisicii înainte sau după ce ai terminat cu munca. Dacă ai fi lucrat într-un birou, nu ai fi dispărut în timpul zilei pentru aşa ceva, nu?
 

Odihneşte-ţi ochii

De multe ori, îmi este greu să mai scriu dacă am ochii obosiţi din cauza computerului, iar acesta este un lucru normal. Este important să îţi odihneşti ochii, dar asta nu înseamnă să te opreşti din muncă pentru a sta 15 minute pe Facebook. Fă o pauză de la monitor, nu doar de la muncă.
 

Crează un to-do list

Crearea unei astfel de liste este mereu o strategie bună, însă dacă lucrezi de acasă devine o necesitate. Fă-ţi timp la finalul zilei sau al săptămânii pentru a face o listă cu tot ce ai de făcut pentru ziua/săptămâna ce urmează şi totul ţi se va părea mai simplu. În plus, dacă ceilalţi ştiu ce urmează să faci, nu vei mai lăsa o anumită sarcină pe altă zi.
 

Ţine legătura cu şeful şi colegii

Dacă ţii legătura cu şeful sau colegii, le arăţi că eşti într-adevăr interesată de munca ta. Iar dacă discuţi cu ei despre ce urmează să faci zilele următoare, nu te vor verifica în fiecare zi pentru a te întreba cum merge munca, la ce te-ai gândit să lucrezi în continuare etc.
 
Tu lucrezi de acasă? Cum reuşeşti să îţi păstrezi productivitatea?


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *