Cum sa fii dotata… in bucatarie!

By  | 

Cu atâtea bloguri culinare minunate la un click distanţă şi cu atâtea idei de gătit pe care abia aştepţi să le pui în practică, este oarecum firesc să îţi doreşti o bucătărie utilată ca la carte şi ponturi pentru a deveni un mic chef în propriul tău sanctuar din bucătărie.

Julia Child este poate cel mai popular chef din SUA, o feministă plină de curaj care a făcut cunoscută americanilor bucătăria franţuzească şi care a devenit, în anii ’60, una dintre cele mai influente personalităţi tv. Unul dintre motto-urile ei favorite era ca atunci când te afli în bucătărie, niciodată să nu îţi ceri scuze şi că să găteşti frecvent înseamnă, de fapt, să… faci o greşeală după alta. Iată lista COSMO cu cele mai bune ponturi pentru a deveni o expertă în bucătărie:

Ai grija pe ce tai

Fundurile din sticlă reciclată sunt ok, dar optează pentru cele XXL, confecţionate din lemn sau din bambus. Acestea adăpostesc în timp mai puţine bacterii şi rezistă în timp mai puţin. În plus, îţi trebuie spaţiu pentru a te desfăşura atunci când tai ceapa julien (ştii tu, proba de eliminare de la concursurile tv tip master chef).

Ai grija cu ce tai

Evită să foloseşti acel cuţit (bun!) pentru tot ceea ce tai atunci când găteşti. Orientează-te către cuţite cu lame diferite, în funcţie de alimentele pe care le toci. Deşi sunt mai costisitoare, ustensilele de tăiat şi de tocat cu lame din ceramică nu corodează, nu oxidează şi nu transmit miros sau gust metalic. Spor!

Tine bucataria curata

Ştiu, uneori trec zile întregi şi nu mai deschizi frigiderul, din lipsă de timp. Totuşi, verifică zilnic dacă poţi să nu fie mâncare expirată sau fructe stricate. Nu numai că mirosul acestora este greu de scos ulterior, dar ele pot afecta şi alte alimente din jur.

Alege ingrediente sanatoase

De exemplu, înlocuieşte uleiul de floarea soarelui cu cel de măsline (pe cât posibil) şi aruncă sarea obişnuită în favoarea celei roz de Himalaya. Acest tip de sare stimulează libidoul, contribuie la buna funcţionare a plămânilor, întăreşte oasele, scade presiunea sanguină şi ajută organismul să se hidrateze mai bine.

Opteaza pentru recipientele corecte

Caserolele de depozitare sau vasele din plastic rezintă riscuri de toxicitate în mâncare. Alege borcanele sau recipientele din sticlă, mai ales că acum există tot felul de borcane fantezie la magazinele de decoraţiuni interioare, unde e o adevărată metodă de relaxare să faci shopping deco! Poţi intra şi pe locuinta-mea.casa-gradina.ro pentru mai multe idei de amenajare.


Comments

comments