Cum sa devii o persoana matinala

By  | 

Să fii o persoană matinală nu este atât de greu precum pare. Trebuie să ţii minte că nimeni nu se naşte matinal, ci devine astfel; este nevoie doar să aduci câteva mici schimbări în viaţa ta. Obiceiurile noi se învaţă în doar trei săptămâni, astfel încât îţi vei îndeplini scopul mai repede decât crezi!

Pentru început, trebuie să ai un scop pentru care să te trezeşti mai devreme. Unei persoane care nu urmează o facultate, nu lucrează şi nu are copii de crescut îi poate fi dificil să găsească un motiv pentru care să se trezească mai devreme, din moment ce nu are nimic de făcut. Însă tu ai destule sarcini de îndeplinit, iar pentru asta ai nevoie de timp suficient, energie şi creativitate. Ei bine, aceste trei lucruri sunt doar câteva dintre beneficiile pe care trezitul devreme ţi le aduce.

Iată câteva dintre motivele pentru care este bine să nu mai apeşi butonul de snooze al alarmei:

  • Nu te vei mai grăbi să ajungi la muncă sau la şcoală, pentru că vei avea suficient timp la dispoziţie să te pregăteşti.
  • Poţi scăpa încă de dimineaţă de anumite sarcini neplăcute: mail-uri, facturi sau altele de genul, la care te-ai fi gândit de mai multe ori pe parcursul zilei.
  • Vei avea mai mult timp la dispoziţie. În facultate, obişnuiam să mă culc târziu şi, evident, să mă trezesc târziu. La un moment dat, am decis că este cazul să mă trezesc la ore mai decente şi eram surprinsă când la ora 11 dimineaţa deja făcusem o grămadă de lucruri şi încă aveam toată ziua la dispoziţie.
  • Ai parte de puţină linişte înainte ca ceilalţi din casă să se trezească. Te poţi folosi de acest timp pentru a face exerciţii, a citi o carte, a face puţină ordine sau orice altceva pentru care niciodată nu găseşti timp.

Cum sa devii o persoana matinala

Culcă-te mai devreme

Sigur, vei spune că nu te poţi culca mai devreme din moment ce nu îţi este somn, însă de multe ori adevăratul motiv pentru care ne culcăm târziu este că pierdem prea mult timp la TV, pe Internet sau citind. Încearcă să te bagi în pat cu 15 minute mai devreme decât în mod obişnuit, apoi cu 30 de minute mai devreme, cu 45, cu o oră etc. Diferiţi experţi sunt de părere că ora 22 este cea mai potrivită pentru a ne culca.

Setează alarma inteligent

Pune telefonul sau ceasul cu alarmă mai departe de pat, astfel încât să fi nevoită să te ridici pentru a opri alarma. Setează o melodie mai agresivă, nu simplul bip standard şi nu uita ca volumul să fie dat tare, pentru a te trezi mai uşor. De asemenea, şi de această dată este recomandat să o luăm încet pentru a ne putea obişnui. Trezeşte-te cu câte un sfert de oră mai devreme câteva zile, apoi cu jumătate de oră mai devreme şi tot aşa.

Ia micul dejun

Multe persoane sar peste micul dejun, dar nu trebuie să uităm că aceasta este cea mai importantă masă a zilei. Chiar dacă simţi că nu poţi mânca dimineaţa, încearcă să mănânci măcar o felie de pâine şi un iaurt sau un fruct.

În urma diferitelor studii, s-a arătat că persoanele care nu sunt matinale au şanse mai mari să se simtă stresaţi, să fie depresivi şi chiar supraponderali, în timp ce persoanele matinale sunt mai fericite şi mai sănătoase. Tu ce alegi să fi?

 

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *