Cum invingi anxietatea

By  | 

Plângi de uzi cămașa din cauza unei melodii mai siropoase? Sau poate o factură măricică a fost pricina pentru care ți-ai pierdut cumpătul… Totul este OK, nu-ți face griji. Uite cum ții în frâu anxietatea care a pus stăpânire pe tine.

Nu are de ce să-ți fie rușine sau să te îngrijorezi de faptul că traversezi o perioadă în care ești mai sensibilă, mai fragilă, ba chiar ar trebui să vorbești despre tulburarea ta de anxietate și să ceri sprijinul emoțional prietenilor și iubitului tău. În asemenea momente avem nevoie de tot suportul psihologic de care dispunem, dar și de a ne schimba prioritățile, punându-ne pe noi și starea noastră de spirit pe primul loc.

Ia-ți o vacanță

Primul pas către revenirea la normalitate este simplu: identifică o activitate fizică pe care o consideri relaxantă și pe care s-o poți practica săptămânal. Eu îți recomand yoga, pentru că-ți oferă atât mișcare, cât și detașarea mentală de care ai nevoie. În cazul în care nu te tentează yoga, poți încerca orice formă de mișcare, pentru că în asemenea perioade sportul face minuni, echilibrând activitatea întregului organism și ajutându-te să te odihnești.
În al doilea rând, ia-ți ori câteva zile libere, ori chiar un concediu în toată regula în care să dormi cât mai mult și să te plimbi prin parcuri sau păduri – verdele naturii calmează psihicul. ”Acestea sunt activități de care uiți atunci când ești ocupată, dar care te ajută să funcționezi la parametri normali. De fapt, este recomandat să-ți faci cât mai mult timp pentru aceste lucruri – astfel te asiguri că vei reveni la vechea tu”, ne sfătuiește Ann Evans, manager la Lifeline Crisis Support, SUA.

Cere ajutor specializat

De cele mai multe ori, atunci când te simți copleșită de anxietate, te ”blochezi” și nu mai poți lua o decizie pentru a ieși din criză, dar este vital să iei măsuri imediat ce te simți… alt om – mai tristă, mai nervoasă, mai temătoare pentru tot ce te înconjoară. În cazul în care nu vei face nimic pentru a te elibera din ghearele anxietății, riști ca tulburarea să se cronicizeze.
Pe de altă parte, dacă ai încercat tot felul de metode și nici una nu a dat rezultate, mai bine te-ai duce la un psiholog pentru a beneficia de ajutor specializat. ”Dacă o astfel de criză emoțională se întinde de-a lungul unor perioade mai lungi de 2-3 săptămâni, nu te sfii să apelezi la un specialist care sa te susțină în demersul de clarificare și reechilibrare”, explică psihologul Laura Constantinescu.

Text: Anca Rusu


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *