Cum devii fericit şi creativ

By  | 

Imaginează-ți că-ți măsori realizările zilei nu după câte chestii ai bifat din to-do list, ci după numărul de momente când te-ai oprit să te relaxezi și să privești apusul… În societatea noastră grăbită și extrem de conectată, introspecția și reflecția au devenit arte uitate, deși meditația a fost în tendințe anul trecut. Știai că să nu faci nimic și să-i permiți minții să hoinărească îți poate crește fericirea și creativitatea, îți poate ascuți abilitatea de a lua decizii, reducându-ți stresul și ajutându-te să trăiești mai mult?

Kate James, profesor de meditație și antrenor Total Balance, spune că făcând lucruri care nu au un scop anume îi dai timp creierului pentru auto-reflecție. ”Îți dai spațiu pentru a-ți rezolva problemele, a vedea lucrurile din perspectivă și a face alegeri mai bune, lucru care îți reduce nivelul de stres. Compasiunea față de sine și lipsa auto-criticii te ajută, de asemenea, să-ți dai seama de ce ai nevoie – fie că e la capitolul sănătate, carieră sau relații”, spune ea.

Fie că e vorba de un pahar alături de prieteni, o baie cu spumă, o plimbare pe plajă sau o sesiune de yoga, cel mai important lucru pe care îl poți face pentru a-ți reîncărca bateriile este să-i dai creierului o mică pauză. ”Adesea apreciem actul de a face cât mai multe lucruri decât simplul act de a fi. Dar e la fel de important să stingi televizorul, să tragi un pui de somn sau să petreci un pic de timp în natură. Trebuie să-ți dai seama ce te recalibrează și să exploatezi chestia aia.” Ca să te ajutăm să cultivi dulcea artă a statului degeaba, sau Dolce far Niente, așa cum o numesc italienii, am strâns cele mai eficiente trucuri – și beneficiile pe care acestea le au asupra sănătății – în ceea ce privește relaxarea supremă.

Închide televizorul

Îți petreci serile în fața televizorului? Poate e momentul să-l închizi (măcar pentru o scurtă perioadă de timp!). Un studiu din 2011 al unor cercetători australieni a descoperit că statul prea mult în fața televizorului afectează longevitatea la fel de mult ca fumatul sau lipsa sportului. Studiul a descoperit că cei care petrec în medie șase ore în fața televizorului pe zi trăiesc cu aproximativ 4.8 ani mai puțin decât cei care nu o fac.

Citeşte şi: 4 activitati pentru fericire

Fă o baie

Căutai o scuză să folosești spumantul ăla de baie? Un studiu publicat în 2016 de UK National Centre for Sports and Exercise Medicine a descoperit că o oră petrecută în cada plină cu apă fierbinte produce răspunsuri antiinflamatoare și de echilibrare a glicemiei similare cu 60 de minute de activitate fizică moderată.

Bea un pahar

Proprietăți anti-îmbătrînire? Da, vă rog! Cercetătorii de la Harvard Medical School spun că resveratrolul – un compus ce se găsește în vinul roșu – poate avea un efect benefic asupra longevității. Cu proprietăți antioxidante și antiinflamatoare, resveratrolul protejează corpul de deteriorarea care ar putea duce la un risc mai mare de cancer sau boli de inimă. Se găsește în strugurii roșii, afine și nuci.

Citeşte continuarea materialului în ediţia de iulie a revistei Cosmopolitan România.

Traducere și adaptare: Roxana Dobriță

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *