Cum crești nivelul endorfinelor pentru a fi mai fericită?

By  | 

Endorfinele sunt substanțe produse de creier, care, pe scurt, ne fac să ne simțim bine. Iată câteva moduri prin care le poți crește nivelul, pentru a fi mai fericită.

„Moleculele fericirii”, așa cum mai sunt numite endorfinele, sunt neurotransmițători (ca dopamina sau serotonina), cu o structură chimică asemanătoare cu cea a substanțelor extrase din opiu. Efectul lor este de calmare a durerii și de îmbunătățirea stării de spirit.

Din fericire, există anumite lucruri absolut banale pe care oricine le poate face pentru a crește nivelul endorfinelor. Iată câteva dintre ele:

Fă sport (beția alergătorului). În special dacă faci un sport de performanță, nivelul endorfinelor va fi mai crescut, însă chiar și 10 minute de alergat prin cartier îți pot schimba starea de spirit. În plus, sportul are beneficii foarte importante pentru sănătatea ta fizică, deci este o win-win situation.

Consumă zahăr. Zahărul duce la eliberarea dopaminei și a endorfinelor, motiv pentru care multe dintre noi obișnuim să apelăm la înghețată sau ciocolată după o despărțire. Problema este că, odată cu revenirea glucozei la un nivel normal, efectele dispar, iar în locul lor apare tristețea. Acesta este motivul pentru care foarte mulți oameni ajung să fie dependenți de dulciuri, deci ai mare grijă! Chiar nu e de glumă cu zahărul!

Ascultă muzică (efectul Mozart). Multe studii au arătat că atunci când ascultăm anumite tipuri de muzică nivelul endorfinei crește. Îți recomandăm să asculți muzică clasică, jazz, muzică ambientală sau orice te ajută să te calmezi. Chiar și jumătate de oră de muzică are efecte benefice.

Râzi. Chiar dacă nu ai o stare prea bună, încearcă să te forțezi să râzi 2-3 minute. Creierul tău va fi „păcălit”, apoi chiar te vei simți mai bine. Citește niște glume sau uită-te la un clip haios dacă îți e greu să râzi fără motiv.

Fă sex. Asta în caz că aveai nevoie de scuze pentru a face sex… Printre numeroasele beneficii pe care această activitate le aduce se numără și creșterea nivelului de endorfine.

Meditează. Meditația are beneficii pentru corp, minte și spirit și poate fi făcută aproape oriunde. În plus, există multe aplicații care te pot ajuta, mai ales dacă ești începătoare.


Comments

comments

1 Comment

  1. buba

    23 iunie, 2016 at 22:18

    „a fi” nu „a fii”

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *