Cum combati stresul de la serviciu

By  | 

Să ai succes nu presupune să fii tracasată și iritată zi de zi. Iată cum combați stresul de la serviciu.

Împuținează mediile de comunicare. Chiar dacă în teorie ți se pare imposibil, fii sigură că în două-trei zile te obișnuiești să nu mai mânuiești concomitent căsuța de e-mail, rețelele de socializare, WhatsApp-ul, BBM-ul și Yahoo!Messenger-ul! „Dacă nu reușești să renunți la una dintre aplicațiile de chat real de pe telefon care te țin ocupată mereu, măcar nu le mai utiliza una după alta”, sfătuiește dr. David Posen, specialist în managementul stresului. „Mai mult, niciodată să nu scrii mail-uri cu încărcătură emoțională – acestea pot fi ușor interpretate eronat, ceea ce poate genera ulterior o <cascadă> de discuții în contradictoriu.”

Evită să stai peste program. O vorbă susținea că orele prelungite la muncă nu sunt dovada productivității, ci a ineficienței. De fapt, chiar există studii care susțin această teorie și care au arătat că mai mult de 40 de ore săptămânale de muncă scad drastic eficiența angajatului. Dacă lucrezi în plus, riști să dormi mai puțin și mai prost și să sacrifici orele de sport sau timp doar pentru tine. „Numesc această problemă Ciclul Ineficienței, adică un cerc vicios al unei inutilități și al unei neglijențe personale din care cu greu mai ieși”, avertizează specialistul.

Recupereaza cheful de munca

Evită persoanele negative. Colegi prea agitați, gălăgioși sau care-ți pun bețe în roate – aceștia nu trebuie tolerați, mai ales în vremurile de acum. „După ce ai identificat persoanele-problemă, fă-ți curaj și abordează-le”, îndeamnă Jason Fried, coautor al cărții Rework. „Explică-le că ceva din comportamentul lor te trage înapoi și roagă-i să își ajusteze atitudinea.” Dacă după o vreme lucrurile se repetă, apelează la departamentul HR din firma unde lucrezi. „Ca să nu pară că îți pârăști colegii, sugerează-i directorului HR ca respectivul coleg să se înscrie la cursuri de managementul furiei sau managementul echipei”, recomandă Fried.

Dormi suficient. Somnul insuficient mărește grelina – hormon peptidic care stimulează apetitul și care mărește secreția de cortizol (hormonul stresului)! Lipsa frecventă a somnului are efecte negative și asupra metabolismului carbohidraților, ceea ce poate duce din nou la îngrășare.

8 obiceiuri nesanatoase la munca

Fă mișcare cu regularitate. Studiile arată că cel puțin 30 de minute pe zi de mișcare sau aerobic contribuie semnificativ la reducerea nivelului de stres și tensiune din organism.


Comments

comments