Corpul tau vrea sa fii fericita… de azi!

By  | 

Ne-am făcut un obicei din a ignora semnalele pe care ni le transmite corpul, dar el ne cunoaşte cel mai bine – ştie cât putem oferi şi cât vrem să primim.

Ca orice sistem biologic, un corp care nu se află în echilibru e fragil, funcţionează defectuos şi se poate îmbolnăvi uşor. Gândeşte-te ce faci în fiecare zi pentru bunăstarea ta fizică şi mentală: te trezeşti (cel mai probabil după câteva ore insuficiente de somn), pleci grăbită către serviciu, te străduieşti să faci totul corect, greşeşti, te enervezi, o iei de la capăt, etc. Toate astea ignorând o durere de cap, un “cuţit” în partea dreaptă sau un ţiuit în urechi. Cumva, a devenit la modă să dăm totul, dar să nu primim nimic înapoi sau, cel puţin, nimic din ce contează cu adevărat pentru noi. Comentând despre epoca modernă, un psiholog a emis o teorie interesantă: oamenii nu mai trăiesc în corpul lor, ci în capul lor. Gândim prea mult, planificăm şi rectificăm şi, făcând asta, ne e mult prea uşor să ne deconectăm de la propria respiraţie şi de la bătăile inimii care ne însoţesc, de fapt, în orice acţiune pe care o întreprindem. Atunci când e depăşit de situaţie, organismul tău îţi transmite că are nevoie de o pauză. Încearcă să-i respecţi nevoile şi le va respecta şi el pe ale tale.

3 trucuri pentru extra fericire

Conversaţie cu tine, cea fizică

Starea mentală trebuie să fie în perfectă concordanţă cu cea fizică, tocmai pentru ca tu să te simţi în formă şi să poţi da randament maxim. Problema intervine atunci când îţi ignori fragilitatea fizică încăpăţânându-te să faci mai mult decât poţi duce şi spunându-ţi continuu: “Încă puţin şi termin”. Pe de altă parte, dacă ţi-ai asculta corpul şi l-ai cunoaşte în totalitate, ai reuşi să găseşti un echilibru între cât poţi să oferi şi cât primeşti înapoi. Care e cel mai uşor şi mai plăcut mod de a te împrieteni cu corpul tău? Mişcarea. Nu vorbim de ridicarea greutăţilor, de dansuri complicate şi nici măcar de aerobică – fă-ţi timp pentru o plimbare în aer liber sau o alergare uşoară. Goleşte-ţi mintea de orice alte probleme şi, în timp ce te mişti, încearcă să te conectezi la propria respiraţie, să o auzi, să-i măsori intensitatea. Dacă te relaxezi suficient, îţi vei simţi chiar şi bătăile inimii sau forţa muşchilor care suntt puşi la treabă. Analizează-ţi toate aceste reacţii fizice şi încearcă să-ţi identifici nevoile de moment: ai obosit, ţi-e sete, ţi-e cald? Apoi ocupă-te de satisfacerea acestor nevoi acum şi pe viitor. Dacă reuşeşti să-ţi înţelegi capacităţile fizice, vei fi mai puternică din punct de vedere mental.

4 obiceiuri pentru fericire deplina

Spaţiu pentru mai bine

E timpul să-ţi priveşti viaţa în ansamblu. Cum îţi petreci timpul în perioada asta? Care e activitatea care îţi ocupă cel mai mult timp? Ce ţi-ar plăcea cu adevărat să faci? Întocmeşte o listă cu toate lucrurile care îţi bucură ziua sau pe care ai vrea să le experimentezi măcar o dată în viaţă. Apoi notează-le şi pe cele care nu suntt neapărat importante pentru tine, dar pe care eşti nevoită să le faci. Ideea e ca, pe parcurs, să poţi renunţa la activităţile care îţi solicită energia, dar care nu-ţi oferă nimic în schimb. Desigur, dacă e vorba despre sectorul profesional, nu-l poţi elimina pur şi simplu de pe listă – există obligaţii la care nu poţi renunţa după bunul plac, dar chiar şi acestea se pot “îndulci” dacă îţi dai silinţa. E foarte important pentru bunăstarea ta generală să-ţi dozezi energia cu înţelepciune şi să înveţi să nu mai faci lucruri gratuit. Înainte de a oferi, întreabă-te: “Ceea ce primesc în schimb merită osteneala?”. Dintr-un calcul rapid în minte va reieşi, cu siguranţă, că de cele mai multe ori eforturile tale au fost tratate cu spatele, dar cu toate astea nu ai încetat să oferi. Această risipă de energie şi sentimente nu trebuie, însă, subestimată – cel mai probabil, aşteptările tale nesatisfăcute se vor transforma în frustrări; înainte ca asta să se întâmple, asigură-te că te recompensezi tu înainte de oricine altcineva. Iată cum creezi spaţiu pentru starea ta de bine:

Iti poti fabrica fericirea?

  • Revoltă-te! Nu se întâmplă nimic rău dacă renunţi la atitudinea de fată bună care “serveşte” pe toată lumea oricând e nevoie. Spune “Nu” atunci când te simţi prea obosită, când n-ai timp sau pur şi simplu n-ai chef să-i faci cuiva o favoare. E dreptul tău să-ţi stabileşti priorităţile şi uneori nu strică să te pui pe primul loc.
  • Decide singură ce e bine şi ce e rău. De multe ori, ne sufocăm vieţile cu oameni care ne spun cum ar trebui să acţionăm în cutare situaţie, iar asta ne afectează serios deciziile. Şi să nu mai spunem că după o vreme ne simţim enervant de mici, iritaţi la gândul că cineva ne suflă în ceafă permanent, sugerând că avem nevoie de ajutor pentru a ieşi la liman. Nimic mai fals! Nimeni nu ştie mai bine decât tine ce ai de făcut – bucură-te din plin de libertatea de a decide pentru tine.
  • Nu te suprasolicita. E foarte simplu să-ţi dai seama de capacităţile tale – organismul te avertizează de fiecare dată când îl îmbuibi cu muncă şi stres. Opreşte-te din viteza cu care se derulează activităţile tale zilnice pentru a te îngriji de nevoile fizice. Dacă te simţi obosită, nu încerca să-ţi prelungeşti puterea de concentrare cu multă cafea, ci ia o pauză pentru a-ţi reîncărca bateriile. Argumentul “N-am timp” nu va ţine la nesfârşit.
  • Impune-ţi limite. Dacă ţi se întâmplă să te lansezi într-o singură activitate pentru prea mult timp, încearcă să-i acorzi un anumit număr de ore. Făcând acelaşi lucru toată ziua, vei obosi mai uşor şi, în plus, e puţin probabil să dai randament maxim. Reluând activitatea după ce te-ai deconectat pentru câteva ore bune, vei fi mai eficientă.
  • Nu rata întâlnirea cu tine! Ne străduim adesea să fim punctuali, fie că avem o întâlnire în interes profesional, fie că urmează să ne petrecem timpul cu prietenii sau cu familia, dar niciodată nu ne gândim să respectăm întâlnirile cu noi înşine. Exact: stabileşte periodic câte o întâlnire cu tine şi imaginează-ţi că va fi gura ta de aer proaspăt. Ieşi la un restaurant, mergi la un masaj sau chiar la un consult medical de rutină prin care să te asiguri că totul este în ordine. Atâta timp cât te menţii sănătoasă şi împlinită, nimic din tot ceea ce vrei să realizezi nu e imposibil.

Comments

comments