Cine-ti fura buna dispozitie?

By  | 

Ai pase proaste și nu ești tu de vină pentru ele? Contraatacă și recapătă-ți buna dispoziție!

Mergi liniștită în treaba ta, când deodată cineva face sau spune ceva ce-ți șterge zâmbetul de pe buze și te lasă nervoasă, simțindu-te oribil, deși tu nu ai făcut nimic să încurajezi acest act de terorism emoțional. Știi despre cine vorbesc- de persoanele care par determinate să-ți calce în picioare mojo-ul. Ceea ce probabil nu știi este că, de cele mai multe ori, comportamentul lor nu are nimic de-a face cu tine. ”Persoanele care îți taie aripile bunei dispoziții adesea o fac pentru că nu se simt bine cu ei înșiși, și făcându-te pe tine să te simți la fel, primesc un boost temporar de superioritate”, spune Tamara Petreanu, psiholog. În funcție de cine se dovedește a fi ”hoțul” de zâmbete, iată cum ar trebui să te aperi.

Colega de muncă.

Pe față e gata să-ți împrumute pixul ei norocos și să-ți zâmbească larg, dar pe la spate își dă ochii peste cap la ce spui în ședințe, te bârfește la tonomatul de cafea și ”uită” să te invite la happy hour. Pentru început, încearcă să ignori comentariile, dar dacă situația persistă și te face să te simți inconfortabil, discută cu ea într-un mediu non confruntativ. Nu te lăsa înfrântă de emoțiile negative pe care comportamentul ei ți le-a împrumutat, fii prietenoasă și civilizată. În ultimă instanță, ține minte că e problema ei, și nu a ta, și că cea mai mare greșeală pe care ai putea să o faci este să te cobori la nivelul ei.

Reda-i imediat buna dispozitie

Sora.

De fiecare dacă când ai o veste bună de împărtășit cu familia- o mașină nouă, o vacanță sau un potențial iubit de cursă lungă, sora ta îți taie avântul cu o atitudine de ”been there, done that” care te face să te simți prost. ”Poate a simțit că tu ai fost favorita părinților, așa că acum încearcă să dovedească, prin toate mijloacele, că e la fel de bună, sau mai bună decât tine. Însă totul se petrece la un nivel subconștient, deci nu o face intenționat”, explică psihologul. Sugerează-i că i-ai observat comportamentul, dar fă-o într-un mod care să nu sune ostil: ”De fiecare dată când povestesc ceva, tu pari a avea ceva și mai interesant de împărtășit. Uneori nu-mi pică prea bine.” Odată ce conștientizează că te deranjează, nu o va mai face.

5 activitati care te fac sa gandesti pozitiv

Falsa prietenă.

Când aduci vorba de problemele tale în relații, simulează un soi de admirație amestecată cu insultă îmbrăcată în straie de glumă, lăudându-te pentru faptul că nu te lași înfrântă de multitudinea de dezamăgiri prin care ai trecut și că ai ”curajul” să continui să-ți încerci norocul. Da, înțepător, dar abține-te de la a-i răspunde cu aceleași ironii caustice. Vorbește cu ea și atrage-i atenția de impactul pe care aceste glumițe îl au asupra ta. Dacă își cere scuze și-și schimbă comportamentul, prietenia poate fi păstrată. Dacă însă, dimpotrivă, continuă pe aceeași linie sau, mai rău, crede că problema e la tine, renunță la relația cu ea, pentru că nu-i una sănătoasă pentru nici una dintre voi.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *