Cine te saboteaza de fapt?

By  | 

Cu unele afirmații pe care le vehiculezi cu nonșalanță îți pui singură bețe în roate. Identifică-le cu ajutorul specialiștilor COSMO.

1 “Nu-mi este frică…”

Ei, nu-ţi este frică. Ba da, tremuri toată şi mai bine ai recunoaşte decât să negi până în punctul ȋn care vei face “poc” ȋn timpul interviului pentru jobul visat sau la ȋntâlnirea cu tipul pe care-l vânezi de luni de zile. Încă din copilărie ni se spune că oamenilor puternici nu le este frică de nimic, aşa că unii dintre noi ȋncercăm să ne ascundem teama în fața altora și să ne-o reprimăm față de noi înșine. Însă astfel nu reușim decât să punem capacul peste o oală cu apă în fierbere, riscând să avem parte de o criză de nervi.

SFATUL PSIHO “Este important să ajungi îți recunoști fricile, să le analizezi și să le înțelegi, făcând, astfel, loc adevăratului sentiment care te va ajuta să obții ce ți-ai propus – curajul de a ȋnfrunta, cu riscul de a pierde, o situaţie riscantă, ambiguă sau care incomodează.”

2 “Nu sufăr!”

Din aceeaşi categorie cu “nu-mi este frică” eşte şi refuzul de a accepta față de sine ideea că o altă persoană chiar ne-a rănit — când, de fapt, realitatea de a fi devenit victima neputincioasă sau naivă a cuiva ne doare și ne enervează la culme. Asta fiindcă unii dintre noi avem impresia greșită că minimizând suferința sau efectele ei vom trece mai repede “peste”. Adevărul este, însă, că suferința, în toate formele ei, este un sentiment real, uman, neplăcut și de neevitat… dar care oferă prețioase lecţii de viaţă. Tocmai de aceea ar trebui trăit ca atare, nu ascuns sub covor.

Cum sa te calmezi in situatiile tensionate

SFATUL PSIHO “Pentru a ȋnvăţa ceva util pe termen lung din evenimentul care a dus la suferinţă, trebuie, mai întâi, să admiţi că ce s-a ȋntâmplat te-a rănit. Abia apoi ȋţi vei putea pune ȋntrebările: ”De ce mă simt atât de rănită?” şi “Ce am făcut de am ajuns aici?”, spune Isabela Vasilescu, psiholog.

3 “Ce dobitoc, ce idioată”

Pun pariu că ai gândit asta — și nu o dată — despre oamenii ale căror acțiuni sau comportamente nu se înscriu în sfera ta de valori. Nu de puține ori ai fost chiar îndreptățită. Elementul surpriză când constați că același lucru se poate spune, ocazional, și despre tine. Puțini oameni sunt complet dobitoci sau răi de la natură. Iar în aceeaşi zi ȋn care ne comportăm ca nişte idioţi absoluţi în anumite situații, putem fi şi minunaţi, oferind dragoste, sprijin şi sfaturi bune sau putem să avem realizări notabile ȋn domeniile ȋn care ne pricepem. Ideea e să fii corectă față de cei din jur și să sancționezi, pe cât de obiectiv se poate, atât părțile lor proaste, cât și părțile lor bune.

SFATUL PSIHO “Atunci când ȋi apreciem pe cei din jurul nostru, facem un exerciţiu mental de centrare pe lucrurile bine făcute. Dacă repetăm acest exerciţiu suficient de mult, ne vom putea concentra pe aceleaşi aspecte pozitive şi ȋn ceea ce ne priveşte. Ȋn plus, oamenii care dau feedback-uri ȋncurajatoare vor avea ȋntotdeauna mai mulţi prieteni pentru că ȋn preajma lor ne simţim ȋn siguranţă”, spune Bogdana Bursuc, psihoterapeut, psiholog clinician ȋn cadrul Mind Institute (www.mindinstitute.ro).

4“O să te conving că nu ai dreptate.”

Şi de ce ai face-o? Frumuseţea lumii ȋn care trăieşti este hrănită de diversitate. De asemenea, trebuie să realizezi faptul că toţi avem, ca şi tine, o pereche de ochi şi o experienţă de viaţă cu care măsurăm, decodificăm şi interpretăm lumea, de aceea este foarte posibil ca ceea ce vezi tu, mie să mi se pară greşit, la fel cum şi viceversa poate fi valabilă.

Cuvintele care iti asigura o iubire de-o viata

SFATUL PSIHO “Cu toții suntem susținătorii mai mult sau mai puțin fanatici ai propriilor idei. Întrebarea este… până unde ai merge, din punct de vedere practic, pentru a convinge pe altcineva de adevărul personal. Toleranța este un exercițiu care se însușește în familie, prin educație și autoeducație”, spune Isabela Vasilescu.

5 “Nu pot.”

Nu nu pot să slăbesc, nu pot să-mi schimb cariera, nu mai am vârsta la care să mă apuc de ȋnvăţat, nu mai am timp să călătoresc, să citesc, să cunosc, să iubesc… Sunt lucruri pe care ți le spui din lipsa de încredere în forțele proprii și, uneori, dintr-o stimă de sine scăzută. În același timp, auzi tot felul de mantre și de lecturi motivaționale care te îndeamnă să vizualizezi puterea ta — și numai a ta! — de a-ți modifica, amplifica la maxium calitatea vieții. Te simți și prost că nu te-ai apucat încă, nu?

Putere, substantiv de genul feminin

SFATUL PSIHO  “Probabil cea mai mare reușită la acest nivel este aceea ce a ajunge în complet acord cu sine. Să ajungi să înțelegi care din multele lucruri pe care ai putea să le faci sunt esențiale pentru tine. Și să te ocupi de acelea cu răbdare și serenitate. Important e să te apuci. Apoi, ia-o ușor. Fiecare mic succes îți crește stima de sine și reprezintă fundamentul pentru toate cele ce vor veni”, recomandă Isabela Vasilescu.


Comments

comments