Transformă-ți biroul într-un spațiu creativ și fii mai productivă cu aceste 6 trucuri simple

By  | 

Pentru că cel puțin 8 ore din zi ți le petreci la birou, spațiul de lucru devine o a doua casă. Și exact așa ar trebui să te facă să te simți. Pentru ca asta să se întâmple, de cele mai multe ori simți nevoia ca pe lângă laptop sau calculator, cărți de vizită, agenda și suportul de pixuri să inserezi și lucruri personale – planta preferată, cana primită cadou de la colegi sau un board cu citate amuzante sau motivaționale. Află cum poți îmbina lucrurile care te îți sporesc creativitatea cu cele de care ai nevoie pentru a-ți desfașura activitatea, astfel încat să îți transformi biroul într-un spațiu vesel și primitor.

Fie că îți cauți joburi in Timisoara, București, Cluj, Iași, Brașov sau oricare alt oraș din țară, propune-ți să zâmbești în fiecare zi la birou aplicând aceste 6 trucuri simple:

  1. Scapă de aglomerație

Toate hârtiile rămase de la proiectele anterioare, broșurile de la conferința de luna trecută sau biletele împrăștiate pe birou cu informații stocate deja trebuie să dispară. Profită de beneficiile oferite de tehnologie, scutește câțiva copaci și transformă hârtiile mototolite de pe birou în fișiere frumos organizate. Dacă trebuie, totuși, să păstrezi ceva în format fizic, pe birou, aranjeaza-le într-un teanc ordonat și pozitionează-le departe de locul principal de lucru. Faptul că nu te vei mai „împiedica” tot timpul de ele te va ajuta sa fii mai productivă și mai ordonată în munca pe care o faci.

  1. Asigură-te că ceea ce folosești zilnic este la îndemană

Este necesar să iei des notițe și să organizezi task-uri? Înseamnă că o agenda și un pix ar trebui sa fie întotdeauna în imediata ta apropiere. Dar capsatorul? îl folosești mai mult de o dată pe săptămână? Probabil nu, așa că nu are ce să caute peste agenda despre care vorbeam. Mouse-ul nu are loc de perforatorul pe care nu l-ai folosit niciodată și dărâmi în fiecare zi cu el teancul de post-it-uri? Atunci poate ar trebui sa îl depozitezi intr-un sertar. Chiar dacă aceste mici incidente au devenit parte din ritualul zilnic de la birou, o să apreciezi spațiul extra rămas după curățenie.

  1. Nu te sfii să investești în spațiul în care lucrezi

Dacă acasă ți-ai decorat bucataria așa cum îți doreai și ai echipat-o cu toate ustensilele necesare, de ce nu ai face la fel și cu biroul tău? Cel mai probabil, petreci mai mult timp acolo decât în bucătarie. Fie că vorbim despre un laptop mai performant sau despre o tastatură mai silențioasă, fie ca este vorba despre o tabliță magnetică simpatica, despre câteva tablouri preferate sau un suport modern pentru documente – toate acestea merită investiția. O parte dintre ele îți vor ușura munca prin nivelul avansat de performanță, altele te vor face mai productiv și te vor inspira tocmai pentru că ți le-ai dorit foarte mult.

  1. Împarte pe categorii și etichetează

Pare un sfat pe care ți l-ar da mama atunci când camera ta este un dezastru. Dar se poate dovedi extrem de util și în cazul spațiului de lucru. Chiar dacă ești obișnuită cu lucrurile de pe birou, sunt momente în care, pur și simplu, nu mai gășesti contractul de luna trecută, carnețelul în care ți-ai notat o adresă de mail foarte importantă sau post-it-urile. Punând lucrurile în cutii, dulapuri și sertare în funcție de categoriile din care fac parte și aplicând câte o etichetă pentru fiecare te va ajuta să le ordonezi mult mai ușor și să le găsești și mai ușor atunci când ai nevoie de ele. Vei economisi timp și nervi și vei ști exact ce ai imprumutat colegului săptamana trecută (și nu ți-a returnat). Organizarea este totul!

  1. Organizează-ți fișierele din computer

Același lucru se aplică și computerului sau laptopului de pe care lucrezi. Acum că am terminat cu biroul, este cazul să trecem la gadget-urile pe care le folosești. Dacă petreci mai mult de cinci minunte căutând o imagine sau un document în folderele împrăștiate pe tot desktop-ul, înseamnă că e cazul să te reorganizezi. La fel ca și biroul, un desktop aglomerat poate crea o stare de disconfort și stres. Pierzi timp încercând să găsești fișiere de luna trecută, nu îți mai aduci aminte cum ai denumit folderul cu notițele de la ședința de acum o săptămână și nici imaginile primite ieri pe mail nu mai știi unde s-au salvat. Încearcă să organizezi totul pe categorii, în foldere separate, dacă e posibil nu pe desktop și să denumești totul cât mai intuitiv. Ba mai mult, trecerea datei la care au fost primite/salvate fișiere se poate dovedi foarte utilă atunci când încerci sa gasesti ceva. Astfel, cu o simplă căutare vei gasi fișierele pierdute.

  1. Fă-ți ordine în gânduri cu ajutorul muzicii

Nu este o glumă! Muzica te ajută sa îți sporești productivitatea, să fii mai organizată și să te concentrezi pe task-urile din prezent. O parte dintre noi ascultăm muzică pentru a acoperi bruiajul mediului în care lucrăm, pentru a anima un mediu prea liniștit sau pentru a transforma niște activități recurente în ceva inedit, asociindu-le cu melodiile preferate. Teresa Lesiuk, profesor în cadrul programului de terapie prin muzică al Universității din Miami a realizat un studiu din care reiese faptul că persoanele care ascultă muzică în timp ce lucrează își finalizează munca mai repede decat cei care nu o fac. Ba mai mult, cei din urmă reușesc să vina mai rar cu idei inovatoare și sunt mai stresați.

În functie de muzica pe care o asculți, îți stimulezi anumite stări. Astfel, muzica antrenantă îți sporește nu doar creativitatea, ci și încrederea în propria persoană. Muzica ambientală te ajută să te concentrezi și să lucrezi într-un ritm constant și relaxant. Muzica clasică este recunoscută pentru efectul de relaxare și pentru faptul ca îți îmbunătățește considerabil starea de spirit. În final, muzica pop sporește ritmul activităților care presupun introducerea de date – deci o muncă repetitivă, care necesită concentrare și presupune un timp limitat de lucru.

Prima întrebare care îți vine acum în minte este, probabil,  „când voi avea timpul necesar pentru a îmi curăța și organiza spațiul de lucru?“. Ei bine, nu este nevoie să investești ore întregi pentru a obține rezultatele mentionate mai sus și nici nu trebuie să stai peste program. Câteva minute în fiecare zi îți vor oferi rezultatul scontat într-o săptamână. Iar tu vei lucra cu mai mult sport, mai eficient și cu mai multă satisfacție!

 

Sursa foto: shutterstock.com


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *