Social media, arma ta secreta!

By  | 

Cu siguranta detii profil pe cel putin una dintre retelele de socializare – si probabil ca aceea este Facebook, cea mai utilizata retea de socializare din Romania, cu peste 5 milioane de utilizatori romani, conform unui studiu GFK Romania.

Si, pentru ca a devenit banal sa ai un cont pe o retea doar in scop de divertisment si relationare, e interesant sa afli cum sa-l folosesti pentru a-ti "vinde" mai bine imaginea sau pentru a-ti promova business-ul personal.

Stai linistita, nu trebuie sa conduci un imperiu ca sa te poti folosi eficient de social media, dar sigur te incurajeaza sa afli ca 69% dintre firmele romanesti au apelat in 2011 la promovare pe diverse retele de socializare, conform tot unui studiu GFK Romania. Iata ce ai tu de invatat!

Cate Marii, atatea palarii…

Orice retea de socializare constituie un mijloc important de extindere pentru afacerea ta, iar o vizibilitate crescuta in mediul online creste posibilitatea ca produsul sau serviciile pe care vrei sa vinzi sa se produca mult mai usor.

Cu toate acestea, e bine ca reteaua pe care o alegi ca platforma de promovare sa fie potrivita cu tipul afacerii tale, domeniul si targetul acesteia."E important sa retii ca, daca vrei sa-ti dezvolti brandul personal sau afacerea prin intermediul retelelor de socializare, sa le alegi pe acelea potrivite scopului tau si, mai mult, toate retelele sa fie conectate intre ele astfel incat sa extinzi publicul", sfatuieste Cristina Avadanei, specialist social media.

Concret, daca detii un blog de fashion sau cu propuneri de retete culinare, atunci poti sa te promovezi pe Instagram si sa postezi ulterior pozele pe contul/ pagina de pe Facebook, pe contul de Twitter si pe blogul de pe Tumblr.

Un alt pont pentru pasionatele de moda care cauta sa-si faca un nume e site-ul Ployvore.com – o excelenta modalitate de a-ti exersa abilitatile de styling ."Daca ai o cafenea, magazin sau restaurant, atunci te poti promova pe Facebook, Twitter, dar si pe Foursquare – cea din urma nefiind inca o retea de socializare prea populara in Romania, desi e bazata pe locatie si gandita ca un joc", incurajeaza specialistul.

Foursquare = retea de socializare bazata pe locatie si gandita ca un joc: dai check-in in diverse locatii si in schimb primesti diverse badge-uri. Clientii loiali sunt rasplatiti prin badge-ul suprem: Mayor. Este o retea care merita incercata de proprietarii de restaurante, magazine, baruri etc.

Fiecare retea ofera o "baza" de persoane diferita, din medii sociale diversificate, asa ca dupa ce iti faci cont pe mai multe retele de socializare (Twitter, Tumblr, Pinterest, LinkedIn) conecteaza-le la contul tau de Facebook sau promoveaza-le prin link-uri, tocmai pentru a intercala listele de prieteni care ar putea contribui la succesul tau. Si cel mai important sfat cand iti faci conturi pe mai multe site-uri de socializare: trebuie sa postezi constant continut pe ele. 


Lasa-te pe maini avizate

Documenteaza-te temeinic pe cont propriu, dar ia in considerare si sa apelezi la experienta unui specialist in social media. Asa cum orice companie care se respecta angajeaza unul – indiferent daca e vorba de cineva din interioriul firmei sau de cineva extern – la fel si tu trebuie sa-ti privesti afacerea ca pe un lucru de mare pret in viata ta.

"De ce este importanta prezenta consultantului? Pentru ca, in primul rand, acesta e la curent cu toate noutatile din domeniu, cu studiile de caz si cu tot ce face concurenta afacerii tale in social media – acestea fiind deci principalele lui preocupari", explica Cristina Avadanei.

Insa in timp ce tu, ca manager al propriului business poti face singura alegerea colaborarii cu un specialist, trebuie sa stii ca social media, desi cel mai bun instrument de marketing, nu e si… gratis.

"Content managerii investesc timp, specialistul investeste know-how si se investesc bani pentru promovarea conturilor de social media. Pentru ca fara promovare nu o sa ai followerii sau fanii pe care ii meriti si pe care ii doresti", avertizeaza consultantul social media.

Ce sa nu faci

Ca sa nu pici in capcana utilizarii eronate a social media, trebuie sa ai in vedere cateva coordonate. Mai intai, analizeaza piata de social media in functie de profilul business-ului tau si impreuna cu cineva specializat alege strategia cea mai buna pentru a te promova, pentru a castiga noi clienti/ utilizatori, pentru a face profit, pentru a creste traficul site-ului etc.

"Social media e o stiinta, o combinatie de PR, comunicare, advertising, sociologie si psihologie; trebuie sa stii cat sa «vinzi» astfel incat sa nu devii agasanta, cat de prietenoasa sa fii astfel incat sa nu iti transformi clientii doar in utilizatori care dau Like la poze", marturiseste Cristina Avadanei.

In plus, odata ce te lansezi pe retelele de socializare pastreaza o constanta – doar asa vei obtine, in timp, un succes de calitate. "Promoveaza-ti conturile de social media atat in offline (carti de vizita, afise, flyere), cat si in online (pe site, prin bannere, newslettere, alerte. communicate de presa, advertoriale).

Toti clientii si utilizatorii tai ar trebui sa stie de toate locurile in care te pot gasi, atat pentru a fi la curent cu ofertele, cat si pentru a-si exprima parerea". Mai mult, nu ignora feedback-ul negativ, ci din contra, fii cat mai apropiata de publicul tau comunicand permanent si aratandu-le cat de importanti sunt pentru tine.  

 [sursa: Cristina Avadanei, consultant social media, www.SocialWeb.ro]



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *