Freelancer? Trucuri pentru a nu pierde timpul

By  | 

Ȋnainte de a deveni freelancer, eşti convinsă că va curge numai lapte şi miere, că te vei organiza mai ceva ca un career coach şi că vei avea o grămadă de timp liber pentru tine.
Ȋn principiu aşa ar trebui să fie, dar practica ne omoară…

Mai exact, nu mai beneficiem de programul de serviciu care ne ajută imens la a ne organiza, un task nu atât de facil atunci când eşti “de capul tău” şi poţi pierde o zi ȋntreagă pe Facebook ȋn loc să lucrezi… Nu ai nici un şef care să-ţi bată obrazul!
Pentru a fi productivă şi a avea cu adevărat timp liber pentru tine, urmează sfaturile noastre:

Fă-ţi zilnic un to-do list
Nu ȋncărca prea mult lista cu ce ai de făcut pentru ca ţi se va tăia tot cheful de a te apuca să bifezi task-urile. De asemenea, fă o listă realistă, nu una pe care nici un computer nu ar putea s-o bifeze cap-coadă. Astfel nici nu te frustrezi că nu termini niciodată de bifat toate task-urile.

Ţine-te de program, nu improviza!
Pentru a avea mai multe ore libere, trezeşte-te de dimineaţă pentru a termina treaba până la ora prânzului. De asemenea, ai putea face sport de dimineaţă pentru a te motiva şi a fi mai focusată şi mai energică.

Apoi, organizează-ţi task-urile pe ore, pentru a putea să-ţi evaluezi şi ȋmbunătăţeşti productivitatea.

Reorganiează-ţi casa
… şi creează-ţi un colţ pentru muncă. Cum nu mai trebuie să mergi la birou unde beneficiai “by default” de o atmosferă de lucru, trebuie să ţi-o creezi pentru a te pune la adăpost de majoritatea „detaliilor” sau persoanelor care ţi-ar putea distrage atenţia.

Nu lucra ȋn pajama
Pijamaua este pentru duminicile leneşe petrecute ȋn pat, pentru serile relaxante sau pentru zilele ȋn care nu ai chef de nimic, dar nu pentru zilele ȋn care vrei şi trebuie să fii productivă. Deci pune-ţi pe tine măcar un pantalon de trening şic şi un tricou pentru a avea un outfit comod, dar pro-muncă, nu somn.

Cum sa fii mai productiva daca lucrezi de acasa

Cum separi viata personala de cea profesionala?

 


Comments

comments