Cum am ajuns… Owner de agenție de PR

By  | 

Fără angajați, fără sediu, fără rețeta clasică din agențiile de comunicare, dar punând în practică experiența personală desprinsă din ele – Adriana Chiper și Noemi au creat acum doi ani un proiect care apropie PR-ul de sensul de bază al termenului: conexiunea cu publicul. Am schimbat câteva vorbe cu ele despre The Station, agenția lor și despre ce înseamnă PR în 2018.

Agenția voastră are o structură mai puțin convențională. Ce rol are fiecare dintre voi în cadrul ei?

Adriana: E important de știut că The Station e o agenție fără angajați. E formată numai din doi senior PR-i – noi două. Uneori mai avem colaboratori, dar, în general, suntem pe cont propriu. Nu avem un portofoliu de clienți atât de extins precum alte agenții din piață, dar proiectul acesta, așa cum e, fără angajați și fără sediu, cu „stații” acolo unde vrem noi, se potrivește perfect cu spiritul nostru.

Noemi: Nu are vreuna dintre noi un rol anume, tot ce facem, facem împreună. Ne completăm una pe cealaltă.

Adriana: Dar Noemi e cea creativă, eu sunt mai degrabă înclinată către partea de organizare.

Noemi: E bine să ai un „arhitect”, căci tu poți avea multe idei, dar e nevoie de cineva care să te aducă cu picioarele pe pământ, să îți spună ce se poate face și ce nu.

Cum v-ați cunoscut? Ați mai colaborat înainte de a crea The Station?

Noemi: O vedeam pe Adriana la evenimente, dar nu ne facuse nimeni cunoștință. Am pornit amândouă din agenții – eu am lucrat la Saatchi & Saatchi, Adriana a lucrat la McCann, la Young & Rubicam și la Eventures, și, într-un final, dupa ce ne invitaserăm reciproc la mai multe evenimente, am făcut cunoștință la unul dintre ele. Ne-am împrietenit repede. Când am început să lucrăm freelance, ne recomandam reciproc pentru proiecte de care vreuna dintre noi nu se putea ocupa la momentul respectiv. Și ne mai recomandam pentru proiecte cu care simțeam că cealaltă s-ar identifica mai bine – de exemplu, pentru Païsi, care vând blănuri naturale, am recomandat-o pe Adriana, pentru că ea le poartă, deci rezonează mai bine cu proiectul, știe cum să-l promoveze.

Adriana: Ne gândeam de ceva vreme să facem ceva împreună, iar acum doi ani am zis să punem treaba în practică. Lucraserăm deja la un proiect împreună – Natuzzi – așa că am zis de ce să nu facem asta tot timpul, să facem echipă. Și așa s-a născut The Station.

Care a fost primul vostru contact cu domeniul modei?

Adriana: Eu de mică mi-am făcut singură haine. Găseam materiale prin casă pe care le coseam sau, uneori, o exasperam pe mama pentru că îi modificam hainele, le ajustam să fie pe măsura mea, făceam pense la fuste sau jachete. Ulterior, mi-am dezvoltat foarte mult simțul estetic cât timp am locuit în Italia. Acolo am avut contact cu marile branduri, am început să fiu mult mai atrasă de modă, să fiu mai atentă la detalii. Am început să apreciez altfel amănuntele.

Noemi: Și la mine tot din copilărie vine primul contact cu moda. Dar eu nu mă pricep deloc la cusut sau croit. Mie îmi place să fac colaje cu imagini decupate din reviste, mă relaxează foarte mult asta. Mama mi-a făcut cunoștință cu moda, era o fashionistă a orașului Câmpina și mai era mamaie care a făcut croitorie. În pod mă pierdeam cu orele când eram mică și răsfoiam reviste, mamaie avea colecție de Vogue, Marie Claire, Elle, reviste din anii ’30-’40, și totul s-a impregnat, a rămas undeva în memorie. Imi plăcea foarte mult să mă uit peste reviste și cred că de asta am și ajuns să lucrez cu reviste (înainte să fac PR, dar și acum, pentru că zona de PR e legată de cea a printului invariabil).

Timp de o vreme, ați fost mai degrabă identificate cu zona de modă, dar v-ați extins și către artă și design. Rezonați la fel de mult cu această arie?

Adriana: Zona artei este una cu care rezonăm foarte mult, sperăm să obținem mai multe proiecte în domeniu.

Noemi: Ne place și să facem scouting de artiști români contemporani. Dacă găsim un artist român tânăr, care abia a absolvit facultatea, ne ducem la lume cu poza, îl recomandăm, spunem tuturor să îl aibă în vedere pentru că nouă ne place și ni se pare că promite.

Unde ați descoperit în ultima vreme mai multe talente?

Adriana: Clujul livrează în momentul acesta mult talent. Și pe zona artei (avem ca exemplu festivalul Zain), și pe zona fashion (UAD, gala de absolvire a Universității de Artă și Design), pe design, pe teatru. Puterea Clujului ca centru creativ a crescut foarte mult.

Noemi: Și Timișoara e de luat în calcul. În ultimii doi ani primim mailuri de la o profesoară de la facultatea lor de design și noi le dăm mai departe stiliștilor de la reviste. Momentan ei nu au fonduri să sponsorizeze stiliștii să vină acolo, așa că promovăm noi peste tot studenții lor. Suntem amândouă de părere că nu poți să faci PR fără să ai conexiuni în zonele creative. Așa îți vin ideile.

Citeşte continuarea materialului în ediţia de noiembrie a revistei Cosmopolitan România.

Foto: Arhiva personală. Text: Cătălina Teodorescu

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *