Amintirile tale vor o vacanta

By  | 

Specialiștii au constatat că cel mai eficient remediu al agitației cotidiene este memoria selectivă.

Prietena ta și-a tras frizură nouă și o urăște, două colege nesuferite bârfesc într-un colț și ai impresia că ți-ai auzit numele, ai tăi au făcut credit la bancă, dar nu-și permit să achite ratele. Pe deasupra, tocmai ai văzut la colț de stradă o pisicuță ciufulită care tremura de frig și te gândești serios să o iei acasă, deși… nu prea crezi că se va înțelege cu pitbull-ul tău zvăpăiat. Ți-ai dori să pui pe listă și restul informațiilor cu care ai fost bombardată astăzi, dar ai senzația că în curând o să-ți explodeze creierul. “Pentru că este conectat în permanență la diverse canale de comunicare, omul modern absoarbe într-o singură zi un volum de informații de o sută de ori mai mare decât acumulau strămoșii noștri de acum un secol… pe parcursul întregii vieți”, precizează Sandra Bond Chapman, fondator al Center for BrainHealth, din cadrul Universității Texas.

5 trucuri simple pentru imbunatatirea memoriei

Mintea noastră nu este un balon care se poate umfla la nesfârșit – prin urmare, specialiștii cred că expunerea la un volum mare de informație te poate slei de energie și îți poate afecta puterea de decizie. Soluția? Scapă de amintirile întunecate și obosite, ca să faci loc pentru unele noi, incitante și constructive. Învățând să controlezi ceea ce creierul tău păstrează sau aruncă la coș, îți asiguri un prezent sănătos și fericit. Încearcă “antrenamentul” de mai jos – oamenii de știință jură că funcționează.

Treci peste…cel puțin teoretic

Iubitul te-a înșelat, o “prietenă” a răspândit zvonuri despre tine, doamna de la ghișeu te-a repezit… Relaxează-te. E normal ca în momentul cu pricina să simți cum sângele ți se urcă la cap, dar pe măsură ce timpul trece, asigură-te că te eliberezi de aceste episoade care-ți reactivează furia și frustrările de fiecare dată când le recapitulezi în minte.

Puiul de somn sporeste memoria si capacitatea de invatare

Iertarea e un act generos, în primul rând față de tine. Atunci când îți zboară gândul la o persoană care ți-a făcut rău, repetă-ți în gând: “Te iert”. Specialiștii spun că această metodă diminuează impactul emoțional pe care evenimentele negative îl au asupra ta, ajutându-te să le ștergi din memorie mai repede.

Discută cazul, apoi închide-l

Conform cercetărilor, chiar te ajută să discuți despre problemele tale cu cineva apropiat. Atunci când ești implicată într-o scenă supărătoare, analizează în detaliu tot ce s-a petrecut, povestindu-i unei prietene ce anume te-a deranjat cel mai mult. Dacă nu-ți exteriorizezi oful, îți va bântui gândurile pentru mai mult timp.

5 semne ca esti ”pe uscat”

Inspiră, expiră

Meditația îți va fi de mare ajutor în procesul de alungare a vechilor gânduri supărătoare. Chiar și câteva minute în care să nu faci nimic altceva decât să respiri profund îți vor ajuta creierul să se detașeze de emoțiile negative care se agață de el cu încăpățânare, explică Gary Small, profesor de psihiatrie în cadrul UCLA.

Apelează la planul B

Tocmai te-ai certat cu cineva apropiat și nu te poți abține să nu reiei în gând discuția voastră apăsătoare. Cea mai bună soluție? Îndreaptă-ți atenția spre ceva incitant – fă-ți o listă cu dorințe noi, plănuiește o mini-excursie sau organizează o ieșire la film cu prietenii. Chapman crede că astfel de activități pot reduce intensitatea emoțiilor asociate cu o amintire neplăcută. Acest lucru te ajută, de asemenea, să diminuezi șansele de a o „stoca” permanent în creier.


Comments

comments