7 trucuri pentru un super-IQ

By  | 

1. Fii activa

Stii deja: chiar daca esti in concediu sau in vacanta, nu-ti lasa mintea in stand-by. Gaseste exercitii distractive care sa te stimuleze si sa-ti puna doar un pic mintea la contributie. Sau petrece-ti weekend-ul citind o carte buna.

2. Redu stresul

  • La job, ia scurte pauze in care sa iesi putin afara, la soare. Este binecunoscut efectul antidepresiv al luminii solare.
  • Fa o regula clara si straduieste-te sa o respecti: timpul liber este pentru activitati relaxante, nu pentru sarcini suplimentare aduse de la serviciu.
  • Gaseste o parte bune in tot – absolut tot! – ce ti se pare ca iese prost.

3. Dieta pentru minte sanatoasa

Mananca alimente care contin multe vitamine din complexul B, pentru ca ele asigura buna functionare a celulelor nervoase (ficat, carne, drojdie de bere, germeni de grau, unt de arahide, oua, nuci, soia etc).

4. Fa sport

Mens sana in corpore sano… Cunosti, nu? Exercitiile fizice – prin cresterea fluxului de sange in tot corpul – maresc cantitatea de oxigen care ajunge la neuronii tai si, pentru ca acestia vor functiona la „turatie maxima”, capacitatile tale intelectuale se vor imbunatati.

5. Exerseaza-ti creierul

  • In primul rand, sa lamurim o chestiune: nu exista memorie „buna” sau memorie „proasta”, ci doar antrenata si respectiv neantrenata. Prin urmare, memoria se poate dezvolta in orice moment prin exercitiu.
  • Incearca sa gasesti cat mai multe posibile rezolvari pentru o problema.
  • Dezleaga cuvinte incrucisate; mergi pe rebus mai degraba decat pe integrame.

6. Informeaza-te in cat mai multe domenii

Ca sa ai idei cat mai ingenioase, sunt necesare doua ingrediente: pe de o parte, materia prima (informatia) cat mai vasta si, pe de alta parte, capacitatea de a lucra cu ea. Daca cel de-al doilea se poate imbunatati tot prin exercitiu, pe primul nu-l poti avea decat acumuland. Informeaza-te, fii la curent nu doar cu noutatile din sfera ta de interes, ci exinde-ti aria. Citeste mai mult, chiar si literatura de specialitate, urmareste emisiuni de cultura, interactioneaza cu multa lume si accepta discutiile constructive, in contradictoriu.

7. Atentie la stilul de viata!

  • Performantele noastre intelectuale sunt conditionate, intr-o mare masura, de buna functionare a organismului.
  • Renunta la fumat – tigarile reduc gradul de oxigenare a creierului.
  • Redu alcoolul – in cantitati mari sau chiar si mici, dar constante, alcoolul afecteaza sistemul nervos si capacitatea de gandire.
  • Dormi macar 7 ore pe noapte, iar daca ai o perioada de excese, rezerva-ti timp pentru a te reface. Odihna insuficienta iti altereaza memoria si capacitatea de concentrare.

PONT: Incearca sa faci un test de inteligenta dimineata, cand te simti cel mai in forma, si apoi repeta figura seara, tarziu dupa o zi de munca. Sa nu te surprinda diferentele.



Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *