6 motive pentru care esti extenuata

By  | 

Cina luată prea târziu, o discuţie aprinsă chiar înainte de odihna noctură sau un deadline care îţi rămâne agăţat în minte până dimineaţă – îţi sună cunoscut scenariul? Iată 6 motive pentru care esti extenuata.

Chiulesti de sala

Dacă uneori ai tendinţa să sari peste clasele de fitness din cauză că vii prea „stoarsă“ de la birou, ambiţionează-te şi nu rata ora de zumba. Un studiu a scos la iveală că acele persoane deloc active, dar care au început să facă sport cel puţin 20 de minute, timp de trei zile pe săptămână au recunoscut că au început să se simtă mai energizaţi după şase săptămâni. Exerciţiile fizice făcute cu conştiinciozitate cresc rezistenţa organismului şi ajută sistemul cardiovascular să funcţioneze în parametri optimi. Totodată, cu ajutorul sportului ţesuturile sunt oxigenate mai bine. Chiar nu te simţi în stare de sală? Porneşte pe jos spre casă şi vei vedea beneficiile în timp.

Iti lipseste hidratarea

Atunci cand nu bei suficientă apă, poate fi un motiv suficient ca organismul tău să se simtă lipsit de energie. Din cauza deshidratării, volumul sângelui se reduce şi acesta devine mai vâscos, aşa că inima e obligată să pompeze cu mai puţină eficienţă. Astfel, se diminuează şi viteza cu care oxigenul ajunge la organe şi la muşchi, de acolo şi acea senzaţie că eşti stoarsă. Încearcă să bei minimum opt pahare de apă pe zi pentru a rămâne în formă.

Ai carenta de fier

Când organismului îi lipseşte fierul din organism te poţi simţi slăbită şi cu nervii cam la pământ. Îţi vine greu să te concentrezi, asta din cauză că oxigenul care circulă către celule şi muşchi se împuţinează. Pentru a-ţi îmbunătăţi nivelul de fier din organism şi să îndepărtezi pericolul unei anemii introdu în alimentaţia ta tofu, ouă, verdeţuri (mai ales cele închise la culoare precum kale şi spanac), carne de vită. De asemenea, completează-ţi alimentaţia cu un aport crescut de vitamina C (din suplimente, dar şi din mâncare). Totuşi, treburile astea sunt serioase, aşa că dacă simptomele de mai sus persistă, du-te imediat la medic.

Ignori micul-dejun

O alimentaţie corespunzătoare ajută organismul să funcţioneze în parametri maximi, dar totodată îi alocă rezerve pentru a le consuma şi în timpul nopţii, chiar dacă dormi. Aşadar, e foarte important să nu sari peste prima masă a zilei, pentru a-ţi reface rezerva de nutrienţi, vitamine şi minerale. Ia în calcul ca micul-dejun să conţină cereale, proteine şi grăsimi sănătoase, aşa că optează să-ţi pui în farfurie ouă, iaurt slab în grăsimi, un pahar de smoothie din fructe şi o linguriţă de unt de arahide ca desert.

Te hranesti gresit

O alimentaţie slabă în vitamine, dar abundentă în zaharuri şi carbohidraţi te fac să te simţi extenuată, somnolentă şi împovărată de o senzaţie de oboseală acută. Menţine-ţi nivelul zahărului în organism în limite normale şi consumă la fiecare masă proteine şi cât mai des cereale. Dacă nu te fereşti de carne, mănâncă pui (dar nu prăjit, ca cel de fast-food), orez brun, somon (bogat în Omega3) şi salate.

Nu stii să spui NU

E ideal să fii generoasă şi atentă cu cei din jurul tău, însă evită să te supra încarci cu task-uri sau favoruri în detrimentul timpului şi sănătăţii tale. Poţi să refuzi oamenii şi într-un mod frumos, fără să îi jigneşti şi să fii mai atentă la ceea ce ai tu nevoie. Nu te neglija – dormi suficient, rezervă-ţi măcar câteva zeci de minute pe zi doar pentru tine şi râzi cât de des ai ocazia.


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *