5 trucuri pentru a fi mai relaxata la munca

By  | 

De multe ori simţim că jobul devine o ameninţare la adresa sănătăţii noastre psihice, iar problemele sunt atât de multe şi diverse de nici nu ştim ce să rezolvăm mai ȋntâi.

Task-urile curg valuri-valuri, fără oprire, aşa că dacă nu ne organizăm câteva zile, apoi nu mai ştim de unde să apucăm to do list-ul, cum să jonglăm cu activităţile plictisitoare, preferabil până când dispar fără să mai fie necesară munca noastră, sau cum să rezolvăm totul pentru a avea mai mult timp liber…

La toate aceste “trileme” profesionale venim cu cinci trucuri infailibile care te vor ajuta să-ţi repui zâmbetul pe buze şi să fii mai eficientă şi mai apreciată de şefi.

Outsourcing-ul task-urilor plictisitoare

Dacă şefului nu-i poţi spune că nu ai chef de muncă, poţi “sări” câteva activităţi casnice care-ţi ocupă o grămadă de timp ca, de exemplu, cumpăratul de detergenţi şi mâncare. Comandă online (da, există servicii speciale care-ţi vin cu toate cumpărăturile acasă) tot ce ai nevoie, vorbeşte cu o prietenă să-ţi ducă maşina la spălat sau hainele la curăţătorie şi găseşte pe cineva care să facă ordine ȋn casă. Vei vedea că, deodată, ai mai mult timp pentru tine şi iubitul tău.

Apps… şi mai multe apps “deştepte”
Ȋn ziua de astăzi avem aplicaţii pentru orice şi parcă nici nu ne mai putem descurca fără ele. Caută online aplicaţii care te pot ajuta să-ţi eficientizezi munca la birou. Ȋncearcă de exemplu aplicaţia perfectă pentru o mai bună organizare, Evernote.

Cu ajutorul acestei aplicaţii vei putea nota orice activitate şi vei fi super-productivă şi fără să stai toată ziua la birou. Dar aceasta este doar una dintre aplicaţiile-minune, merită să le identifici pe toate cele care te pot ajuta să-ţi faci viaţa la birou mai uşoară.

Fă curăţenie ȋn inbox şi ȋn ȋntregul computer

Fără să sortezi e-mail-urile şi fără să ai o ordine cât de cât bine pusă la punct ȋn ȋntregul computer, vei ajunge mai devreme sau mai târziu ȋn punctul ȋn care să te simţi copleşită de “nebunia” din PC-ul tău. De asemenea, dezordinea te face mai ineficientă pentru că trebuie să pierzi o grămadă de timp căutând ce ai nevoie prin sute de foldere, de cele mai multe ori, fără să găseşti nimic.
Rezervă-ţi o zi pentru a face curăţenie ȋn inbox şi apoi ȋn ȋntregul computer şi, ca prin minune, vei fi mai eficientă ȋn munca ta.

Fă-ţi un jurnal şi o agendă de to do list-uri

Un jurnal profesional este foarte util oricui, dar multe dintre noi abia fac faţă programului de lucru supra-ȋncărcat, de unde să mai aibă timp şi de un jurnal… Doar că nu mă refer la unul tradiţional, ȋn care să scrii “literatură de birou”, povestind cum ţi-a mers ȋn ziua respectivă, ci la notarea activităţilor-cheie şi a felului ȋn care ai rezolvat probleme urgente sau foarte dificile. Mai târziu, poate că vei avea nevoie de câteva sfaturi ȋnţelepte furnizate chiar de către tine.

Nu uita să te răsfeţi

Ȋn toată această alergătură dintr-o parte-n alta şi cu atât de multe pe cap, uităm că ar trebui să ne şi distrăm. Programează-ţi la ȋnceputul de lună măcar o şedinţă de masaj şi două de manichiură şi nu uita de sală, un corp sănătos şi tonifiat poate face minuni la birou şi nu numai.

Comments

comments

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *