5 reguli anti-stres in perioada Sarbatorilor

By  | 

Plimba-te in aer liber

O fi frig afara, dar asta nu inseamna ca trebuie sa hibernezi pana in iunie. Aerul curat face minuni pentru psihic, mai ales cand esti cu nervii la pamant. Si nu, plimbatul de la masina pana in mall sau de la un magazin la altul nu se pune!

Trebuie sa stai in aer curat cel putin 15 minute – plimba-ti cainele, iesi cu prietenii sau cu familia sa vedeti decoratiunile de Craciun din oras, mergi pana in parcul din apropierea casei tale… Cu cat te plimbi mai mult – de placere, nu cu un scop anume – cu atat te vei simti mai bine.

Mananca alimente „energizante”

Mancatul sanatos, in ciuda abundentei de dulciuri si mancaruri grase sau a lipsei de timp, este esential pentru a-ti mentine calmul in perioade stresante. Sa te rasfeti cu turta dulce si cozonac e o solutie care te va energiza fizic si psihic doar pe moment.

Ceea ce trebuie sa faci e sa consumi proteine slabe (peste, carne de pui fara pielita, crustacee, soia, sunca slaba, produse lactate) si multe legume si fructe. Cu cat mananci mai sanatos, cu atat iti vei mentine buna dispozitie la cote ridicate.

Fa miscare

La fel ca si aerul curat, miscarea te binedispune si iti umple organismul cu energie. Cand ai multe sarcini de indeplinit, mai multe drumuri de facut si sacose de carat decat de obicei si probabil dormi si mai putin, te poti trezi cu dureri musculare sau de spate, oboseala, moleseala si o stare psihica precara. Dar nu e nimic din ce nu poti preveni cu putina miscare. N-ai timp sa stai cate o ora la sala de sport? Incearca alternative mai „casnice”:

  • Fa plimbari alerte de cate 10 minute, de 3 ori pe zi. La finalul zilei, vei cumula 30 de minute de miscare in aer liber.
  • Tine o saltea de yoga pe podeaua din sufragerie sau din dormitor. Astfel, de cate ori ai cateva minute libere, iti vei aminti sa faci putina miscare: abdomene, flotari, genuflexiuni, fandari etc.
  • Fa genuflexiuni si fandari in timp ce astepti sa se coaca ceva in cuptor sau sa se spele hainele in masina.
  • Parcheaza masina cat mai departe de mall sau supermarket si ia-o pe jos pana acolo, iar in timpul shopping-ului, mergi alert de la un magazin la altul, nu plimbandu-te agale.

Programeaza-ti timp pentru respiro

Pe lista cu lucruri de facut, strecoara inca ceva: pauze! Da, scrie-le acolo, altfel vei uita sa le iei. In fiecare zi – ideal ar fi de doua ori pe zi – fa o pauza de cate 20 de minute, in care sa nu te ocupi de nimic din ce are legatura cu pregatirile de Craciun: citeste un capitol dintr-o carte, savureaza o ceasca de ceai, asculta muzica etc. Aceste pauze te vor ajuta sa te deconectezi de la toata „nebunia festiva” si sa te concentrezi apoi si mai bine la ceea ce ai de facut.

Nu face totul singura

Iti place sa faci totul singura? Uneori e o idee buna, dar acum ar fi calea sigura catre stres maxim. Cere ajutor! Iubitul/ sotul tau poate face cumparaturile singur, copiii te pot ajuta la curatenie, mama se poate descurca cu preparatul deserturilor sau al salatelor… Lasa-i si pe ceilalti sa-si asume o parte din responsabilitati, ca sa ajungi sa te bucuri si tu in final de magia Craciunului si a Revelionului.

Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *