5 greseli in social media

By  | 

COSMO îţi spune cum să eviţi să faci greseli in social media. Iată la ce să fii atentă.

Social media este foarte posibil să fie termenul cel mai uzitat şi mai „plin“ din secolul nostru. În social media îţi poţi găsi job, iubit, oferte, oportunităţi şi aşa mai departe. Cum acest domeniu se updatează zilnic, iată cinci greşeli în social media pe care e posibil să le faci fără să îţi dai seama, însă e bine să le ocoleşti.

Cuvintele prescurtate

De fapt, ne referim la acel tip de exprimări precum: „Ne vdm mai înkolo, k akum nu pot!“. Deşi trăim în epoca vitezei, în care toate lucrurile se fac pe fast forward şi ideea e să ne salvăm din timp, totul are o limită. În special, dacă ai peste 15 ani şi eşti deja integrată într-un mediul profesional.

Zecile de emoji

Feţişoare vesele, simboluri colorate, pupici fierbinţi – cam cât de des foloseşti emoticoanele în social media? Unii specialişti spun că utilizarea acestora în exces obosesc interlocutorul, ba chiar nu dau deloc bine atunci când eventual schimbi câteva vorbe pe chat cu un potenţial angajator care îţi oferă o oportunitate de interviu. Sigur, e de bun simţ să ştii când să le aplici şi când să te abţii, dar per ansamblu, ţine cont întotdeauna de persoana cu care discuţi şi cât de potrivit simţi că e să jonglezi cu emoji-uri.

Expunerea excesiva

Cu reţele de socializare precum Facebook şi Instagram, dar şi altele, parcă simţi uneori că totul e la vedere şi nişte papparazzi invizibili stau pe urmele tale tot timpul. Cu toate acestea, tu alegi ce şi cât postezi despre tine. Dacă ţii aceste conturi comune – atât pentru familie, prieteni, dar şi colegi şi şefi, este foarte indicat să le păstrezi decente. Adică fără poze de la petreceri „nebune“ sau selfie-uri în cabina de probă de la magazine.

Comportamentul agresiv

Unii oameni au impresia că, sub masca unui oarecare anonimat pe care ţi-l oferă social media, au dreptul să arunce cu pietre în oricine şi oricum. În realitate, imaginea pe care vrei să ţi-o creezi trebuie să fie impecabilă şi în mediul virtual, iar toleranţa şi lipsa asprelor judecăţi trebuie să îţi ghideze comentariile în orice postare pe care o faci.

Copy/Paste

Ştii cum e cu drepturile de autor… Atunci când decizi să foloseşti o poză pe care ai văzut-o postată de cineva, care este şi autorul ei sau când ţi-a plăcut atât de mult cuvintele cuiva, încât decizi să copiezi opinia respectivă, trebuie să nu uiţi să creditezi autorii. Adică să spui de la cine ai luat poza sau textul respectiv – fie printr-un tag, share sau pur şi simplu redactându-le numele. E corect, etic şi moral – criterii care ar trebui să se regăsească mai des la baza continutului in social media.


Comments

comments