3 surse majore de stres

By  | 

Ȋn general, credem că nivelul imens de stres de care suferim este determinat de orele prelungite de muncă, de banii care ȋntotdeauna sunt prea puţini, de problemele de familie care răsar când nici nu te-ai aştepta sau de certurile cu prietenele care nu ne ȋnţeleg. De fapt, există cu mult mai multe surse de stres pe care trebuie să le accepţi şi să le ţii sub control dacă nu vrei să ai episoade depresive:

Faptul că eşti distrasă
A fi distrasă este un lucru bun atunci când te decizi să faci ceva distractiv (ca un meci de badminton ȋn parc sau a lua pranzul cu o prietenă) pentru a-ţi lua capul de la probleme şi griji, dar este ȋn detrimentul tău dacă eşti distrasă tot timpul de la muncă sau ceea ce faci. Astfel, prelungeşti pe termen nedefinit orele de muncă, nu termini mai niciodată ce ai de făcut şi te frustrezi.

Cele mai mari 4 surse de stres

Stresul altor persoane
Precum căscatul, şi stresul este “contagios”. Să-ţi explic fenomenul: ȋn momentul ȋn care produci ȋn exces hormonul stresului cortizol, acesta poate fi “reperat” de alte corpuri aflate aproape de tine, aceste reacţionând la aceste “informaţii” producând şi ele acelaşi hormon. De aceea, acest fenomen se numeşte stres empatic.

Facebook, Twitter, Tinder…
Cu toate că ȋn principiu reţelele sociale ne ajută să ţinem legătura cu prietenii pe care nu-i putem vedea din cauza faptului că suntem la serviciu sau avem ȋn general vieţi super-aglomerate, tot “dragele” noastre reţele de socializare ne fac să ne stresăm pentru că aflăm (din postări sau chat) toate problemele prietenilor noştri, aşa că ȋncepem să ne facem griji pentru ei la rândul nostru.

5 pozitii de yoga care alunga stresul in 10 minute

Ce sa NU faci cand esti stresata

 


Comments

comments