16 obiceiuri sanatoase in 2016

By  | 

Ce ţi-ai notat printre rezoluţiile pentru acest an? COSMO îţi dă câteva idei de obiceiuri sănătoase în 2016!

La începutul fiecărui an îţi stabileşti conştiincioasă planuri şi ţeluri pentru anul care abia a debutat. Dar de câte te ţii cu adevărat şi câte dintre ele sunt strict legate de profesie şi câte se referă la viaţa personală?

#1 Gandeste pozitiv

Mereu. Chestia asta te ajută mai mult decât crezi tu şi nu e doar un clişeu, aşa cum poate ai crede. Străduieşte-te să găseşti acea parte pozitivă în orice necaz pe care-l întâmpini anul acesta.

#2 Fii consecventă

Unul dintre cele mai importante condiţii pentru a-ţi duce planurile la bun sfârşit este să te ţii de ele şi să te apuci de ele azi. Nu mâine, nu luni, ci azi.

#3 Ramai increzatoare

Nu-ţi pierde încrederea pe parcurs, dacă vezi că ai fost înfrântă o dată sau de două ori. Ce nu te doboară, te face mai puternică. Deci fii perseverentă!

#4 Fii ferma

Când simţi că ţi se propune un proiect care nu ţi se potriveşte, refuză-l fără strângere de inimă. Învaţă să spui nu atunci când consideri că e cazul – rămâi fermă pe poziţii.

#5 Hidrateaza-te

Apa ajută organismul să rămână în formă şi creierul să funcţioneze la parametri maximi. Bea cel puţin opt pahare de apă pe zi, dar şi mai multe dacă faci efort fizic. Scufundă felii de fructe în carafa cu apă şi lasă-le peste noapte la infuzat – astfel vei obţine băuturi delicioase.

#6 Fii vrednica

Asta înseamnă să te înveţi sau să începi să te autoeduci să te culci devreme, pentru a putea să te trezeşti devreme. Să îţi începi ziua de dimineaţă devreme e un plus în îndeplinirea tuturor planurilor pe care ţi le pui săptămânal.

#7 Mananca sanatos

Ok, uneori te mai abaţi de la o alimentaţie sănătoasă, dar hei, suntem oameni şi e ok să mai călcăm strâmb din când în când. Mănâncă multe legume verzi, fructe cu moderaţie şi nu te lăsa pradă dulciurilor!

#8 Iesi din casa

Sigur că serialele tv sunt absolut motivul perfect de a te tolăni confortabil pe canapea, dar mai amână-le uneori şi ieşi afară. Găseşte activităţi care îţi plac şi care au loc în aer liber.

#9 Culturalizeaza-te

Citeşte multe cărţi, măcar una pe lună şi diversifică-ţi lecturile. Abordează beletristică, dar orientează-te şi către alte domenii, precum dezvoltare personală, finanţe etc.

#10 Fa-ti planuri

Sau cu alte cuvinte, stabileşte-ţi visuri. Scrie-le pe o agendă şi imaginează-te savurând victoria în final. Scrie liste cu chestii pe care le ai de făcut săptămânal şi străduieşte-te să le bifezi rând pe rând.

#11 Invinge-ti temerile

Fie că e vorba de vorbitul în public sau de înălţimi, e timpul să îţi depăşeşti fobiile. Înfruntă-ţi fricile, altfel nu vei evolua niciodată.

#12 Gateste sanatos

Da, deci e bine nu doar să mănânci sănătos, ci şi să găteşti la fel de sănătos. Nu eşti prea pricepută în bucătărie ? Linişteşte-te, există reţete culinare pentru toată lumea. Verifică-le pe ecuisine.ro!

#13 Mergi la sala

Şi asta nu înseamnă doar să tragi de fiare (ceea ce nu ar fi rău deloc), ci să te înscrii şi la diverse clase – zumba, yoga, pilates, aerodance etc. Detensionează-ţi muşchii, tonifiază-ţi corpul şi aeriseşte-ţi mintea!

#14 Pregateste-ti un mic dejun ca la carte

Asta înseamnă fără produse de patiserie la prima oră a dimineţii sau, mai rău, să te trezeşti la ora prânzului că e prima oară pe zi când mănânci. Energia pentru toată ziua ţi-o iei de la micul dejun, deci optează pentru smoothie-uri din legume, ouă fierte, morcovi cruzi, hummus, ceai verde şi cu ghimbir etc.

#15 Cumpara chibzuit

Magazinele sunt pline de marfă, dar asta nu înseamnă că tu trebuie să cumperi fără cap. Investeşte în haine din materiale de calitate şi ai răbdare până vine perioada reducerilor. E mai avantajos !

#16 Fa gesturi frumoase

Şi desigur, dezinteresate ! Oferă, invită, complimentează – atitudinea pozitivă şi prietenoasă îţi va aduce numai beneficii !


Comments

comments

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *