16 de reguli de eticheta profesionala pe care trebuie sa le stii

By  | 

Fie că-i vorba de petrecerea de Crăciun a firmei sau de o întâlnire de final de an cu cei mai importanți clienți, respectă următoarele reguli de etichetă profesională și nu vei da greș. 

În cartea ei, The Essentials of Business Etiquette, Barbara Pachter atrage atenția asupra câtorva reguli esențiale de conduită profesională pe care, din nefericire, mulți dintre noi aleg să le treacă cu vederea sau să nu le confere importanța pe care o merită. Dacă încă te mai întrebi de ce nu ești promovată, s-ar putea ca răspunsul să fie în atitudinea ta generală. Respectă regulile de etichetă profesională enunțate de Barbara și vei ieși, în sfârșit, în față.

1. Ridică-te în picioare atunci când ești prezentată cuiva. Așa îți faci cu adevărat simțită prezența.

2. Spune-ți întotdeauna numele complet atunci când faci cunoștință cu o persoană nouă.

3. Dacă ești gazda unui eveniment laboral sau ocupi o funcție mai înaltă decât persoana care-ți este prezentată, tu trebuie să faci gestul de a da mâna. Nu trece cu vederea importanța acestui gest. Este în continuare considerat cel mai important gest de business.

4. Nu ignora dress code-ul unui eveniment. Interesează-te din timp care sunt regulile de vestimentație și supune-te acestora.

5. Spune ”mulțumesc” doar o dată sau de două ori în timpul unei conversații. Altfel îi diluezi importanța și te pui pe tine într-o lumină proastă, pentru că vei părea slabă și nepregătită.

Reguli de eticheta la masa

6. Atunci când ești la o întâlnire de muncă, nu-ți pune telefonul pe masă. Ține-l în geantă, pe silențios. E nepoliticos să răspunzi la telefon în timpul unei discuții profesionale.

7. Updatează-ți poza de profil de pe LinkedIn cu una profesională. Dacă-ți pui o poză cu tine la plajă, nu vei fi luată niciodată în serios.

8. Verifică întotdeauna de două ori mailurile pe care vrei să le trimiți. Acestea nu trebuie să conțină greșeli gramaticale. De asemenea, uită-te de două ori la adresa de mail a persoanei căreia îi este destinat mesajul. Nu vrei să trimiți mailul persoanei sau persoanelor nepotrivite.

Reguli de eticheta pentru un interviu reusit

9. Dacă uiți numele cuiva, recunoaște. E mai bine decât să fii prinsă cu minciuna.

10. Salută pe toată lumea atunci când ajungi la serviciu, și pe cei pe care-i cunoști, și pe cei pe care abia atunci îi vezi prima dată.

11. Nu arăta ceva cu degetul. E mai bine să indici un lucru cu toată palma, cu degetele lipite. Un singur deget denotă agresivitate.

Reguli de eticheta la petrecerea de sarbatori de la job

12. Dacă ești la o masă oficială, rupe pâinea cu mâinile, nu folosi cuțitul.

13. Nu-ți comanda niciodată ceva prea scump de mâncare. Ascultă indicațiile gazdei. Dacă aceasta recomandă anumite feluri de mâncare mai scumpe, ai mână liberă. Dacă nu, mergi pe variante la preț mediu.

14. Învață locul tacâmurilor. Nu-i nimic mai neprofesional decât o persoană care nu știe să folosească așa cum trebuie tacâmurile potrivite sau nu știe ce să facă cu ele atunci când a terminat de servit masa.

15. Nu cere niciodată să ți se pună la pachet ce nu ai terminat de mâncat. Ești acolo pentru o întâlnire de afaceri, nu pentru a te asigura că nu rămâi flămândă mai încolo.

16. Gazda trebuie întotdeauna să plătească. Dacă tu ești cea care a lansat invitația, tu trebuie să plătești, nu contează că invitatul tău e de gen masculin.


Comments

comments